amazing company logo'nuzu sergileyen özel tişörtler, marka bilinirliğini bir üst seviyeye taşımanın harika ve etkili bir yoludur. Tişört baskı maceranıza başlamanız için nedenlerini ve nasıllarını anlatan bir rehber hazırladık.
Özel tişört markalama
İnsanların en sevdikleri rahat tişörtlerini giyemedikleri çok az durum vardır. Tişörtler günlük gardırobumuzun temel parçalarıdır. Neden bu günlük zımbayı şirketinize farkındalık ve kolay tanıtım getirmek için kullanmayasınız? Özel tişört markalaması sayesinde, bu farklı teşhir yoluyla bir müşteri tabanı oluşturabilirsiniz. İster sadece etrafta dolaşan bir müşteri olsun, ister bir ağ oluşturma etkinliği için özel tişörtler yapmak veya kendi ürünlerinizi yapmak, bunların hepsi size ilgi ve ek gelir getirecektir.
Etkinlikler
Kongreler ve diğer ağ kurma etkinlikleri tekrar başladığında, mevcut ve gelecekteki müşteriler için özel tişörtler hazır bulundurmak, kalıcı ilişkiler kurmak ve onların hatıra eşyaları ile ayrılmalarını sağlamak için harika bir yoldur. Taahhüt düzeyinize bağlı olarak, her yıl etkinlik için yeni tişört tasarımları mevcut olabilir, bu da özel tişörtlerinizi koleksiyonluk hale getirir ve her etkinlikte geliştirir.
Takım oluşturma
Dayanışma ve ekip çalışmasını göstermenin, markanızın logosunu taşıyan özel tişörtler giymekten daha iyi bir yolu var mı?
Ticari Ürünler
Süper estetik bir logo mu yapmayı planlıyorsunuz? Neden mevcut ürün ve hizmetlerinize eklemek için bir tişörtün üzerine koymuyorsunuz?
Özel Tişört Basımına Nereden Başlamalı?
Ne, kim ve neden sorularını sorarak tişört tasarımınızı sonlandırın
Mevcut markanıza uyan ve onu tamamlayan bir stil seçmek önemlidir. Şirketinizin ana temalarını, tarzlarını ve kişiliğini göz önünde bulundurun. Bir liste hazırlamak veya bu konularda beyin fırtınası yapmak size yardımcı olacaksa, bunu yapmak için zaman ayırın. Şirketinizin daha ciddi mi yoksa eğlenceli bir kişiliğe mi sahip olduğunu düşünüyorsunuz? Estetiğiniz daha keskin ve kışkırtıcı mı yoksa muhafazakâr mı? Sunduğunuz ürün veya hizmetler daha lüks tarafta mı, yoksa uygun fiyat odaklı mı?
Sonra, müşteri kitlenizi düşünün. Markanız tam olarak kimin için? Pazarınız neye benziyor? Bu demografik grup ne tür tişörtler giyer?
Son olarak, neden tişört tasarladığınızı bilmek önemlidir. Yaklaşan bir etkinliğiniz mi var? Kadronuza daha fazla ürün mü eklemek istiyorsunuz? Sebep ne olursa olsun, bunu iyice düşünmek önemlidir.
Tasarım yönleri
Şimdi motivasyonunuzun ardındaki daha büyük fikirleri ve soruları ele aldığınıza göre, sıra renk, detay ve malzeme konusunda seçimler yapmaya geldi. Tişört tasarımınızda, hatta logo dahilinde ne kadar çok renk seçerseniz, özel tişörtlerinizin üretimi o kadar pahalı olacaktır. Bu, ister illüstrasyon ister slogan olsun, ayrıntılar için de geçerlidir. Tipografi için, okunabilirliği önceliğinizin en üstünde tutmak en iyisidir, böylece tişörte bakan herkes şirketinizin adını okuyacaktır.
Malzeme açısından pek çok seçenek var. Polyester, pamuk ve suni ipek karışımı olan tri-blend tişörtler rahat, dayanıklı ve birçok vücut tipine uygundur. Pamuk ve polyester karışımı olan polyblendler de benzer şekilde dayanıklıdır ve bakımı kolaydır. Çevreye daha duyarlı bir seçim için, sentetik kumaşların üretim sürecine kıyasla %100 pamuklu tişörtler tercih edilmelidir. Unisex veya cinsiyete göre tişörtler yaratmak sizin için önemli mi? Yakayı özelleştirmeyi veya kol uzunluğunu değiştirmeyi düşünüyor musunuz? Tişört ceplerine tasarımlar eklemeye ne dersiniz?
Logonuzu tişörtler için biçimlendirme
Kısa süre önce özel tişört tasarımları söz konusu olduÄŸunda logo biçimlendirmesi için ideal olan vektör formatları hakkında bir makale paylaÅŸmıştık. Bu da AI, PDF veya EPS gibi dosyaların tasarımınızı yazıcıya gönderirken kullanılabileceÄŸi anlamına geliyor. Logo boyutu ve tasarımınızın yerleÅŸtirilmesi için, tasarımlarınızı fiziksel olarak bir tişörtün üzerine yerleÅŸtirmek için 18” x 18” boyutlarında bir tuval kullanmanız önerilir. Büyük grafiklerin yanı sıra gömleÄŸin karnına baskı yapmaktan kaçının, çünkü tasarımınızın herkese uymasını istediÄŸinizde bu bazı vücutlarda rahatsız edici olabilir.
Tişört baskı süreci
Tişört logosu tasarımında kararlı olduğunuzda, baskı için hazırlık yapma zamanı gelmiş demektir. Sipariş etmek istediğiniz miktarı göz önünde bulundurun. Ekstra küçük bedenler de dahil olmak üzere daha az küçük beden sipariş etmek en iyisidir. Bununla birlikte, ekstra büyük boyların üzerindeki boyutlar da sınırlı olmalıdır, ancak müşterilerin erişebilmesi için bunların her birini her siparişe dahil etmek önemlidir. Tipik olarak, büyük miktarda tişört sipariş etmek ürün başına maliyeti düşürecektir. Eğer bunu yapabiliyorsanız ve bu tişört tasarımının şirket markanız için bir süre daha geçerli olacağından eminseniz, belki de bunu yapmak iyi bir fikirdir.
Baskı için zaman çizelgeniz ve bütçeniz, hangi baskı yöntemini seçeceğinize karar vermenizi etkileyecektir. Bazılarının üretimi diğerlerine göre daha hızlıdır ve baskı aralığı değişir
.
Ekran Baskısı
Plastisol, serigrafi baskıda kullanılan standart mürekkeptir ve mürekkep bir ağ şablondan katmanlar halinde geçirilir. Bu, özel tasarımınızı oluşturur. Basılı mürekkep, dijital olarak uygulanan mürekkepten daha kalın kurur ve tasarımınızın özellikle koyu kumaşlarda gerçekten öne çıkmasını sağlar.
Artıları: güvenilirlik, uygun fiyat, 20'nin üzerindeki büyük siparişler için ideal
Eksiler: yeni renk veya tasarım revizyonları ile maliyetli
Vinil grafikler
Vinil grafikler, işlemin vinil tabela yapımına benzediği bir ısıtmalı transfer şeklidir. Vektör grafikleri burada çok önemlidir, tasarımların ters veya ayna versiyonları bir vinil kesiciye gönderilir ve doğrudan giysi üzerine uygulanır ve tasarım bir ısı presi kullanılarak sonlandırılır.
Artıları: dayanıklı, dokusal, görsel olarak öne çıkıyor
Eksileri: Karmaşık tasarımlar pahalıdır, büyük siparişler için ideal değildir
Doğrudan giysiye / talep üzerine baskı
Tişört baskısı için bu daha yeni seçenek, tasarımınızın bir ara kağıt transferi kullanmak yerine doğrudan kumaşa uygulandığı mürekkep püskürtmeli yazıcıları kullanır. Bu seçenek en fazla ayrıntıyı, en fazla renk seçeneğini sunar ve sonuç olarak en özelleştirilebilir olanıdır.
Artıları: Son derece özel, çok sayıda detay, kapsamlı renkler
Eksileri: Küçük siparişler veya numuneler için en iyisi, daha koyu kumaşlar için harika değil
Özel tişörtlerinizi yazdırmak için bir yazıcı kiralamak
1. Bir yazıcıyı işe almadan önce, birlikte çalışmak isteyip istemediğinizi öğrenmenin birkaç yolu vardır.
2. Sadece özel logo tasarım çalışmalarından değil, bitmiş gömleklerden örnekler isteyin.
3. Daha büyük bir sipariş vermeyi planlıyorsanız, yazıcınızın baskı öncesi provalar sunduğundan emin olun.
4. Herhangi bir gizli ücret olup olmadığını öğrenin. Bu özellikle ekranlar, filmler veya Pantone renk eşleştirmesi için geçerlidir. Ödemeyi yapmadan önce tüm ücretleri anlamak, tamamen açık olmak önemlidir.
Özel Tişörtler için Baskı Maliyetleri
Genel olarak tek bir tişörtün maliyeti 15 ila 30 dolar arasındadır. Toplu baskı, tişört başına maliyeti 5-10 dolara kadar düşürebilir. Daha önce de belirttiğimiz gibi, fiyatlar seçtiğiniz baskı tekniğinin yanı sıra, üzerine baskı yaptığınız gerçek tişörtlerin kalitesine ve miktarına, tasarımınızdaki ayrıntı düzeyine bağlı olarak değişir.
Neden, kim, nasıl ve ne zaman?
Son olarak, her şeyi toparlamak için: büyük sorularla başlayın. Neden bir tişört tasarımı oluşturduğunuzu, kimin için olduğunu ve nasıl yapılmasını istediğinizi sorun. Bu önemli cevapları alın, bunlar sizi gerçek tişört logo tasarımınızı tamamlamaya götürecektir. Son olarak, lojistikle ilgilenin. Dosyalarınızı baskı için hazırlayın, ihtiyaçlarınızı karşılayan süreci ve/veya yazıcıyı bulun. Bundan sonra, özel tişörtlerinizi işletmenizin bir sonraki hazırlığı için hazır hale getirmiş olacaksınız.
Logogenie’nin yüksek çözünürlüklü logo paketi
Logogenie’nin ücretsiz ve premium yazılımı içinde, kullanıcılar logo tasarımları oluÅŸturmanıza yardımcı olacak çok çeÅŸitli etkili araçlara eriÅŸebilirler. Bu özelliklerin nasıl kullanılacağını burada özetledik.
Tasarımınızı tamamladıktan sonra, logo tasarımınızın vektör dosyalarını tek bir pakette indirebilirsiniz. Bu pakette JPG, PNG, PDF ve SVG dosyaları dahil olmak üzere hem baskı hem de web için biçimlendirilmiş çok sayıda yüksek çözünürlüklü dosya yer alıyor. Bu sayede ister başka bir tasarımcı veya ortak çalışanla tasarım üzerinde çalışmaya devam edin, ister hedef kitlenizle paylaşın ya da promosyon malzemesi için bir matbaaya gönderin, tasarımınızla ilerlemek son derece kolay. Dosya kullanıma hazır olacaktır!