İyi logolar vardır, bir de harika logolar vardır. Bu ikisini birbirinden ayıran nedir? Tüm etkili logolar aynı temel grafik tasarım kurallarını takip eder, ancak harika olanlar ekstra bir şeye sahiptir: yaratıcılık. Çoğu insan için yaratıcı bir logo tasarımı, görüldükten birkaç saniye sonra hatırlanmak ile unutulmak arasındaki farkı yaratabilir.
Peki bir logoyu yaratıcı yapan nedir? Eğer kendinizde fazla yaratıcılık yoksa nasıl yaratıcı bir logo tasarlayabilirsiniz? Kendi logonuzu tasarlarken nelerin işe yaradığını bilmeniz için 8 yenilikçi logo tasarımından örneklerle başlayarak bilmeniz gereken her şeyi aşağıda açıklıyoruz!
Medya Bırak
Kaynak
Yaratıcı logoların arkasındaki fikir, benzersiz dokunuşlarının onları daha akılda kalıcı hale getirmesidir. Örneğin Drop Media logosunu ele alalım. İsmin kendisi çok yaratıcı değil ve logoları basit bir kelime işareti olsaydı (süslü bir şey olmadan sadece isim), bir süre sonra isimlerini ve hatta varlıklarını unutmanız muhtemeldi.
Bu yüzden Drop Media, logosunu daha yaratıcı hale getirmek için bazı eÄŸlenceli görsellere yer veriyor. Drop'taki O harfinin bir bölümü “düşüyor,” düşüşten gelen hareket çizgisi ise media'daki I harfini oluÅŸturuyor.
Görünüşte bu, görsel bir ÅŸaka gibi logoya bakmayı daha heyecanlı hale getiren sevimli bir optik efekttir. Ancak daha derine inildiÄŸinde, bu aynı zamanda bir harika markalaÅŸma tekniÄŸi insanların isimlerini hatırlamalarına yardımcı oluyor — “drop” en akılda kalıcı kısım, Drop Media için isim tanınırlığını artırıyor.
Konuşan Köpek Eğlencesi
Kaynak
Talking Dog Entertainment, yaratıcı logo tasarımı için bir başka klasik görsel teknik kullanıyor. Bir çizgi roman kelime balonu oluşturmak için köpeğin başı ve kuyruğu arasındaki boş alanı mükemmel bir şekilde kullanıyorlar. Bu tekniği kullanırken, gereksiz ayrıntıları ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor: burada sadece tek renkli bir siluet var.
Bu logoda özellikle zekice olan şey, balon kelimesi olmadan da bir anlam ifade etmesi, çünkü etiket köpeğin tasması olarak iki katına çıkıyor. İzleyici üzerinde kalıcı bir etki bırakan bu tür bir zeka, logonuzun akılda kalıcılığını ve dolayısıyla marka bilinirliğinizi artırır.
Bu logonun anahtarı, her iki görselin de marka adını temsil etmesidir: “dog” için bir köpek ve “talking.” Bunlar ince görünebilir, ancak izleyicilerin ÅŸirketinizin adını gerçekten hatırlamasına yardımcı olmak için uzun bir yol kat ederler.
Adımlar
Kaynak
Steps logosu, logonuzu yaratıcı hale getirmek için süslü görsellere veya optik illüzyonlara ihtiyacınız olmadığını gösteriyor. Bu sadece basit bir yaratıcı logo tasarımı, ancak yine de diğer yaratıcı logo tasarımları gibi akılda kalıcılığı artırmak için aynı zeka ve görsel kelime oyunlarını sergiliyor.
Gördüğünüz gibi, E harfi basamakları temsil edecek şekilde merdiven olarak tasarlanmış ve bu da sıkıcı bir kelime işareti logo tasarımını akılda kalıcı ve yaratıcı bir logo tasarımına dönüştürmek için ihtiyacınız olan tek şey. Ayrıca tipografinin nasıl yuvarlak kenarlı ve sans serif olduğuna dikkat edin; bu özellikler markanın daha arkadaş canlısı ve daha erişilebilir görünmesini sağlıyor ve bu da logoya eğlenceli bir hava katıyor.
Sihirli Kahve
Kaynak
Sihirli Kahve logosu, aynı resmin farklı ÅŸekillerde yorumlanabildiÄŸi optik yanılsama olan tersine çevrilebilir görüntülerin kullanımının en iyi örneÄŸidir (ünlü “Karım ve Kayınvalidem” örneÄŸinde olduÄŸu gibi). Logoları bir fincan kahve mi yoksa sihirli bir silindir ÅŸapka mı?
Yine Magic Coffee, marka ismiyle ilgili çaÄŸrışımları artırmak için imgeleri kullanıyor. Ä°ki tasvir, bir fincan kahve ve bir silindir ÅŸapka, her ikisi de isimlerindeki kelimelerle, “magic” ve “coffee.” Tasarımın kendisi çok basit ve basit, ancak anlam derinleÅŸiyor — herhangi bir logo için mükemmel bir kombinasyon.
Mr Cutts
Kaynak
Ä°lk bakışta hepsini göremeseniz de Mister Cutts logosunda pek çok ÅŸey var. Yeni baÅŸlayanlar için, bir çift makas ve bir yüzün ters çevrilebilir görüntüsü var, ancak Magic Coffee logosundan çok daha az ince ve gerçekçi. Yine de, hatırlanacak kadar zekice ve eÄŸlenceli olacak kadar sevimli — ayrıca stilize bıyık da berber dükkanı çaÄŸrışımlarına katkıda bulunuyor.
Görselin kendisi oldukça basit, makasın ortasındaki küçük nokta (yani “burun”) dışında fazla ayrıntı olmadan sadece tek bir renk kullanıyor. Çok fazla görsel gürültü, tersine çevrilebilir bir görüntünün dikkatini dağıtacaktır, bu nedenle mümkün olduÄŸunca basit tutmak akıllıca bir seçimdir.
Ayrıca, Cutts'taki iki Ts ile bazı yaratıcı tipografi var. Bu, bir saçın diÄŸerinden daha kısa olduÄŸu saç kesimini sembolize etmek içindir. Ä°zleyici bu küçük nüansı kaçırırsa, sorun deÄŸil — anlamı olmasa bile, çift Ts göze çarpıyor ve insanların logoyu tekrar gördüklerinde tanımalarına yardımcı oluyor.
Köprü
Kaynak
St Steps logosu gibi Bridge logosu da görkemli görseller yerine sadeliÄŸi tercih ediyor. Benzer ÅŸekilde, marka adlarındaki bir harfi görsel bir kelime oyununa dönüştürmeyi seçiyorlar ve yine imgeleri adlarıyla iliÅŸkilendiriyorlar — bu durumda R'den D'ye gerçek bir köprü.
Tıpkı Steps'te olduğu gibi, ihtiyacınız olan tek şey bu. Logolarında karmaşık veya dikkat dağıtıcı hiçbir şey yok, sadece insanların hatırlamasına yardımcı olacak ilginç bir etkiye sahip basit bir isim. Ayrıntılı görseller olmadığından, marka kişiliklerini yazı tipi ve renk aracılığıyla sergiliyorlar, her ikisi de daha resmi ve profesyonel bir tarafa doğru eğilirken hafif bir oyunculuğu koruyorlar.
Antisosyal AÄŸ
Kaynak
Antisocial Network'ün gösterdiÄŸi gibi yaratıcı logo tasarımı genellikle komiktir. Biraz genel bir logo ÅŸeklini alıyorlar — yuvarlak kenarlı uzun çubuk — ve onu orta parmakla açık saçık bir ÅŸakaya dönüştürmek için altüst ediyorlar.
Bu, sinirli görünmek isteyen herhangi bir marka için etkili bir teknik olabilir, ancak burada iki kat daha iyi çalışıyor. Åžirketin adı “Antisocial,” olduÄŸu için orta parmak benzetmesi sadece bir ÅŸakadan daha fazlasıdır, aynı zamanda isim bilinirliÄŸini ve marka farkındalığını da artırır.
Ayrıca “antisocial” kelimesindeki “anti” harfinin diÄŸer harflerden biraz daha kalın olduÄŸunu da belirtmek gerekir. Bu, kelimenin en olumsuz kısmına ince bir vurgu yaparak markanın daha da keskin görünmesini saÄŸlıyor.
Handy Dog
Kaynak
Handy Dog için hazırlanan yaratıcı logo, görsel kelime oyunlarına harika bir örnek. Herkesin elinizden çıktığını bildiği bir köpeğin gölge kuklasını kullanarak, isimlerinin her iki yönünü de görsel olarak temsil edebilir, tanınırlığı ve akılda kalıcılığı artırırken kalıcı bir izlenim bırakabilirler.
Renk ve şekil seçimi, gölge kuklaları için kullanılan beyaz spot ışığı ve gölgelerin siyahını taklit ederek logo yaratıcılıklarını vurgulamak için iyi çalışıyor. Daha incelikli olarak, isimlerinin kelimelerini boşluk bırakmadan birleştiriyorlar, ancak onları ayırmak ve okunabilirliği artırmak için birini kalın, diğerini değil.
Yaratıcı Bir Logo Tasarlamak İçin 3 Uzman İpucu
Yukarıdaki yaratıcı logo tasarımlarından ne çıkarabilirsiniz? Kendiniz de yaratıcı bir logo yapmak istiyorsanız işte size 3 pratik ipucu.
Görsel Cinaslar
Bir logoyu yaratıcı hale getirmenin en doÄŸrudan yollarından biri görsel bir kelime oyunu eklemektir, yani görselinize izleyicinin iki kez düşünmesini saÄŸlayacak sürpriz bir dokunuÅŸ katmaktır. ÖrneÄŸin, Drop Media'daki düşen parça görsel bir kelime oyunudur çünkü “dropping” — bu, konuÅŸmada esprili kelime oyunları kullanmanın görsel eÅŸdeÄŸeridir.
Görsel kelime oyunları, akılda kalıcılığı artırdığı için herhangi bir logo için harika sonuç verir. Beynimiz “espriyi anlamak ” için biraz daha fazla çalışmak zorunda kalır ve bu çaba, logoyu daha sonra çevrimiçi olarak veya bir maÄŸazada gördüğümüzde hatırlamamıza yardımcı olur.
Bunun da ötesinde, esprili oldukları için logonuzu daha eğlenceli hale getirirler. Bu, komik, rahat veya arkadaş canlısı olarak görünmek isteyen markalar için akıllıca bir taktiktir, tıpkı sevimli bir şaka ile buzları kırmak gibi.
Çift Amaçlı Tipografi
Tipografi, yaratıcı bir logo oluşturmak için ideal bir araçtır. Çoğu marka, marka bilinirliğini teşvik etmenin ve şirketi yeni insanlara tanıtmanın bir yolu olarak logolarına isimlerini dahil etmekten yararlanır. Ancak logonuzda yalnızca bir isme yer vermek sıradan markalar için fazla çekingendir, peki bunu nasıl renklendirebilirsiniz? Çift amaçlı tipografi gibi yaratıcı imgeler ekleyerek.
Çift amaçlı tipografi, Steps logosundaki E veya Bridge logosundaki R gibi logonuzdaki harfleri görsellere dönüştürdüğünüzde ortaya çıkar. Bu harfler, hem bir kelimeyi hecelemek için normal harfler olarak hem de bir sahneyi tasvir etmek için görsel öğeler olarak çift amaca hizmet eder.
Her türlü çift amaçlı tipografi logonuza katkıda bulunabilirken, en iyisi marka adınız veya sektörünüzle ilgili görseller seçmektir. Steps logosundaki E, “steps,” ile ilgili merdivenleri gösterirken Bridge logosundaki R, marka adının doÄŸrudan bir temsili olan bir köprüyü gösteriyor.
Markanızın adı bu gibi güçlü bir görsel çağrışıma sahipse ancak tüm logonuzu bunun etrafında oluşturmak istemiyorsanız, çift amaçlı tipografi mükemmel bir orta yoldur.
Ters Çevrilebilir Şekiller (İki Görüntü Bir Arada)
Ters çevrilebilir şekiller (Sihirli Kahve yazısında açıklanmıştır) yaratıcı bir logo oluşturmanın yaygın ve etkili bir yoludur, ancak bunları oluşturmak her zaman kolay değildir. Sadece iki görüntü tasarlamanız gerekmiyor, aynı zamanda bu iki görüntünün birbirine mükemmel bir şekilde uyması gerekiyor. Bu, profesyonel bir grafik tasarımcı için bile kolay bir iş değildir.
EÄŸer logonuzu kendiniz tasarlıyorsanız ve grafik tasarımda yeniyseniz, basit tuttuÄŸunuz sürece tersine çevrilebilir ÅŸekiller elde edebilirsiniz. Ayrıntıları en aza indirmek için bir siluet veya anahat görüntüsü ile baÅŸlamayı deneyin — basit, iki boyutlu ÅŸekilleri tersine çevrilebilir görüntülere dönüştürmek, daha gerçekçi üç boyutlu ÅŸekillerden daha kolaydır.
Kendiniz Nasıl Yaratıcı Bir Logo Tasarlayabilirsiniz
Artık yaratıcı bir logoda nelerin yer aldığına dair bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru nasıl bir logo yapacağınızdır. Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları var, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Bir Tasarımcı İşe Almak
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, zamanları kadar uzmanlıklarını da satın almış olursunuz.
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Eğer daha gelişmiş teknikler kullanmak istiyorsanız, Logogenie'yi kullanmak için hızlı bir başlangıç rehberi yazdık. Bu, temel görüntünün bireysel yönlerini nasıl düzenleyeceğiniz, belirli renkleri değiştirip diğerlerini değiştirmeyeceğiniz ve tipografinizi mükemmelleştirmek de dahil olmak üzere Logogenie arayüzünün tüm nüanslarını açıklar.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.
İşte logogenie'nin çevrimiçi tasarım araçları ile yaratıcı bir logo tasarımının harika bir örneği!
Bu logo kompozisyonunda, kullanıcı yaprak şeklindeki ikonu logosundaki ilk harf olan "Q" ile birleştirmiştir. Yaprak, harfin yan tarafında büyüyor gibi görünerek benzersiz bir etki yaratıyor. Simge yaratıcı bir şekilde kullanıldığı için bu logo oluşturmaya yönelik çok yaratıcı bir yaklaşımdır. Bunu logo kompozisyonunuzda denemenizi şiddetle tavsiye ederiz.
Bu logo aynı zamanda çok iyi yapılandırılmış, metinler güzel hizalanmış. Taban çizgisi çok küçük değil (bazı insanlar taban çizgisini çok küçük yapma eğilimindedir, bu da okumayı zorlaştırır)
Logoda kullanılan yazı tipleri ikonun stiliyle çok iyi uyum sağlıyor. Yazı tipinin tarzı "organik" bir havaya sahip.