İş kolunuz ne olursa olsun, çekici ve işlevsel bir web sitesine sahip olmak günümüzde bir zorunluluk. Sonuçta, kısmen bizi hayatlarımızı internete aktarmaya zorlayan 2020 salgını nedeniyle rekabet her zamankinden daha zor. Bugün işletme sahiplerinin oyunlarını geliştirmeleri ve WhatsApp for Business gibi iş için mesajlaşma uygulamalarını kullanmak da dahil olmak üzere çevrimiçi varlıklarını oluşturmak için daha fazla çaba harcamaları gerekiyor.
Neyse ki, bunu yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Günümüzde mevcut olan çok sayıda araç ve öğretici, süreci basitleştirdi. Kodlama deneyimi olmayanlar da dahil olmak üzere tüm işletme sahipleri artık kendi profesyonel çevrimiçi alanlarını yaratma yeteneğine sahip.
Web sitesi oluşturma süreci kaçınılmaz olarak bir hosting planı ve bir alan adı ile başlar. Bunu hallettikten sonra, web sitenizi düzenlemeniz ve stilize etmeniz, bu arada kusursuz bir şekilde çalıştığından emin olmanız gerekir. Son olarak, müşterileri çekmek istiyorsanız, web sitenizi değerli ve alakalı içeriklerle zenginleştirmeniz, tanıtmanız ve sıralamasını yükseltmeniz gerekir. Çevrimiçi mal satmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret bölümü ve iyi bir muhasebe sistemi oluşturmak istersiniz
.
Web siteniz için bir Alan Adı Seçme
Alan adınız çevrimiçi işletmenizin temelidir. Aynı zamanda ziyaretçilerinizin bakacağı ilk şeylerden biridir, bu nedenle akıllıca seçin. Alan adı ideal olarak şirketinizin adı olmalıdır, ancak bu her zaman mümkün olmayabilir. Tamamen benzersiz olduklarından emin olmak için potansiyel adlarınızın ve varyasyonlarının kullanılabilirliğini kontrol edin.
Üst düzey alan adı (TLD), alan adından sonra gelen son ektir. İşletme adınızın .com alan adı olarak mevcut olmaması durumunda, diğer, daha spesifik uzantıları göz önünde bulundurun. Örneğin, yerelleştirilmiş TLD'leri (.nyc, .io, .ru, .de, vb.) veya diğerlerini (.co, .law, .store, .agency, vb.) kullanabilirsiniz.
Hangisini seçerseniz seçin, alan adınızın kısa, basit, akılda kalıcı ve akılda kalıcı olduğundan emin olun. Ayrıca, sayı ve özel karakterler (tire gibi) kullanmaktan kaçının.
Web Hosting İçin Kaydolun
Web barındırma, web sitenizin verilerini depolayan ve dünyanın her yerindeki İnternet kullanıcılarının görmesini sağlayan sunucuyu sağlar. Seçtiğiniz barındırma sağlayıcısı ve planının web sitenizin yanıt verebilirliğini ve kullanıcı deneyimini etkileyebileceği göz önüne alındığında, herhangi bir satın alma işlemi yapmadan önce araştırma yaptığınızdan emin olun.
Paylaşımlı barındırma küçük işletmeler için iyi bir başlangıç noktası olabilirken, daha büyük şirketler (günde 1.000'den fazla ziyaretçisi olan) özel bir sunucu veya VPS'yi düşünmelidir. Daha pahalı olmasına rağmen, bu seçenek web sitenizin en yoğun saatlerde bile en iyi performansı göstermesini sağlayacaktır.
Son zamanlarda, giderek daha fazla insan Avrupa'nın muhteÅŸem Ä°nternet altyapısından — yüksek hızlar ve cazip derecede düşük fiyatlardan yararlanıyor. Web siteniz için en uygun seçeneÄŸi bulmak için, Avrupa'daki en iyi hosting ÅŸirketlerinin yorumlarını okuduÄŸunuzdan emin olun.
Web Sitenizi Tasarlayın
Web sitenizi oluştururken, net bir yapıya sahip olması gerektiğini unutmayın. Basitlik her zaman memnuniyetle karşılansa da, web siteniz her biri kendi amacına sahip ve ziyaretçiler için pratik kullanıma sahip birden fazla sayfa içermelidir, bunu başarmanın en iyi yolu görsel bir site haritası oluşturmaktır, böylece yol boyunca kaybolmazsınız. Müşterilerinizin ne arıyor olabileceğini düşünün ve bu bilgileri sağlamaya çalışın.
Bu nedenle, web sitenizde ana sayfanın yanı sıra Hakkımızda, İletişim, SSS gibi bölümlerin de yer almasını isteyebilirsiniz. Buna ek olarak, açılış sayfaları ve CTA'lar eklemek dönüşüm oranlarınızı kesinlikle artıracaktır.
İşletme sahiplerinin yaptığı en yaygın hatalardan biri, tek bir açılış sayfasına birden fazla hizmet ve bağlantı sıkıştırmaktır. Çok fazla seçenek ziyaretçinin kafasını karıştırıp bunaltabilir ve potansiyel bir müşteri adayını kaybetmenize neden olabilir. Bu nedenle, sunduğunuz her hizmetin kendi açılış sayfası olmalıdır. Ve işletmeniz birden fazla yerde faaliyet gösteriyorsa, her biri için bir açılış sayfası oluşturmayı düşünün.
Tüm web trafiğinin yaklaşık yarısının akıllı telefonlardan geldiği göz önüne alındığında, web sitenizin de aynı derecede çekici ve duyarlı bir mobil sürüme sahip olması gerekir. Daha fazla görsel ilgi için, web sitenizin hızlı kalmasını sağlamak için optimize ederek birkaç orijinal fotoğraf ve video ekleyebilirsiniz.
Yükleme hızından bahsetmişken, bunu etkileyebilecek birçok faktör vardır, bunlardan en önemlisi genellikle barındırma hizmetinizdir. Bu nedenle, bir barındırma planı ve şirketi seçerken dikkatli olun, tercihen Avrupalı bir sağlayıcıyı tercih edin.
Ana Sayfa
Ziyaretçilerin ilk izlenimi ana sayfanızın kalitesine bağlı olacaktır. Ziyaretçinin karşılaştığı ilk şey olduğu için, ana sayfanın ilgilerini çekmesi, şirketin ne yaptığını ve web sitesinde yer alan bilgilerden nasıl yararlanabileceklerini kısaca açıklaması gerekir.
Ana sayfayı aşırı karmaşıklaştırmayın ve şirketle ilgili her ayrıntıyı oraya tıkıştırmayın (bunun için başka sayfalarınız var). Bunun yerine, kısa ve basit tutun ve sağlam bir CTA ile bitirin.
Açılış Sayfası
Bazen, potansiyel bir müşteri adayını ana sayfa yerine bir açılış sayfasına göndermek çok daha akıllıca bir fikirdir. Ana sayfa gibi, açılış sayfası da şirketinizi daha az kelimeyle ve daha spesifik CTA'lar kullanarak tanıtmanız için harika bir yoldur.
Yine de açılış sayfaları, önceden test edilmiş olması gereken web sitenizin tasarımıyla uyumlu olmalıdır. Her stil hedef kitlenize hitap etmeyecektir, bu nedenle en başarılı olanı belirlemek için sürekli olarak farklı seçenekleri denemek önemlidir. Ayrıca, ziyaretçilerin dikkatini çekmek için açılış sayfanıza multimedya, yani resimler, videolar ve grafikler ekleyin.
Blog
Web sitenizin geri kalanında olduğu gibi, blog bölümünüzde de gezinmek kolay olmalı ve aynı zamanda görsel olarak çekici olmalıdır. Anlatmak istediğinizi anlatmak için blog yazılarınızda farklı medyalar kullanın ve maksimum sayfa yükleme hızı için optimize edildiğinden emin olun.
Güzel görünmenin yanı sıra, blogunuz okuyucuların gerçekten işine yarayacak ve okumak isteyecekleri değerli, doğru ve ilgili bilgiler de içermelidir. Örneğin, hizmetlerinizle ilgili ayrıntılı nasıl yapılır kılavuzları, eğitici videolar ve faydalı ipuçları yayınlayın. Her zaman yeşil kalan içerikler yayınladığınızdan ve eski veya sıkıcı gelen tüm mevcut içerikleri güncellediğinizden emin olun.
Logo ve Görsel Unsurlar
Logolar iş web siteleri için kaçınılmazdır, çünkü tek kelime etmeden her şeyi söyleme gücüne sahiptirler. Profesyonelce tasarlanmış ve akılda kalıcı bir logo, onur ve dürüstlük duygusunu yansıtır. Dahası, bir markanın değerlerini uzun bir metin olmadan tanımlar. Bir marka ile müşteriler arasında güven ve bağ duygusu uyandırır. Benzer şekilde, logo hedef kitlenizi çekmenin mükemmel bir yoludur. Basitçe logonun, insanların bir markayı tanımasına yardımcı olan bir unsur olduğunu söyleyebilirsiniz. Bu nedenle, bir çevrimiçi işletme web sitesinin, insanların dikkatini çekmek için çekici bir logoya ve akılda kalıcı görsel öğelere sahip olması gerekir. Bu çekici görsel unsurlar sitenizin cazibesini artıracak ve görünümünü güzelleştirecektir. işiniz için ilgi çekici bir logo oluştururken bir logo oluşturucunun yardımı hayati önem taşır. İş amacınızı tanımlayan ve çevrimiçi platformunuz için bir tanımlayıcı olarak çalışan bir logo oluşturabilirsiniz.
Bir Marka Yaratın ve Ona Bağlı Kalın
İşletmenizi en iyi şekilde temsil ettiğini düşündüğünüz bir tasarım seçtikten sonra, pazarlamanın her alanında bu tasarımla tutarlı kalmalısınız.
İşte tutarlı markalaşmanın bazı avantajları:
Marka mesajınızı iletmenize yardımcı olur
Markanızın güvenilirliğine ve özgünlüğüne katkıda bulunur
Müşterilerinize aşinalık hissi verir ve onları markanıza güvenmeye davet eder
Marka sadakatini teÅŸvik eder
Bir stile sahip olmak, yani özgün logo ve renk şeması markanızın adını daha pazarlanabilir hale getirebilir. Reklamlarda, sosyal medya gönderilerinde, çevrimdışı pazarlamada, çalışan üniformalarında, ürünlerde vb. her fırsatta bu renkleri kullanmaktan çekinmeyin. Markalaşma veya akılda kalıcı bir logo oluşturma konusunda yardıma ihtiyacınız varsa LogoGenie gibi bir araç kullanmanızı öneririz.
Müşteriler, işletmenizle etkileşim kurmak ve satın alma işlemi gerçekleştirmek için genellikle birden fazla kanal kullanır. Bu nedenle, markanızın tüm kanallarda ve platformlarda aynı kaldığından emin olun.
Ayrıca, etkinliklere katılın ve markanızla aynı değerleri ve misyonu paylaşan markalarla işbirliği yapın. Bu onu daha da güçlendirecektir.
Sayfa İçi SEO Uygulayın
Arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP'ler) sıralamasını ve dolayısıyla görünürlüğünü artırmak için web sitenizi optimize etmelisiniz. İşte deneyebileceğiniz bazı yaygın SEO yöntemleri:
Başlık Etiketleri
Kullanıcıların arama sayfalarında gezinirken ne hakkında olduğunu bilmelerini sağlamak için her web sayfası için 70 karakter veya daha kısa uygun bir başlık bulun. İşletmenin/markanın adının yanı sıra sayfadaki içeriğe özel anahtar kelimeleri de eklediğinizden emin olun.
Meta Açıklama
Meta açıklama, başlık etiketinin altında yer alır. Başlık gibi, kullanıcılara sayfanızda ne ile karşılaşacakları hakkında bir fikir vermelidir, sadece daha fazla kelimeyle (en fazla 150 karakter). SERP'lerde de göründüğü için, meta açıklama ana anahtar kelimeyi de içermelidir.
İç Bağlantılar
Geri bağlantılar, arama motorları nezdinde otorite oluşturmak için önemli olsa da, iç bağlantılar web sitenizin içeriği hakkında daha iyi bir resim elde etmelerine yardımcı olabilir. Bu nedenle, web sitenizdeki diğer yararlı sayfalara uygun bağlantılar eklediğinizden emin olun.
Başlık Etiketleri
Başlık etiketlerini () kullanarak içeriğinizi bölümlere ayırın. Bu şekilde, yalnızca arama motorlarının içeriği daha kolay analiz etmesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda okuyucu için çok daha sindirilebilir hale getirirsiniz.
Görüntü Adı ve ALT Metni
Web sitenize görsel eklerken, onlara uygun bir isim ve ALT etiketi verdiğinizden emin olun. Görsel arama sonuçlarında daha kolay tanımlama ve daha yüksek sıralama için anahtar kelimeyi eklemeyi unutmayın.
Bolded Text
Okuyucunun dikkatini çekmek ve vurgulamak için içeriğinizdeki önemli kelimeleri ve cümleleri kalın yazın. Bu aynı zamanda arama motorlarının neyin önemli olduğunu belirlemesine de yardımcı olacaktır. Ancak, bazı okuyucular için itici olabileceğinden, çok ileri gitmemeye ve anahtar kelimeleri aşırı kullanmamaya dikkat edin.
Sayfa Dışı SEO Uygulayın
Web sitenize gelen organik trafiği artırmak istiyorsanız, Sayfa İçi ve Sayfa Dışı SEO arasındaki farkı ve bunların birlikte nasıl çalışacağını anlamanız gerekir. Pazarlama çabalarınızda başarılı olmak istiyorsanız her ikisinde de ustalaşmanız gerekir.
Dış faktörler, arama motoru sıralamalarının ve görünürlüğünün belirlenmesinde önemli bir rol oynar. Sayfa dışı SEO'nun amacı, bağlantı kurma, sosyal medya ve içerik oluşturmayı içeren bu faktörlere odaklanarak bir web sitesinin otoritesini ve güvenini artırmaktır.
Sayfa dışı SEO'nun ana unsurlarından biri bağlantı oluşturmaktır. Saygın sitelerden bağlantılar oluşturmak, iyi bir sıralama için çok önemlidir. Web siteniz mükemmel bir şekilde optimize edilmiş olsa bile, onu işaret eden harici bağlantılar olmadığı sürece sıralamada yer almayacaktır
.
Sayfa dışı SEO uyguladığınızda, saygın web sitelerinden bağlantılar oluşturduğunuzda, çok sayıda sosyal medya takipçisi kazandığınızda ve alanınızda uzman olarak tanındığınızda, Google bunu fark edecek ve sıralamanız iyileşecektir.
Bu nedenle Sayfa Dışı SEO, her SEO kampanyasının önemli bir parçası olmalı ve asla göz ardı edilmemeli veya ihmal edilmemelidir
.
Sosyal Medyaya Açılın
Bildiğiniz gibi, bugünlerde herkes ve anneleri sosyal medyada yer alıyor ve genellikle aynı anda birden fazla platform kullanıyor. İnternet görünürlüğünüzü artırmak için hedef kitlenize ulaşın ve onlarla çeşitli kanallar aracılığıyla bağlantı kurun. Buna ek olarak, web sitenizde müşterilerinizin hakkında konuşabileceği ve profillerinde tanıtabileceği paylaşılabilir içerikler yayınlayın.
Gerçi tüm sosyal medya platformları aynı formata sahip değil. Twitter bağlantı paylaşımı ve kısa duyurular için mükemmeldir. Öte yandan Pinterest ve Instagram görsel ifadeye yöneliktir. Her platformdan en iyi şekilde yararlandığınızdan ve içeriğinizi buna göre ayarladığınızdan emin olun.
Sonuç Olarak
Web sitenizi oluşturmak ve sonsuza kadar yüksek sıralamada kalmasını ummak yeterli değildir. Bakımını yapmak için de çaba göstermeniz gerekir. Her zaman sorunsuz çalışmasını sağlamanın yanı sıra, web sitenizin içeriğini güncellemelisiniz. Ziyaretçilerinize geri gelmeleri için bir neden vermek amacıyla düzenli olarak yeni ürünler, teklifler ve şirket haberleri yayınlayın. Ayrıca, web siteniz her zaman zamanında ve ilgili bilgiler içermelidir.
Son olarak, SEO'nun işletmenizin web sitesinin trafiğini bir gecede artırmayacağını unutmayın. Bu oldukça fazla zaman alan bir süreçtir. Gerçek sonuçları görmek için sabırlı ve tutarlı olmalı, web sitenizi, içeriğinizi ve genel olarak çevrimiçi varlığınızı geliştirmek için sürekli çaba göstermelisiniz.
Logogenie ile Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Eğer bir logo için bütçenizde yedek paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Eğer daha gelişmiş teknikler kullanmak istiyorsanız, Logogenie'yi kullanmak için hızlı bir başlangıç rehberi yazdık. Bu, temel görüntünün bireysel yönlerini nasıl düzenleyeceğiniz, belirli renkleri değiştirip diğerlerini değiştirmeyeceğiniz ve tipografinizi mükemmelleştirmek de dahil olmak üzere Logogenie arayüzünün tüm nüanslarını açıklar.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.
Logonuzu tasarlamaya başlayın