Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inşaat işi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iş sorunlarınızın çoğunu çözebilir.
Başarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı sağlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaştırır. Ayrıca, doymuş bir sektörde bir inşaat şirketinin karşılaştığı engellerin üstesinden gelmenize yardımcı olacaktır. Bu nedenle size bir inşaat işletmesi için oyunu tamamen değiştirecek en iyi beş pazarlama stratejisini sunuyoruz.
Dijital Olun
Dijital çağda, işletmelerin gelişmek için çevrimiçi bir varlığa ihtiyacı var. İster bir inşaat şirketi ister tek kişilik bir ekip olun, çevrimiçi bir platform işinizi kurmanıza ve katlanarak büyütmenize yardımcı olacaktır. Dünyanın nasıl çevrimiçi hale geldiği düşünüldüğünde, dijital topluluktan uzak kalmanız yalnızca sizi ve işinizi etkileyecektir.
İşinizi dijital ortama taşımanın en iyi yollarından biri kendi web sitenizi açmaktır. Profesyonel bir web sitesi geliştiricisi, şirketinizi çevrimiçi ortamda kurmak için mükemmel bir web sitesi tasarlamanıza yardımcı olabilir. İşletmenizin tüm önemli yönlerini web sitesine dahil ettiğinizden emin olun. Tasarım ve içeriğe yatırım yapmak daha fazla müşterinin ilgisini çekmenize de yardımcı olacaktır.
Web sitesi yalnızca keşfedilme amacına hizmet etmekle kalmayacak, aynı zamanda şirketiniz, iş ahlakınız, önceki çalışmalarınız ve iletişim bilgileriniz hakkında daha fazla bilgi verecektir. Potansiyel müşterilerin sizinle bağlantı kurmasına ve sorularını veya mesajlarını sizin için bırakmasına da olanak tanıyacaktır.
İşletmenizi markalaştırın
Hedef kitlenizde yankı uyandıran bir marka yaratmak çok önemli bir pazarlama stratejisidir. İnşaat işiniz için bir pazarlama kampanyasına başladığınızda, işinizi yeniden markalaştırmak zorunludur.
Şirketiniz için profesyonel bir marka yaratmak, hedef kitlenizin yanı sıra arama motorlarının da sizi profesyonel ve güvenilir bir işletme olarak görmesini sağlar. Daha fazla güvenilirliğe sahip işletmeler sonuç olarak çevrimiçi ortamda daha yüksek görünürlük elde edecektir.
İnşaat işiniz için tasarladığınız logo, şirketinizi internetin her yerinde temsil edecektir. Markanız için tasarladığınız logo, internetin her yerinde şirketinizi temsil edecektir. Bu nedenle ilk adım bir logo ile yeniden markalaşmak olmalıdır. Şirketiniz için profesyonel bir marka logosu oluşturmaları için grafik tasarımcıları işe alabilir veya hiç vakit kaybetmeden profesyonel bir logo oluşturmak için çevrimiçi logo oluşturucuları kullanabilirsiniz.
Bir logoya sahip olduğunuzda, daha fazla kişiye ulaşmak ve daha profesyonel görünmek için afişlere, el ilanlarına, reklam panolarına ve kartvizitlere geçebilirsiniz.
Sosyal Medya Pazarlamasına Yatırım Yapın
Artık çevrimiçi olduğunuza ve profesyonelce tasarlanmış bir markaya sahip olduğunuza göre, insanların burada olduğunuzu ve onlara hizmet vermeye hazır olduğunuzu bilmelerini sağlamanız gerekecektir. Fiziksel bir ortamda, insanları işletmenize yönlendirmek için tabelalar kullanırsınız
.
Bu pazarlama numarasının dijital karşılığı sosyal medya pazarlamasıdır. Kullanılabilecek birden fazla sosyal medya platformu vardır. Peki dijital pazarlama kampanyanızın nereden başlayacağını nasıl belirleyeceksiniz?
Hedef kitleniz hakkında küçük bir araştırma yapın. Hedef kitlenizin nerede takıldığını düşünüyorsunuz? Facebook'ta mı? Twitter mı? LinkedIn?
Sosyal medyayı ele geçirmenin en iyi yolu, 3 ila 4 popüler sosyal medya platformuna yatırım yapmaktır. İşletmenizi çevrimiçi tanıtmak için Facebook Reklamlarından veya Instagram Reklamlarından yararlanabilirsiniz. İnsanları web sitenize yönlendirmek için Snapchat, Twitter veya Pinterest'i de kullanabilirsiniz. Ancak, tüm tanıtım içerikleri yaratıcı olmalı ve hedef kitlenizi işletmenize göz atmaya zorlamalıdır.
Ortak Pazarlama
Daha geniş bir kitleye ulaşmak için en iyi pazarlama stratejilerinden biri, sizinkine benzer başka bir marka ile ortaklık kurmak ve müşterilerinize verimli bir kombinasyon sağlamak için birbirlerinin ürün veya hizmetlerini çapraz tanıtmaktır.
Yeni bir şirketle ortaklık kurduğunuzda, daha fazla görünürlük elde edecek ve kendinizi tamamen yeni bir hedef kitleye açmış olacaksınız. Ortaklık yaptığınız şirketin doğrudan bir rakip olmadığından emin olun, çünkü bu her iki marka için de işe yaramayacaktır. Ortağınızın müşterilerine özel indirimler sağlayabilir veya onlara faydalı bir şey vermek için hizmetlerinizi birleştirebilirsiniz.
Bunun mükemmel bir örneği, bir boya şirketi ile eşleşmek olabilir. Siz müşterileriniz için inşaatı yönetirken, ortağınız orada bulunan boya işlerini üstlenebilir. Sizin yararınıza olması için ortağınızın önemli bir kitleye sahip olmasını sağlamanız gerekecektir.
Bir blog oluÅŸturun
Bir 'inşaat bloguna 'sahip olmak alışılmadık görünse de, aslında hiç de öyle değildir. Diğer tüm işletmeler ve sektörler gibi, bir inşaat şirketinin de bir blogu olmalıdır. Bir blog, mesleki bilgilerinizi ücretsiz olarak aktarırken hedef kitlenizin ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.
Hedef kitleniz inşaatla ilgili önemsiz ipuçları için internette arama yaptığında ve blogunuz ortaya çıktığında, bu bir potansiyel müşteri kazanabileceğiniz anlamına gelecektir. Okuyucu içeriğinizi inceler ve beğenirse, muhtemelen hizmetler ve uzmanlıkla daha fazla ilgilenecektir.
Kitlenizin ilgisini çekmek ve onlara ne yaptıklarını bilen bir profesyonel olduğunuzu bildirmek için makaleler, bloglar ve kısa DIY videoları yayınlayabilirsiniz. Bir Sanal Asistan (VA) bulmak içerik oluşturma ve tanıtım sürecini kolaylaştıracaktır.
Blogunuzdaki iyi hazırlanmış içerik, web sitenizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olarak insanların web sitenizi kolayca bulmasını sağlayacaktır.
Sonuç Olarak
Bir inşaat şirketinin de en az diğer işletmeler kadar profesyonel bir pazarlama planına ve pazarlama stratejilerine ihtiyacı vardır. Şirketinizi başarılı bir şekilde pazarlayabilmek gerçekten övgüye değerdir. İnşaat işinizi başlatmanıza ve büyütmenize yardımcı olacak birkaç başarılı pazarlama stratejisi örneği verdik.
Günümüzde insanlar zamanlarının büyük bir bölümünü bu mecralarda geçirdiği için odak noktamız ağırlıklı olarak dijital medya oldu. Fiziksel pazarlama stratejilerine dikkat etmeniz gerekse de, yukarıda belirtilen ipuçları inşaat işiniz için güçlü bir temel oluşturmanıza yardımcı olacak ve bu da başarılı bir fiziksel pazarlama kampanyası yürütmenize yardımcı olacaktır.
İşiniz için bir logoya mı ihtiyacınız var? Neden Kendiniz Tasarlamıyorsunuz?
Eğer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı karakteri ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Layering (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Daha geliÅŸmiÅŸ teknikler kullanmak istiyorsanız, bir quick beginner’s guide to using Logogenie yazdık. Bu, Logogenie arayüzünün tüm nüanslarını, temel görüntünün bireysel yönlerini nasıl düzenleyeceÄŸinizi, belirli renkleri deÄŸiÅŸtirip diÄŸerlerini deÄŸiÅŸtirmeyeceÄŸinizi ve tipografinizi mükemmelleÅŸtirmeyi açıklar.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.
Yazar Profili
David Anderson, işletme ve pazarlama bölümlerinden mezun olmuştur. İletişim tasarımı konusunda uzmanlaşmıştır ve birçok markanın pazarlama iletişimi alanındaki hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmuştur. Şimdi serbest müşteriler için marka tasarımı, görsel iletişim ve pazarlama ile ilgili konularda yazıyor.