Markalar Metin Yazarlığı ve Logoyu Neden Korumalı
Bir işletme olarak, metin yazarlığınızı ve logonuz gibi işletmenizle bağlantılı diğer medya ve içerik biçimlerini korumanız gerekip gerekmediğini düşünmek önemlidir. Bununla birlikte, birçok işletme, özellikle de çevrimiçi işletmeler ve web siteleri, bu süreci hala göz ardı etmektedir.
Ancak içeriğinizi korumak ne kadar önemlidir ve bu, bir işletme olarak sizin düşünmeniz gereken bir şey midir?
Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın
Koruma Nedir?
Başlangıç olarak, logonuzun ve içeriğinizin korunmasının ne olduğunu ve neleri gerektirdiğini inceleyeceğiz. Eğer içeriğiniz korunmuyorsa, sonuçlarını düşünün. Sahte olsun ya da olmasın, bireyler ve şirketler içeriğinizi herhangi bir sonuç olmaksızın kullanabileceklerdir.
Örneğin, işletmenizin adını, logonuzu alıp kendi web sitelerine uygulayabilirler. Buradan virüs dağıtabilir, insanların kişisel ve finansal bilgilerini çalabilir ve genel olarak internette zarara neden olabilirler.
Tahmin edebileceğiniz gibi, bu durum size ve işinize çok kötü yansıyacaktır. Ancak, bu diğer web sitesini mahkemeye verirseniz, logonuzu veya içeriğinizi çalmaktan sorumlu olan üçüncü taraf, içeriğinizi çalmakla ilgili olarak yaptıklarından kurtulma potansiyeline sahiptir.
Bunun nedeni, işletmenizin içeriğini ve logosunu korumanın bir sigorta poliçesi yaptırmaya benzemesidir. Telif haklarını ve ticari markaları kullanarak logonuzu ve web sitesi içeriğinizi koruyabilirsiniz.
Kendinize Ait Hale Getirmek
Eğer logonuzu ve web sitesi metninizi tasarlamak ve üretmek için çok çalıştıysanız ve çok para harcadıysanız, eğer korunmuyorsa, diğer işletmeler bunu alabilir ve web sitelerinde kullanabilir. Ne yazık ki, arama motorları için yoğun bir şekilde optimize edilmişse, bu diğer web sitesini işletmeniz için tam bir rakip haline getirir.
Kısacası, bu, diğer şirketlerin işinizi ve müşterilerinizi çalabileceği ve size paraya mal olabileceği anlamına gelir. Örneğin, Lonely Planet gibi bir seyahat sitesi işletiyorsanız, yüksek kaliteli içeriğinizin korunmasını istersiniz, böylece diğer seyahat şirketleri içeriğinizi alıp bundan kâr edemezler.
İntihal ve Kopyalamayı Göz Önünde Bulundurun
Söz konusu SEO olduÄŸunda Google’ın en büyük kurallarından biri intihaldir. Ä°nternetin ne kadarının intihal olduÄŸunu bulmak çok zordur, ancak arama motoru devinin sürekli olarak bunun peÅŸinde olduÄŸundan emin olabilirsiniz. Google görselleri tanıyabildiÄŸinde logolarla da baÄŸlantılıdır.
Fark edilirse, web siteniz ve SEO sıralamanız ağır bir şekilde cezalandırılabilir ve arama motoru sonuç sayfasında sıralamanızın düşmesine neden olabilir.
SEO uzmanı ve State if writing gibi birçok Ä°nternet kaynağının kurucusu olan Clay Robins, “Cezalandırıldıktan sonra orijinal sıralamanızı geri almak son derece zor olabilir ve içeriÄŸin size ait olduÄŸunu kanıtlamak için Google'ın uyguladığı birçok prosedürden geçmeniz gerekecektir”
.İçeriğin size ait olduğunu kanıtlamaya çalışırken karşılaşılan ana sorunlardan biri, eğer içerik korumalı değilse neden çevrimiçi olduğunuzdur. Eğer içerik korumalıysa, Google içeriğin size ait olduğunu ve hatalı olanın diğer web sitesi olduğunu anında anlayabilir.
Neyse ki, Ox Essays gibi içeriğinizin intihal olup olmadığını bulmanıza yardımcı olabilecek çok sayıda araç var.
Logolara gelince, ticari markaları tescil ettirerek bu fikri mülkiyetin sahibi olduğunuzdan emin olabilirsiniz. Ayrıca, logo tasarımcılarıyla çalışırken, tüm hakların size ve şirketinize ait olduğunu belirten bir anlaşma imzalamanız iyi olur. Logonun daha önce kullanılıp kullanılmadığını veya tescil edilip edilmediğini kontrol etmeyi unutmayın. Şirketlerin bilinçsizce kullanılmış logoları satın aldığı ve bunun istenmeyen sonuçlara yol açtığı birçok durum vardır.
Avukat Kullanmalı mı Kullanmamalı mı?
Eğer kendi çalışmanızın telif hakkını alma ve ticari markasını oluşturma konusunda kendinize güveniyorsanız, durmayın ve bunu yapın! Hangi ülkeden olursanız olun, gerekli formları çevrimiçi olarak doldurmak nispeten kolaydır.
Başvurunuza kimse itiraz etmezse, sürecin dört aydan uzun sürmemesi gerekir. Ancak, başka bir şirket veya birey başvurunuza itiraz ederse, süreç çok uzun sürebilir
.Bu nedenle, formu kendiniz doldurmak yerine, formları doldurabilecek ve sizin adınıza herhangi bir itirazla ilgilenebilecek bir avukata dış kaynak sağlayabilirsiniz. Bazı durumlarda, bu seçeneği değerlendirmeniz şiddetle tavsiye edilir.
Örneğin, bir süredir faaliyet gösteriyorsanız, üçüncü bir taraf içeriğinizi veya logonuzu kendi web sitelerinde zaten kullanmış olabilir. Bu, formu işlediğinizde; bu diğer web sitesinin keşfedileceği anlamına gelir. Yanınızda bir avukat olmadan, bu çok pahalı olabilir ve büyük olasılıkla değerinden çok daha fazla sorun yaratacaktır.
Müşterilerinizde Güven Oluşturmak
Genel olarak logolara atıfta bulunan ticari markalar, müşteriler ve onların iÅŸletmenize bakışı söz konusu olduÄŸunda çok ÅŸey ifade eder. Büyük markaları düşünün; Nike iÅŸareti, McDonald’s ‘M’, Shell’s ‘shell’, Coca-Cola ve Red Bull boÄŸaları.
Ticari markalı bir logoya (ve içeriğe) sahip olmak, müşterilerinizin sağladığınız hizmetler veya ürünler söz konusu olduğunda lider otorite ve gerçek anlaşma olduğunuzu bildiği anlamına gelir. Ticari markalı bir logoya sahip olmak SEO sıralamanızı da yükseltebilir ve müşterilerin işletmenizi bulmasına yardımcı olabilir.
Kısacası, içeriğinizi markalaştırmak, koruma ve intihal açısından işiniz için son derece yararlı olabilir, aynı zamanda markanızın imajını geliştirmek ve işletmenizin tanınırlığını artırmak için de yararlı olabilir.
Brenda Berg, işletme yönetimi, pazarlama ve girişimcilik alanlarında 15 yılı aşkın deneyime sahip bir profesyoneldir. Üniversite öğrencileri ve girişimciler için danışmanlık ve eğitmenlik yapmaktadır. Sürekli öğrenmenin başarıya giden tek yol olduğuna inanmaktadır.