Logonuzu tasarlamaya başlayın

Starbucks logosu | Kısa bir logo geçmişi ve onu bu kadar harika yapan şey!

Yayınlandı: 31/03/2020


Star bucks logosu

 

Günümüzdeki birkaç tarihi logo tasarımından Starbucks haklı olarak zirveye yerleşti. Uluslararası kahve markası küçük bir perakendeciden bugün bildiğimiz haline geldi. Starbucks logosunun kendine has büyüleyici bir yolculuğu var ve bu yolculuk hala gelişmeye ve büyümeye devam ediyor. Bugün bildiğimiz Starbucks logosu da dahil olmak üzere Starbucks logosunun birçok yönünün tarihini ve tasarımını inceleyeceğiz.
 

Starbucks Coffee, Tea, and Spice'dan Starbucks'a: kısa bir tarihçe
 

Starbucks Coffee, Tea, and Spice founders
Kurucular Zev Siegl, Jerry Baldwin ve Gordon Bowker Şubat 1979'da Seattle, WA'da MOHAI'nin izniyle 


Üç kahve meraklısı, Jerry Baldwin, Zev Siegl ve Gordon Bowker, mütevazı yerel kahve çekirdeği perakendecileri ile kahvehane tarihinde ikonik bir bölüm yaratmak için bir araya geldi: Starbucks Coffee, Tea, and Spice. Seattle, Washington'da 1971 baharında ünlü Pike Place pazarının yakınında kurulan Starbucks'ın ilk fikri, insanların bir fincan kahvenin tadını çıkarabileceği canlandırıcı bir alan, bir tampon bölge yaratmaktı. 1971'de kahve içenlerin çoğu ucuz ve düşük kaliteli kahveleri tercih ediyordu, bunlar genellikle tenekeden yapılıyordu. Baldwin, Siegl ve Bowker, bir fincan kahvenin ne olabileceğini değiştirmeye yardımcı oldu ve kaçınılmaz olarak bildiğimiz kahve dünyasında devrim yarattı. Starbucks'ın SWOT analizi, kahve markasının onlarca yıldır nasıl öne çıktığını ve büyümeye ve dünya çapında farklı pazarlara açılmaya devam ettiğini değerlendirmenize yardımcı olabilir.
 

Starbucks Coffee, Tea, and Spic'in küçük işletmeyi sürekli gözetim altında tutan bir rakibi vardı. Ta ki 1987'de kalan iki işletme sahibi satmaya karar verene ve Howard Schultz bir grup yatırımcının satın alma işlemini gerçekleştirmesine öncülük edene kadar. Şirketin adını Starbucks Coffee olarak değiştirdiler ve yeni müşterilere daha gösterişli, kurumsal ve samimi bir görünümle öncelik vererek yeniden markalaştılar. Starbucks, satın alındığı andan itibaren önce ülke, sonra da dünya çapında katlanarak büyüdü. Şirket 1990 yılında 30, 1992 yılında ise 53 mağazaya ulaştı. Schultz, daha yüksek asgari ücretleri ve sağlık hizmetlerini savunan ve adil ticaret politikalarını teşvik eden ilerici bir kurumsal lider olarak tanındı. Starbucks'ın yaygın olarak tanınan bir isim ve dünyanın en büyük kahvehane zinciri olmasıyla birlikte, önemli büyümesi hepimize küresel kahve devinden birkaç şey öğrenebileceğimizi söylüyor. 

 

Starbucks logosunun evrimi 

 

1971 yılında Starbucks Coffee, Tea, and Spice, kahve kahvesi renk paletinde dairesel bir halkanın içinde efsanevi iki kuyruklu bir denizkızı sergiledi. Kahverengi paletlerin iştah açtığı düşünülür ve genellikle doğa, yetiştirme ve istikrar ile ilişkilendirilir. Kahve dükkanının ismi logonun etrafında dönerek grafiğin kışkırtıcı detaylarını kapsıyor. Denizkızı ya da siren’in vücudunun üst kısmı tamamen açıktaydı, hatta göbeği bile tamamen görülebiliyordu. Siren, 16. yüzyıldan kalma bir İskandinav gravüründen, tahmin ettiğiniz gibi, iki kuyruklu bir denizkızından doğmuştur. 

Starbucks logosu içinde
1971 yılında Starbucks Kahve, Çay ve Baharat logosu


Terry Heckler, 1987 yılında yeni Starbucks Coffee'nin satın alınmasının ardından Starbucks logosuna katkıda bulunan ilk tasarımcı ve orijinal eskiz sanatçısıydı. Heckler, mevcut denizcilik görsellerini araştırdı ve yeniden tasarladı, ayrıca şirketin Seattle ve limanının coğrafi bağlamından da yararlandı. Daha metaforik olarak, tasarımcı sireni, müşterileri kahve sevgileri nedeniyle Starbucks'a çekmeyi amaçlayan cazip bir karakterin kişileştirilmesi olarak sevdi. Logo’nun renkleri yeni bir başlangıç, büyüme ve refahı vurgulamak için kahverengiden kelly yeşiline dönüştü. Starbucks Coffee'nin logosunun her iki yanında da iki yıldız yer aldı ve yıldızlar logoyu şirket ismiyle ilişkilendirmek için yeni bir yol ekledi. Bu basit anımsatıcı, büyüyen marka kimliğini kolaylaştırdı. 

 

Starbucks logosu içinde
1987 yılında Starbucks Coffee logosu


“İki şirketin [Il Giornale ve Starbucks] ve iki kültürün kaynaşmasını sembolize etmek için Terry [Heckler] iki logoyu birleştiren bir tasarım ortaya koydu. Yıldızlı tacıyla Starbucks sirenini koruduk ama onu daha çağdaş hale getirdik. Geleneğe bağlı kahverengiyi bıraktık ve [Starbucks] logosunun rengini Il Giornarle’nin daha onaylayıcı yeşiliyle değiştirdik.” -
Howard Schultz’un kitabından alıntı “Pour Your Heart Into It: How Starbucks Built a Company One Cup at a Time” 

1992 yılında Starbucks logosu bir başka evrim geçirdi: dıştaki siyah şerit, tamamen “insan ruhuna ilham vermek ve onu beslemek” amacıyla yeşile büründü. Yeşil ve beyaz paletin içinde, ikonik siren ana odak noktası haline geldi. Siren güncellendi, kırpıldı ve sadece göbeği ve üstünü gösterecek şekilde yeniden konumlandırılarak çok daha belirgin ve temiz bir estetik yaratıldı. Bu versiyon bugün hala ikincil logo olarak kullanılmaktadır.

Starbucks logosu içinde
1992 yılında Starbucks Coffee logosu


Yeniden markalaşmaya yönelik (muhtemelen) başarısız bir girişim, 2008 yılında Starbucks logosu için klasik 1971 tasarımının yeniden tasarlanmasından oluşuyordu; burada yeşil renk paletinin parçaları daha cesur bir siyah için geri alındı ve Siren’in tüm vücudu tekrar görünür hale getirildi. 

Starbucks logosu içinde
2008 yılında Starbucks Coffee logosu


40. yıldönümlerini kutlamak önemli değişiklikler gerektiriyor ve şirket içi tasarım ekibi 2011 yılında yeniden tasarım için New York merkezli küresel yaratıcı danışmanlık şirketi Lippincott ile ortaklık kurdu. İşbirlikçi ekip, temel değerleri belirleyerek ve mevcut logoları yeniden değerlendirerek, dünya çapında en iyi 50 perakendeciyi inceleyerek süreçlerine başladı. 

“Ekip olarak, ‘Burada çalışmayan bir şey var, nedir? ' ‘Oh, geri adım atmalı ve bu insanlığın bir kısmını geri koymalıyız. Kusurluluk, onu bir marka olarak gerçekten başarılı kılmak için önemliydi.” - Connie Birdsall, Global Kreatif Direktör 

Bunun içinden yeşil paletle yıkananları seçtiler ve en dinamik nitelikleri bulmak için logoların başarısını birbirlerine karşı test ettiler. Sonunda karar verildi. Minimalizm ve amaçlılık kazandı. Starbucks ismi kaldırıldı ve Siren ön plana çıkarıldı. Lippincott, görsel yaklaşımlarının Starbucks logosu için yeni konumlandırma ve karakter özelliklerini iletmeye odaklandığını paylaştı. Her yaklaşım bütünseldi; logo kullanımı, desenler, grafikler, tipografi, illüstrasyonlar, görüntüler, renkler, form, malzemeler, düzen ve dil için yönlendirme içeriyordu. Her şey enine boyuna düşünülmüştü. Sonunda, bu tasarım devrimi Siren'in özgürleşmesi ile karakterize edildi. 

Starbucks logosu içinde
2011 yılında Starbucks logosu
 

“ [The Siren] kesinlikle kahve hakkında ama kahveden çok daha fazlası hakkında. Bu’insanlara karşı iyi olmak, dünyaya karşı iyi olmak…la ilgili. Kahvemizi tedarik ederken, çiftçilere yardım ederken, müşterilerimize ve ortaklarımıza davranış şeklimizde kesinlikle bunu yapıyoruz. Bence bu’gezegenin iyi vatandaşları olmak ve bu şekilde birbirimize bakmak ve inandığımız şeyleri savunmakla ilgili.” - Steve Murray, Starbucks Global Yaratıcı Stüdyo kreatif direktörü

Siren artık ana odak noktası olduğu için yapılması gereken ayarlamalar vardı. Gözler, saçlar, burun ve yüzün konumu kökten değiştirildi. Daha geniş çizgiler, önemli ölçüde daha büyük bir yüz ve asimetrik bir konum (maskeleme etkisini en aza indirmek için hafif bir sağ gölgeleme ile): bu, tasarım uzmanlarını ve hatta Starbucks hayranlarını sert eleştirilerle karşı karşıya bıraktı. Kurucular asimetrik uygulamayı Siren'in daha gerçekçi ve ulaşılabilir görünmesini sağlamanın bir yolu olarak açıkladılar. Ekip, dünyada nasıl görüneceğine dair daha iyi bir fikir edinmek amacıyla farklı versiyonları denemek için küçük bir müşteri paneli kullandı. Dokuz yıl sonra, Starbucks hala metinsiz ve ekip, akan bukleleri doğal ve sağlıklı iyiliği ayırt eden Siren'lerinin tanınabilirliğinden emin. Bu sade yaklaşım, küresel ölçekte insanlara hitap etmeyi ve onlarla bağlantı kurmayı amaçlıyor. 

“Starbucks yeni logo ve görsel kimlik sisteminin geçmişi kadar geleceği hakkında da çok şey söylemesini istedi. Starbucks] logosunun ötesinde, kendilerine yeni ürün, bölge ve deneyim fırsatlarını keşfetme özgürlüğü ve esnekliği sağlayan, aynı zamanda mevcut ve gelecekteki müşterileriyle uyum içinde olmalarını sağlayan bir program istediler.” 

“Starbucks logosunun bu yeni evrimi … mirasımızı kucaklıyor ve saygı duyuyor ve aynı zamanda bizi gelecek için daha uygun olduğunu hissedeceğimiz bir noktaya doğru geliştiriyor. Logonun yeni yorumu bize kahvenin ötesini düşünme özgürlüğü ve esnekliği veriyor ancak hiç şüpheniz olmasın ki dünyanın en kaliteli kahve tedarikçisi olmaya devam edeceğiz.”

Starbucks logo markası
Yeniden tasarlanmış bir Starbucks markası


Starbucks tasarımının başarısı

 

Starbucks logosunun birçok yinelemesinde göze çarpan birçok başarılı unsur olmuştur. Siren, logo tasarımının genel olarak ne kadar sade ve rahatlatıcı olduğu nedeniyle markayla bu kadar tanınabilir bir figür haline geldi. Starbucks'ın görsel markalaşmayı kurumsal kimliğine erken bir dönemde dahil etmesi, doğrudan muazzam erişimine ve etkisine yol açtı. Unutmayın, iyi bir markaya sahip olmak her şeydir, ürününüzü doğru şekilde pazarlamanız da gerekir. Increasily.com, dijital pazarlama ihtiyaçlarınız için göz atmak isteyebileceğiniz iyi bir pazarlama ajansıdır.

“Dünyanın dört bir yanındaki güzel ve çeşitli müşterileri karşılamak için geliştikçe, markamız da gelişti. Burada, müşterilerimizin deneyimini yaratıcı ifadenin merkezinde tutarken markamızın temel unsurlarını koruyan yepyeni bir tasarım sistemi sunuyoruz.” - Starbucks 

Doğal şekiller, özellikle de daire, net bir başlangıcı veya sonu olmayan sonsuz bir his verir. Bu da güçlü bir özgürlük unsuru katıyor. Evrim için her zaman yer vardı ve tasarımcıların erken dönemlerinde akıllarında küresel bir etki vardı. Starbucks'ın dünyanın her köşesiyle bağlantı kurmasını istediler. 

“Starbucks bardakları, markanın var olduğunu bilinçsizce hatırlatan kültürel arka planın bir parçası haline geldi. Bu’son derece güçlü bir ambalaj parçası” - Can Akdeniz, yönetim danışmanı ve iş konuşmacısı 

Zaman içinde seçtikleri renk paletleri her zaman doğal tonlardan ilham aldı ve şirketin başkalarıyla bağlantı kurma ve genel olarak iyi sağlık hedeflerine bağlandı. Şirket değerlerinde ve bunun görsel temsillerinde tutarlılığı korumak, müşteri sadakati ve güvenine yol açar. 

Bununla birlikte, düz yazı tipleri, zayıf renk seçimi, dengesiz öğelerin tümü, herkesin şirketinizi nasıl görebileceğini ve göreceğini olumsuz etkiler. Burada birkaç etkisiz logo tasarım örneği hakkında daha fazla ayrıntıya giriyoruz. 

Artık Starbucks'ın inanılmaz tasarım yolculuğundan ilham aldığınıza göre, Logogenie’nin ücretsiz logo aracını kullanarak kendi hayranlık uyandıran logonuzu oluşturmanın zamanı geldi!

Logogenie logosu
Logogenie’nin ücretsiz logo oluşturucusu şirketinizin sektörünü ve tercih ettiğiniz yazı tipini belirtmenize olanak tanır. Logonuzu şirketinizin adını, ana hatlarını veya sloganını ekleyerek kişiselleştirebilirsiniz. Logonuz ayrıca giysi etiketlerine de uyarlanabilir. Logo tasarımı, sol taraftaki açık sekmeler aracılığıyla kolaylaştırılır ve simgeler, ayrıntılar ve semboller, renk paletleri ve yerleştirme yoluyla daha fazla tasarım yapma seçenekleri sunulur. Logogenie’nin sol taraftaki kullanımı kolay “undo” ve “redo” seçenekleri geniş denemelere olanak tanır. 

Sağ tarafta, yardımcı “recenter” aracı, bunu yapmayı seçerseniz her şeyi hizalı tutmak için var. Sonlandırma” aracının yanında, tasarım sürecinde ortaya çıkabilecek sorulara yardımcı olmak için tüm eğitim videolarına kolayca erişilebilen “yardım” seçeneğini bulabilirsiniz. Videolar arasında Logogenie’nin tasarım araçlarının nasıl kullanılacağına dair hızlı bir giriş bulunmaktadır. Videolarda ayrıca metinlerin nasıl değiştirileceği, renklerin ve gradyanların uygun şekilde nasıl kullanılacağı ve logo tasarımınıza özel detayların nasıl dahil edileceğine dair ipuçları da anlatılıyor. 

 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

x