Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık.
Responsive logolar bu zorluğu çözer.
Bu logolar esasen görüntülendikleri ekranlara uyum sağlamak için boyut, şekil, renk ve hatta karmaşıklık olarak değişir. Başlangıçta duyarlı web sitelerinin ve tasarım öğelerinin geçici bir tasarım modası olacağı düşünülüyordu. Ancak günümüzde, markalar için daha çok bir gereklilik haline geldiler.
Günümüzde, markanızın logosunu sergileyebileceğiniz her zamankinden daha fazla yer var ve tüm bu kanallar ve platformlar boyut açısından büyük farklılıklar gösteriyor. Birkaç on yıl önce, işletmeler ne pahasına olursa olsun logolarını değiştirmekten kaçınmaya teşvik edilirdi. Günümüzde ise logoları değiştirmemek markaya zarar verebiliyor
duyarlı logolar tasarlamak ve müşterilerinizin markalarına uzun vadede nasıl fayda sağlayabilecekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.
Duyarlı Logo Tasarımlarının Kökeni
‘Responsive’ ÅŸu anda moda bir kelime ve bir süredir kullanılıyor. Bu terim ilk olarak web sitelerinin farklı ekran boyutlarında görüntülendiÄŸinde nasıl tepki verdiÄŸini tanımlamak için kullanıldı. Önceleri, duyarlılık, web sitelerinin bilgisayar ekranlarında, tabletlerde veya akıllı telefonlarda görüntülenip görüntülenmediÄŸine bakılmaksızın her zaman en iyi ÅŸekilde görünmesini saÄŸlıyordu.
Son zamanlarda, boyut değiştiren logolar da bu terimi ödünç aldı. Akıllı mobil cihazların yaygınlaşması ve ekran boyutlarındaki farklılıklar, markaları logolarını asla değiştirmeme mantraları hakkında düşünmeye sevk etti.
Duyarlı Logoların Önemi
Mobil uyumlu bir logonun nasıl tasarlanacağını öğrenirken duyarlı logoların önemini anlamak çok önemlidir. Duyarlı tasarımların faydalarının çoğu açıktır. Modern işletmelerin logolarını sergileyebilecekleri o kadar çok yer var ki, bu platformlarda aynı versiyonu kullanmak neredeyse imkansız.
Her zamankinden daha fazla web kullanıcısı cep telefonlarını kullanarak internete giriş yapıyor. İstatistikler, 2021 yılında mobil cihazların dünya genelindeki web trafiğinin yaklaşık %50'sini oluşturduğunu gösteriyor. Mobil taramanın bu artan popülaritesi, bir markanın logosunun daha küçük mobil ekranlara sığması için en az bir ek versiyona ihtiyaç duymasını gerektiriyor.
Birçok kullanıcı akıllı bileklikler, akıllı saatler ve akıllı gözlükler gibi daha da küçük ekranlara geçiş yaptı. Bu küçük ekranlar, logoların her zaman en iyi şekilde görünmesini sağlamak için özel olarak yerleştirilmiş logolar gerektirir. Masaüstü sitelerdeki küçük reklamlar bile logoları küçültüp bozar ve mobil ekranlar bu etkileri daha da artırır. Bu nedenle, bu platformların her biri için farklı, özelleştirilmiş logolar bir gerekliliktir.
Çevrimiçi podcast'lerden pazarlama ajanslarına kadar her türden işletme, dijital dünyanın dışında heyecan verici ve benzersiz reklam yöntemlerini araştırıyor. Logosunu şapkalara, kalemlere, çantalara, tişörtlere eklemek isteyen bir marka, logosunun boyutunu ve bu farklı ürünlere basıldığında nasıl görüneceğini göz önünde bulundurmalıdır.
Modern video medya teknolojisi, animasyonlu logoların kullanılmasına olanak tanıyor. Binlerce şirket markalarını pazarlamak için video içeriği kullanmaya yöneldi ve video kullanımı artık logoların oluşturulmasına kadar uzandı
5 Adımda Duyarlı Logo Tasarlama
Müşterileriniz için mobil logo tasarım şablonları ve animasyonlu logolar oluşturma konusunda elinizi denemek ister misiniz?
İşte başlamanız için 5 basit adım:
1. Dört veya Daha Fazla Farklı Versiyon Oluşturun
Duyarlı bir logoyu parçalara ayırdığınızda, aynı logonun her biri ayrıntı ve boyut açısından değişen birkaç farklı versiyonunu keşfedeceksiniz. Logoların nerede görüntüleneceğini zaten biliyorsanız, versiyonlarınızı bu platformlara ve ortamlara göre modelleyebilirsiniz. Hala emin değilseniz, büyük markaların logo varyasyonlarını ilham kaynağı olarak kullanmayı deneyin.
Ana logonuzla başlayın. Bu, bir logo görseli ve şirket adı dahil olmak üzere iletmek istediğiniz tüm bilgileri içermelidir. Daha sonra buradan çalışabilir, ayrıntıları ekleyip çıkarabilir ve görselleri ölçeklendirebilirsiniz.
2. Varyasyonlar Oluşturmak için Yukarı ve Aşağı Ölçeklendirin
Oluşturmanızı önerdiğimiz logonuzun dört versiyonu arasındaki farkların ne olduğunu merak edebilirsiniz. Duyarlı web tasarımı konusunda zaten deneyimliyseniz, web tasarımcılarının ekran boyutları büyüdükçe görsel ayrıntılar eklediğini ve küçüldükçe ayrıntıları kaldırdığını veya en aza indirdiğini bilirsiniz.
Bu sürece logonuzun unsurlarına öncelik vererek başlamanızı öneririz. Sloganlar veya belirlenmiş tarihler gibi düşük öncelikli eklemeler, çalışacak çok fazla alanınız olduğunda harika eklemelerdir, ancak daha küçük mobil ekranlarda çok fazla yer kaplayabilir. Markanın adı gibi en yüksek öncelikli unsurları eklemek önemlidir, ancak bunlar bile çok küçük ekran boyutlarında dışarıda kalabilir.
Mobil logo tasarımınızın görsel karmaşıklığını ayarlamanız gerekebilir. Bu, örneğin bir görüntüyü daha küçük sürümlerde yineleyerek ve net ana hatları daha basit, daha katı çizgilerle değiştirerek ayrıntı düzeyini azaltmayı içerir. Kenarlıkları, fırfırları, süslemeleri ve diğer gereksiz unsurları kaldırmayı da düşünebilirsiniz.
Logonuzu küçültmek için renk paletinizi basitleştirebilirsiniz. Karmaşık renk kombinasyonlarını küçük boyutlarda görmek zor olabilir. Tasarımınızda çok fazla renk tonu varsa, küçük ekranlarda dikkat dağıtıcı ve kafa karıştırıcı olabilir. Bazen, bir marka için en kolay tanımlanabilen bir renk tonu dışında tüm renkleri kaldırmak en iyisidir. Örneğin, Coca-Cola evrensel kırmızı ve beyaz paleti sayesinde hemen tanınır.
Logo tasarımlarınızı küçültürken yaratıcı olabilirsiniz. Örneğin, bir markanın adını tamamen kaldırmak yerine, baş harfleri veya bir kısaltma ile değiştirebilirsiniz.
3. Tutarlılık Anahtardır
Duyarlı logo tasarımlarınız boyutlar, yapılar ve öğeler açısından büyük farklılıklar gösterebilir. Ancak yazı tipleri, renk şemaları ve doku efektleri söz konusu olduğunda yine de tutarlı olmalıdırlar.
Mobil logo tasarımınızın her versiyonunu kendi başına yeni bir logoya dönüştürmenize gerek yok. Bunun yerine her versiyon, en iyi sonuçlar için aynı orijinal logonun ince bir şekilde farklı bir versiyonu olmalıdır.
Duyarlı logo tasarımlarınızın tümünde ortak noktaları koruyarak uyumlu olmalarını sağlamak önemlidir. Basitleştirmeniz veya küçültmeniz gerekse bile renk şemaları ve yazı tipleriyle tutarlı kalın. Bu unsurlar bir markayı sadece temsil eden logoyu değil, bir bütün olarak yansıtır.
4. Soyut Öğeler Kullanmaktan Korkmayın
Mobil logo tasarımınızın daha küçük versiyonunu tasarlarken, küçültme sırasında orijinal logodan çok fazla şey kaybedebilirsiniz. Bazı tasarımlar aşırı basitleştirildiğinde çekiciliğini kaybetse de bu zorluğun üstesinden kesinlikle gelinebilir. Bu durumlarda, orijinal logoyu temsil etmek için soyut semboller kullanmaktan çekinmeyin.
En ünlü konserve gıda şirketlerinden biri olan Heinz, logosunu küçülterek soyut bir sembol haline getirme konusunda iyi bir iş çıkarıyor. Markanın logosunun dört versiyonu var, ilk üçü geleneksel anlamda küçültülmüş ve detaylar kaldırılmış. Ancak son versiyon, mesajı iletmek için tanıdık bir renk şemasıyla birlikte konserve etiketinin yaygın olarak bilinen şeklinden oluşuyor. Heinz köklü bir marka ve şirket, müşterilerinin marka adı olmadan da logosunu tanımakta zorlanmayacağını biliyor.
Orijinal logosu yalnızca adından ibaret olan bir marka için duyarlı bir mobil logo tasarlıyorsanız, daha küçük ekran boyutları için markanın tam adını bir monogram veya baş harfle değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Markayı tanıyan herhangi bir müşteri, logonun imza niteliğindeki unsurlarını yine de tanıyacaktır. Burada da önemli olan tutarlılıktır. Tasarımınıza ne kadar çok görsel ipucu eklerseniz, müşteriler söz konusu markayı o kadar kolay tanıyacaktır.
5. Stratejik Olarak İstifleyin ve Yeniden Düzenleyin
Duyarlı logo tasarımı söz konusu olduğunda boyut konusuna kapsamlı bir şekilde odaklandık, ancak tasarım sürecinin önemli olan tek yönü bu değil. Duyarlı logolar benzersiz koşullara yanıt vermelidir; bu koşullar boyut olabileceği gibi genel bir marka ortamı da olabilir.
Doğru grafik tasarım yazılımıyla, metin gibi temel öğeleri üst üste koyarak ve yeniden düzenleyerek logoları değiştirebilirsiniz. Belirli unsurları tamamen ortadan kaldırmak yerine, benzer bir etki elde etmek için tüm bu unsurların yapısını yeniden düzenleyerek yerden tasarruf edebilir ve tasarımınızı küçültebilirsiniz.
Çıkarım: Duyarlı Tasarım Logo Oluşturmanın Geleceğidir
Bir görevi iyi bir şekilde tamamlamak istiyorsanız, elinizdeki iş için doğru araçlara ihtiyacınız vardır. Tek bir logoya sahip olmak kullanışlı, basit ve uygun maliyetli olabilir, ancak bir markanın teknoloji çağındaki en popüler pazarlama kanallarının tümünü düzgün bir şekilde kapsamasına yardımcı olmaz.
Daha fazla dijital ve gerçek dünya pazarlama kanalı açıldıkça, tek ve tepkisiz bir logo tüm bu platformlara hitap etmek için daha az yeterli olacaktır. Duyarlı logolar, markaların logolarının ve tanıtım görsellerinin tüm ekranlarda, platformlarda ve kanallarda en iyi şekilde görüntülenmesini sağlayan esnek bir çözümdür.
Duyarlı mobil logo tasarımı, marka tanınırlığını artırma, yeni potansiyel müşteriler ve satışlar oluşturma ve aynı zamanda markaların web trafiğini artırma gücüne sahiptir. Bu nedenle duyarlı tasarımlar, gelecekte önemli bir büyüme hedefleyen şirketler için yatırım yapmaya değerdir.
Logogenie ile Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Eğer bir logo için bütçenizde yedek paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Eğer daha gelişmiş teknikler kullanmak istiyorsanız, Logogenie'yi kullanmak için hızlı bir başlangıç rehberi yazdık. Bu kılavuz, Logogenie arayüzünün tüm nüanslarını, temel görüntünün ayrı ayrı yönlerinin nasıl düzenleneceğini, belirli renkleri değiştirip diğerlerini değiştirmemeyi ve tipografinizi mükemmelleştirmeyi açıklıyor.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.
Logonuzu tasarlamaya başlayın