Logonuzu tasarlamaya başlayın

Markanızı Mükemmel Şekilde Yakalayan Bir Antetli Kağıt Nasıl Tasarlanır?

Yayınlandı: 31/01/2021

Ä°nsanlar markanızı ne kadar çok yerde görürse, sizi hatırlama olasılıkları da o kadar artar. Ve sizi hatırlama olasılıkları arttıkça, markanızla etkileÅŸime girmeye devam etme ve hizmetlerinizi satın alma olasılıkları da artar. Kısacası, marka görünürlüğü marka baÄŸlılığı ve satışlarla olumlu bir ÅŸekilde baÄŸlantılıdır. 

Bu yüzden mükemmel logoyu tasarlamak için bu kadar çaba sarf ediyorsunuz, deÄŸil mi? Ve markanız için doÄŸru olan bir web sitesi ve sosyal medya profilleri oluÅŸturmak için? Bunlar insanların markanızı gördüğü yerlerdir, ancak insanların markanızı gördüğü tek yer bunlar deÄŸildir. Bir müşteri sizden her fatura aldığında, bu onlara özel bir fatura ÅŸablonu ile markanızı göstermek için bir fırsattır. Somut ürünler satıyor veya gönderiyorsanız, kullandığınız kutular, çantalar ve hatta iç ambalajlar, iÅŸlemde ek marka çalışması yapmak için mükemmel bir yerdir. Ve gönderdiÄŸiniz her belge, mektup veya diÄŸer basılı iletiÅŸim, özel, markalı bir antetli kağıda gönderildiÄŸinde aynı hedefe—net markalama—ulaÅŸabilir. 

Zaman zaman tamamen dijital bir dünyada yaşıyormuÅŸuz gibi hissettirse de, kağıtla iletiÅŸim ölmedi. tıpkı not alırken olduÄŸu gibi. Bazı insanlar çevrimiçi yöntemleri kullanmayı tercih ediyor. DiÄŸerleri hala ÅŸirket logonuzun bulunduÄŸu, gerçekten görebileceÄŸiniz ve hissedebileceÄŸiniz özel bir not defteri ile iyi yolu kullanıyor. Zaman deÄŸiÅŸiyor olsa da, basılı iletiÅŸime hiçbir zaman bir ÅŸekilde ihtiyaç duyulmayacağı kuvvetle muhtemeldir. Bu nedenle, gönderdiÄŸiniz her mektupta benzersiz markanızı oluÅŸturmak istiyorsanız, bunu özel bir antetli kağıtla yapın. 

Marka kimliÄŸinize özel antetli kağıtlar eklemek, markanızı gerçekten geliÅŸtirmenin basit ve ucuz bir yoludur. Logogenie ile, logonuzu oluÅŸturmak için kullandığınız basit tıkla ve bırak arayüzü ile bir antet tasarlayabilirsiniz. Aralarından seçim yapabileceÄŸiniz çok sayıda yazı tipi ve görselimiz var, bu nedenle antetli kağıt ÅŸablonunuzdaki tek sınır hayal gücünüz. Ve iÅŸte en iyi kısmı: tasarladıktan sonra iÅŸiniz bitiyor! Baskı ve teslimatı biz hallediyoruz, böylece doÄŸru matbaayı bulma ve lojistiÄŸi kendi başınıza halletme konusunda endiÅŸelenmenize gerek kalmıyor. Çünkü bizim iÅŸimiz bu: siz tasarıma odaklanabilin diye tüm teknik iÅŸleri halletmek. 


Antetli Kağıt Nedir?

 

Antetli kağıdın ne olduğunu muhtemelen zaten biliyorsunuzdur, ancak %100 emin değilseniz, işte burada: antetli kağıt, bir kağıdın üst kısmında yer alan ve gönderen hakkında isim, adres ve telefon numarası gibi bilgileri listeleyen başlıktır. Bunu bir web sayfasındaki üstbilgi veya altbilgi gibi düşünün: bu, belgeyi kimin yazdığını ve gönderdiğini kesinlikle netleştiren bir kitapçıktır.

Fedex logo tasarımı


Ancak bir antetli kağıt, iletiÅŸim bilgilerini listelemekten daha fazlasını yapar. Marka renklerini, logolarını ve kim olduklarını ve neyle ilgili olduklarını gösteren ek tasarımları sergileyerek gönderenin markasını iletir. 


Belgeleri yukarıdan aÅŸağıya, soldan saÄŸa doÄŸru okuduÄŸumuz için, bir mektubu veya baÅŸka bir basılı iletiÅŸim parçasını okurken genellikle ilk gördüğümüz ÅŸey antettir. Antetli kağıt, hızlı bir giriÅŸ yaparak bizi ilerideki içeriÄŸe hazırlar. 


Antetli Kağıt Tasarımınızı Seçme


Kişiselleştirilmiş antetli kağıtlar oluşturmak aslında kişiselleştirilmiş logolar oluşturmaya oldukça benzer. Her ikisinde de yapmanız gereken ilk şey markanızı net bir şekilde tanımlamaktır. Aşağıdaki gibi soruları yanıtlayarak tanımlayın:

Kimsiniz?
Ne tür bir ürün veya hizmet sunuyorsunuz? 
Fiyat açısından pazarınızın neresindesiniz?
Hedef kitleniz kim?
Sizi rakiplerinizden ayıran nedir?  

Bu sorulara yanıt bulduğunuzda, temel bir marka kişiliğine sahip olursunuz. Antetli kağıt şablonunuzu (ve logonuzu, web sitesi tasarımınızı ve hatta personelinizin giydiği üniformaları) tasarlarken bir sonraki adım, renk paletiniz gibi tasarım seçimleriyle bu kişiliği görsel olarak nasıl ileteceğinizi bulmaktır, yazı tipi seçimi ve logo ve markanızdaki şekiller. Bu konuları daha önce derinlemesine ele almıştık, bu nedenle bunlara aşina değilseniz, görsel markalama hakkında daha fazla bilgi edinmek için şimdi biraz zaman ayırın.
 

Fedex logo tasarımı


Özel bir logo ve/veya diÄŸer marka varlıklarını zaten tasarladıysanız, özel antetli kağıt ÅŸablonunuzda birlikte çalışabileceÄŸiniz görsel bir kimliÄŸe zaten sahipsiniz demektir. Bu renklerden, yazı tiplerinden ve tasarımların genel görünüm ve hissinden yararlanarak, diÄŸer marka varlıklarınızın yanında evde gibi görünen bir antetli kağıt geliÅŸtirin. 


Ancak logonuzu veya tasarımınızın baÅŸka bir yönünü doÄŸrudan alıp kağıt üzerinde mükemmel bir ÅŸekilde kopyalayamayabilirsiniz. Neden mi? Çünkü logonuz ve/veya diÄŸer marka varlıklarınız ekranlarda görülmek üzere oluÅŸturulduysa, kağıda kolayca aktarılamayabilir. Bunun birkaç nedeni olabilir: 


Logo tasarımı, küçültüldüğünde hala çalışamayacak kadar karmaşık 


Antetli kağıtta çoÄŸunlukla standart boyutlu (A4) kağıtlarla çalışırsınız. Dolayısıyla, web sitenizin baÅŸlığında harika görünen veya satış sayfanızda büyük, belirgin bir yer kaplayan büyük, karmaşık bir logo baskıda iÅŸe yaramayabilir. 
Neyse ki bunun için bir çözüm var. Logonun özellikle baskı için tasarlanmış basitleÅŸtirilmiÅŸ bir versiyonunu oluÅŸturabilirsiniz. Birçok markanın logolarının, her biri belirli bir iletiÅŸim türü için tasarlanmış birden fazla versiyonu vardır. Birkaç örneÄŸe göz atın: 

 

Fedex logo tasarımı


Özel bir antetli kağıt tasarlarken, üzerine basılacağı kağıdın ÅŸeklini aklınızda bulundurun. Bu standart antetli kağıt ÅŸeklidir (ve eÄŸer markanız kuralları yıkmak ve kalıpların dışında düşünmekle tanınıyorsa, böyle olmak zorunda deÄŸildir! Belki bunun yerine özel bir kenar çubuÄŸunuz veya altbilginiz vardır!) 


Bu yüzden tasarımınızı kağıdın şeklini göz önünde bulundurarak geliştirin. Nispeten küçük, tepkisiz bir dikdörtgen için tasarım yapıyorsunuz.

 

Antetli kağıt renklerinizde sorun var

 

Renklerin baskı için dijitalde olduğundan farklı üretildiğini de unutmamalısınız. Baskı tasarımlarında CMYK olarak bilinen bir renklendirme süreci kullanılırken, dijitalde RGB adı verilen bir süreç kullanılır. RGB'den CMYK'ya geçerken genellikle çoğu rengi kopyalayabilseniz de, bunlarda bazı ince farklılıklar görebilirsiniz ve bu nedenle, görüntülerinizi baskı için optimize edecek şekilde ayarlamak isteyebilirsiniz. Bu, logonuzun baskı için tek renkli veya çift renkli bir versiyonunu seçmek ve tam renkli versiyonunuzu dijital için ayırmak anlamına gelebilir.
 

Fedex logo tasarımı

 

Özel Antetli Kağıtlar Markalar İçin Ne İşe Yarar?

 

Özel antetli kağıtlar, bir markanın basılı iletiÅŸimine ek bir cila katmanı ekler. Ä°ster faturalar, ister genel iletiÅŸim, basın bültenleri veya hatta sadece ÅŸirket içi mesajlar olsun, özel bir antetli kağıt “bu XYZ ÅŸirketinden gelen resmi bir posta parçasıdır.”

Genel bir fatura almak ile gönderenin özel bir ÅŸablonla markalaÅŸtırmak için zaman ayırdığı bir fatura almak arasındaki farkı düşünün. Jenerik olan çok daha az profesyonel hissettiriyor, deÄŸil mi? Bu, tam olarak iÅŸleyen bir iÅŸletmeden ziyade küçük bir start-up'tan veya bir kiÅŸinin hobisi olan bir Etsy maÄŸazasından bekleyeceÄŸiniz türden bir ÅŸeydir. Pek çok ÅŸirket özel not defterleri, özel kalemler, zarflar ve daha fazlasını yaratacak kadar ileri gidiyor. 


Fedex logo tasarımı


Özel antetli kağıtlar olmadan mesaj göndermenin yanlış bir tarafı yoktur—bazen bu tek seçeneÄŸinizdir, özellikle de yeni baÅŸlıyorsanız ve gerçekten küçük bir bütçeniz varsa. Ancak, örneÄŸin özel kodlu bir web sitesinin aksine, özel bir antetli kağıt, baÅŸlangıçta yatırım yapmak için oldukça ucuz bir marka varlığıdır. Ve çok ucuz olduÄŸu için, yatırımınızdan hızlı ve kolay bir ÅŸekilde geri dönüş alabilirsiniz: özel bir antetli kağıt tasarlayın, 500 yaprak bastırın ve bam! Ä°letiÅŸim oyununuzu anında bir sonraki seviyeye taşıdınız.  


Özel Antetli Kağıt Şablonu Oluşturma


Logogenie'de, A4 sayfalarına sığacak ÅŸekilde biçimlendirilmiÅŸ özel antetli kağıt tasarımı sunuyoruz. Bir A4 kağıt 210 x 297 milimetre veya 8 ¼ x 11 ¾ inç ölçülerindedir.

Antetli kağıt ÅŸablonunuzu tasarlamaya baÅŸlamadan önce, diÄŸer markalı antetli kağıtlara bir göz atın. Posta kutunuzda bankanız veya diÄŸer yerel iÅŸletmeler gibi markaların mektupları bile olabilir. Bunları inceleyin, nelerin iyi çalıştığını not edin ve etkili antetli kağıtlar oluÅŸturmak için kağıt boyutunun kısıtlamasıyla nasıl çalıştıklarına dikkat edin. 


Onları incelerken parmaklarınızı üzerlerinde gezdirin. Baskının dijitale üstünlük saÄŸladığı önemli bir alan da dokunulabilir olmasıdır. Bazı markalar bunu antetli kağıtlarına ek bir derinlik katmak ve sayfalardan hafifçe yükselen tasarımlar oluÅŸturmak için kullanır. 


Antetli kağıt ÅŸablonunuz için hangi tasarım stilini seçerseniz seçin, mektuplarınızla gönderdiÄŸiniz mesajları gölgede bırakmayacak kadar basit tutun. Unutmayın, antetli kağıt belgeyi geliÅŸtirmek için vardır, spot ışığını ele geçirmek ve alıcıların mesajınızı kaçırmasına neden olmak için deÄŸil. 

 

Peki ya henüz bir logo tasarımım yoksa?

Facebook için logo oluşturucu ile bir logo tasarlayın
 
EÄŸer halihazırda bir logo tasarımınız yoksa, olanlara göre bir avantajınız var demektir. Neden mi? Çünkü zaten var olan bir logoyu alıp Facebook’un piksel sınırları içinde çalışmasını saÄŸlamak yerine tamamen yeni bir logo oluÅŸturabilir ve bunu Facebook için özel olarak geliÅŸtirebilirsiniz. 
 
Logogenie’nin Ã¼cretsiz logo oluÅŸturucusu ile sıfırdan yepyeni bir logo tasarlayabilirsiniz. Kullanımı çok kolay; tasarım veya kodlama becerisi gerektirmiyor. Tıpkı mevcut logonuzu yeniden boyutlandıramadığınızda bir Facebook logosu oluÅŸturmak için markanızı yeniden tanımaktan bahsettiÄŸimiz gibi, tamamen yeni bir logo tasarlarken de marka kiÅŸiliÄŸinizi tam olarak oluÅŸturmanız gerekir. Henüz net bir marka kimliÄŸiniz yoksa, ÅŸimdi bir tane oluÅŸturmanın tam zamanı. 

 

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x