Logonuzu tasarlamaya başlayın

Renk çarkı | Mükemmel renk kombinasyonunu bulmak için Renk Çarkını kullanma

Yayınlandı: 17/05/2020
Åžimdiye kadar, ideal kitlenizle baÄŸlantı kurmasını istiyorsanız logonuzun göz alıcı, markaya uygun bir renk paletine sahip olması gerektiÄŸini biliyorsunuz. Yayınladığımız diÄŸer makalelerde farklı renklerin logolarda kullanıldığında ne ifade ettiÄŸinden bahsettik ve ilgi çekici görseller oluÅŸturmak için logonuzda renkleri birleÅŸtirmenin farklı yollarını gösterdik. 
 
Ancak işe yarayan bir renk paleti seçmenin, markanızın özelliklerini renklerle eşleştirmekten ve bunu bir gün olarak adlandırmaktan daha fazlası var. Bunu yaparsanız, şüpheli bir renk paleti elde edebilirsiniz. Peki logonuz için marka olarak kim olduğunuzu ifade eden ve hedef kitlenize çekici gelen bir renk paletini nasıl oluşturabilirsiniz?
 
Temel renk tekerleÄŸi
 
Belli renk kombinasyonlarının iyi görünmesini saÄŸlayan ÅŸeyin arkasındaki bilimi anlayarak. Tıpkı aralarında belirli aralıklar bulunan nota grupları olan akorların kulağımıza hoÅŸ gelmesi gibi, renk çarkındaki belirli konumlara dayalı renk gruplamaları da gözümüze hoÅŸ görünür. Ve tıpkı bu hoÅŸ akorların armoni olarak adlandırılması gibi, görsel olarak hoÅŸ renk grupları da renk armonileri olarak bilinir. 
 
Renk çarkı kombinasyonları
 

Renk Çarkını Anlamak

 
Renk çarkı, renkler arasındaki iliÅŸkileri gösteren bir çizelgedir. Bu kavramın geçmiÅŸi, Sir Issac Newton'un beyaz ışığı bir prizmadan geçirdiÄŸinde gördüğü altı renkten oluÅŸan spektrumu tanımladığı 1666 yılına kadar uzanmaktadır. Daha sonra, bu renkler arasındaki iliÅŸkiler ve her bir rengin psikolojik etkileri incelenmiÅŸ ve daha iyi anlaşılarak renk teorisi alanı oluÅŸturulmuÅŸtur. 
 
Renk teorisi, sanatçıların ve tasarımcıların, izleyicileri estetik açıdan memnun ederken belirli hedeflere ulaÅŸan renk seçimleri yapmak için kullandıkları bir dizi kılavuzdur. Renk teorisi içinde, renk tekerleÄŸi en önemli kılavuzdur; tüm renk iliÅŸkilerinin grafiksel temsilidir. 
 
Renk çarkında renkler – tonlar &ndash olarak da bilinir; üç ana kategoriye ayrılır:
 

Birincil renkler

 
Kırmızı, mavi ve sarı üç ana renktir. Bunlar, diğer renklerin harmanlanmasıyla oluşturulamayan renklerdir. Bunun yerine, diğer tüm renkler bunların bazı kombinasyonlarının harmanlanmasıyla oluşturulur.
 
Ana renk tekerleÄŸi
 

Ä°kincil renkler

 
Turuncu, yeÅŸil ve mor üç ikincil renktir. Bunlar, mavi + sarı = yeÅŸil gibi ana renklerin kombinasyonlarının harmanlanmasıyla oluÅŸturulan renklerdir. 
 
Ä°kincil renk tekerleÄŸi
 

Tersiyer renkler

 
Üçüncül renkler, ana ve ikincil renkler arasında var olan renklerdir. ÖrneÄŸin, turuncu-kırmızı, turuncu ve kırmızı arasında var olan renk tonudur. Bu renkler, sarı-yeÅŸil oluÅŸturmak için sarı ve yeÅŸilin harmanlanması gibi iki bitiÅŸik rengin harmanlanmasıyla oluÅŸturulur. Üçüncül bir renk oluÅŸturmanın tek yolu, renk çarkında birbirinin hemen yanında bulunan bir ana ve ikincil rengi karıştırmaktır; sarı-mavi veya turuncu-mor oluÅŸturmak mümkün deÄŸildir. 
 
Tersiyer renk çarkı
 
Ancak renk çarkı hakkında bilmeniz gereken tek ÅŸey bu deÄŸil. Ayrıca gölgeler, renk tonları ve tonlar da vardır. 
Bir renge siyah eklenerek bir gölge oluşturulur. Bu rengin daha koyu, daha zengin bir versiyonunu oluşturur.
 
Color Hue renk çarkı
 
Bir renk tonu, bir gölgenin tam tersidir. Temel rengin beyaz ile harmanlanmasıyla oluÅŸturulan bir rengin daha açık bir versiyonudur. 
 
Bir ton, bir rengin gri ile karıştırılarak oluÅŸturulan soluk, nötrleÅŸtirilmiÅŸ bir versiyonudur. Tonlar genellikle pastel bir görünüm oluÅŸturmak için kullanılır. 
 
Logonuzun renk paletinde farklı tonlar, renk tonları ve tonlar kullanmak, sadece temel tonları kullanarak elde edemeyeceÄŸiniz karmaşıklık seviyeleri ekleyebilir. ÖrneÄŸin, mavinin koyu bir tonu ile parlak, neredeyse neon, turuncu bir tonun kontrast oluÅŸturduÄŸu bir renk paleti seçebilirsiniz, bu da özellikle koyu maviyle eÅŸleÅŸtirildiÄŸinde parlak görünür. 
 
Åžimdi tüm notaları aldığınıza göre, müzik yapmaya hazır mısınız? Logonuzun güzel ÅŸarkı söylemesini saÄŸlamak için renk armonilerini düzenlemenin farklı yollarına bir göz atalım. 
 

Tamamlayıcı Kombinasyonlar

 
Renk uyumunun en temel türü tamamlayıcı renk uyumudur. Bir renk seçin, ardından renk çarkında tam karşısında hangi rengin bulunduÄŸuna bakın. Bu ikisi tamamlayıcı renklerdir. Tamamlayıcı renkler, birbirleriyle keskin bir kontrast oluÅŸturan renklerdir, bu nedenle bir logoda birlikte kullanıldıklarında her iki renk de cesur ve dikkat çekicidir. 
 
Tamamlayıcı renk çarkı
 
Logonuz için tamamlayıcı renkler seçmek paletinizi basit tutar, ancak basitlikle birlikte sınırlar da gelir. ÇalışabileceÄŸiniz sadece iki renk vardır – iki zıt, cesur renk. Bazı markalar için ihtiyaç duydukları tek ÅŸey budur. DiÄŸerleri ise izleyicilerine tüm hikayeyi anlatmak için logolarında üç, dört veya daha fazla renk kullanmalıdır. 
 

Triadic Trios

 
Üçlü armoni üç renkle oluÅŸturulan bir armonidir. Özellikle, renk tekerleÄŸi üzerinde eÅŸit aralıklarla yer alan üç renk. 
 
Tradic color wheel
 
Tamamlayıcı renk paleti gibi, üçlü renk paleti de yüksek kontrasta sahiptir ve çeÅŸitli, renkli bir logo oluÅŸturmak için harika bir yol olabilir. Ayrıca, sadece iki renk yerine üç renkle oynayabileceÄŸiniz için, üçlü paletle daha fazlasını yapabilirsiniz; daha karmaşık bir görüntü çizmek veya markanız hakkında daha fazla nokta iletmek gibi. 
 

Tetradic Ekipler

 
Ä°sme bakarak, bunların ne tür armoniler olacağını tahmin edebilir misiniz? 
 
Evet, bunlar dört renkten oluÅŸan gruplardır. Spesifik olarak, renk tekerleÄŸi üzerinde dikdörtgen ÅŸeklinde oturan dört renk grubudur – aralarında bir “tampon” renk bulunan iki tamamlayıcı renk seti. Bu yüzden çift tamamlayıcı renk ÅŸemaları olarak da bilinirler
.
 
Tradic teams color wheel
 
Kırmızı ve yeÅŸil ile mor ve sarıyı seçebilirsiniz. Bu dört renk birlikte güçlüdür. Cesurdurlar, baÅŸlangıç kontrastları vardır ve dördünü bir palette topladığınızda palet oldukça yoÄŸun görünebilir. Yüksek enerjili, “yüzünüze”çok ÅŸey anlatan’bir logo’için mükemmeldir. 
 

Analog paletler

 
Benzer bir renk armonisi, renk çarkında yan yana duran üç rengin bir araya getirilmesiyle oluşturulur
.
 
Analog renk çarkı
 
Bu tür bir palet, ÅŸimdiye kadar tartıştığımız diÄŸer türlerden büyük ölçüde farklı bir etki yaratır. Birbiriyle yakından iliÅŸkili renkleri kullandığınız için, renk çarkının zıt taraflarındaki renklerle elde ettiÄŸiniz kontrast seviyesini elde edemezsiniz. Yine de bir miktar kontrast var – ve seçtiÄŸiniz renklerin farklı tonlarını ve renk tonlarını deneyerek bununla oynayabilirsiniz. Sonuç, daha ince bir görünüm arayan markalar için mükemmel olan daha az aşırı bir palettir. 
 
Tek renk, tek palet
 
Benzer bir palet sınırlı görünebilir, ancak aslında daha da sınırlı olan baÅŸka bir seçeneÄŸiniz daha var: tek renkli bir palet. Adından da anlaşılacağı gibi, tek renkli bir palet yalnızca tek bir renge sahip bir palettir. 
 
Bu, tanımı gereği bir renk paleti değildir...değil mi?
 
Aslında öyle de olabilir. Beyaz, siyah ve grinin yardımıyla, sadece tek bir temel renk tonu kullanarak bütün bir palet oluÅŸturabilirsiniz. 
Tek bir renk kullanarak ve onu açarak, koyulaÅŸtırarak veya yıkayarak bir palet oluÅŸturarak, derin ve uyumlu bir görünüme sahip karmaşık bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Bu tür bir palet genellikle net, tekil bir misyonu olan markalar ve logolarını basit tutmak isteyen ancak sadeliÄŸe kaçmayan markalar için mükemmel bir seçimdir. 
 
Peki ya diÄŸer renkler?
 
Muhtemelen fark ettiğiniz gibi, henüz birkaç önemli renkten bahsetmedik:
 
Siyah
Beyaz
Brown
Gri
 
Elbette tonlardan, renklerden ve renk tonlarından bahsettik ama siyah, beyaz veya griden tek baÅŸlarına bahsetmedik. Ve “kahverengi” kelimesinden hiç bahsedilmedi. 
 
İşte bu tonlar hakkında bilgi: diğer renkler gibi değiller. Siyah ve beyaz, renk çarkındaki renkler gibi belirli dalga boylarına sahip değildir, bu da onları renk çarkına sığdırmayı imkansız kılar. Ancak bazı kaynaklar teknik olarak renk olmadıklarını söylese de, bu tüm hikayeyi anlatmıyor
.
 
Gri ölçekli renk çarkı
 
Tasarımcılar için siyah, beyaz ve gri birer renktir. Belirli renk armonilerine uymazlar, ancak logolarda ana renk veya vurgu rengi olarak etkili bir ÅŸekilde kullanılabilirler. 
 
Benzer ÅŸekilde, kahverengi de renk çarkında yer almaz. Ama bu onun bir renk olmadığı anlamına gelmez. Kahverengi, iki tamamlayıcı rengi karıştırdığınızda elde ettiÄŸiniz renktir. Yani kırmızı + yeÅŸil = kahverengi, sarı + mor ve mavi + turuncu gibi. 
 
Browns renk çarkı
 
Ve tıpkı siyah, beyaz ve gri gibi, kahverengi de yukarıda bahsettiÄŸimiz renk uyumlarından hiçbirine uymaz. Ancak logonuz için ana renk olarak veya vurgu ya da gölge seçeneklerinizden biri olarak kesinlikle etkili bir renk seçimi olabilir. 
 

Kendiniz için mükemmel renklere sahip bir logo tasarlayın

 
Logogenie'nin logo üreticisi
 
 
EÄŸer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluÄŸa kapılmayın. GeçmiÅŸte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceÄŸi kadar geliÅŸti. 
 
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
 
Logogenie ve diÄŸer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için ÅŸablonlar kullanır. Ä°lk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. 
 
 
Åžablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluÅŸturacaktır. 
 
 
 
Sadece beÄŸendiÄŸinizi seçin ve düzenlemeye baÅŸlayın. Her ÅŸablonu istediÄŸiniz gibi özelleÅŸtirebilir, seçimlerinizi kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz: 
 
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Yazı tipi ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleÅŸimi
- Yeni simgeler ekleme
- Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
 
200'den fazla simgeden oluÅŸan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuÅŸağı yapraklı aÄŸaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiÄŸimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduÄŸunu gösteriyor. 
 
 
 
logogenie gibi bir DIY logo oluÅŸturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Ä°ÅŸiniz bittiÄŸinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 
 
Åžablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için iÅŸe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. DoÄŸrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. 
 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x