Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logolarınıza Nasıl Hayat Verirsiniz?

Yayınlandı: 17/11/2016
Logolarınıza Nasıl Hayat Verirsiniz?

Müşterilerin dikkat süresinin kısa ve hafızada tutma süresinin daha da kısa olduğu günümüzde, logolar bir şirketin pazardaki varlığını belirleyebilir ya da bozabilir. Bu nedenle, bugünlerde çoğu kuruluş yeterince çekici ve aynı zamanda şirketin ne hakkında olduğunu anlatan benzersiz logolar bulmak için çaba sarf ediyor. Ancak, piyasada milyonlarca logo varken, müşterilerin logonuza dikkat etmesini sağlamanın gerçekten o kadar kolay olduğunu düşünüyor musunuz? Hayır, kesinlikle değil! Logolarınızı daha çekici ve fark edilir kılmak için onlara ekstra hayat vermelisiniz. Bu kesinlikle düşündüğünüz kadar zor değil. İşte başlamanız için bazı ipuçları

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın


Basit tutun: Bir logo tasarlarken kendinizi kaptırmanıza hiç gerek yok. Aslında logo ne kadar basit olursa müşterilerin onu tanıması ve akılda tutması da o kadar kolay olur. Nike logosuna bir göz atın. Çok basit ve aynı zamanda çok kolay tanınabilir. En iyi yanı ise logonun tek başına insanların şirketi tanıması için yeterli olması. Müşterilerin karmaşık logolar yerine basit logolardan etkilendiğini unutmayın. 

 Çift Anlamlı Sözler Harika: Çift anlamlı sözler sadece sözlü konuşmalarda değil, görsel tasarımlarda da kullanıldığında esprili görünür. İki veya daha fazla farklı anlamı olan ama sonuçta aynı şeye işaret eden bir logo oluşturmak müşterilerinizi etkileyecektir. Örneğin Amazon'un logosunu ele alalım. Şirketin adını heceliyor ve A'dan başlayıp Z'yi gösteren bir oka sahip, bu da Amazon'da size her şeyi ve her şeyi sunduğu anlamına geliyor. Eğer bu etkileyici değilse, o zaman nedir?  

Katılıktan kurtulun: Bir logonun kalıcı olduğu doğrudur. Ancak, bu hiçbir şekilde zamanla veya günün ihtiyaçlarına göre üzerinde ince değişiklikler yapamayacağınız anlamına gelmez.  Ancak, bu seçeneği açık tutmak istiyorsanız, çok katı olmayan bir logo tasarlamanız gerekir. Elbette bu, değişikliklere uyum sağlayabilecek bir tasarım bulmak için biraz deneme yapmanız gerekebileceği anlamına gelecektir. Denemeleriniz için ücretsiz logo tasarım yazılımlarını kullanın ve değişikliklere uyum sağlayabilecek bir logo bulana kadar denemeye devam edin. Dünyanın her yerindeki kitleye hitap eden ve gerektiğinde değiştirilebilen bir tasarıma ihtiyacınız var. 

Doğru Renklendirin: Monokrom havalıdır ancak renklerin de kendine has bir çekiciliği olduğuna şüphe yok. Ve bu özellikle logo tasarımları söz konusu olduğunda geçerlidir. Bu nedenle, logonuza tazelik katan ve kuruluşunuzun gerçek karakterini ortaya çıkaran bazı renkler seçin. Ancak, çok fazla renk kafa karıştırıcı bir etki yaratabileceğinden renkleri abartmadığınızdan emin olun. Bu nedenle, birkaç renk seçin ve logonuzu doğru renklendirin. 

Cliché is Clichéd: Her gün yeni logolar piyasaya süren bu kadar çok şirket varken, benzersiz bir logo bulmak gerçekten kolay bir iş olmayabilir. Ancak, bazı tasarımlar var ki ölümüne yapılmış ve hala kullanılıyor. Kesinlikle bu klişelere takılıp kalmak istemezsiniz. İhtiyacınız olan şey bazı ücretsiz logo tasarım yazılımları ile denemeler yapmak. Geleneklere uymayan çeşitli tasarımlar bulmak için kendinize zaman ayırın. Bu, logonuza taze bir hayat tasması kazandıracak şeydir. 

Olumlu Etki için Negatif Alan: Akıllı bir şekilde kullanıldığında logodaki negatif alan tasarımda büyük bir fark yaratabilir ve müşterilerinizin logoyu dikkate almasını sağlayabilir. Bunun ne anlama geldiğini bilmiyor musunuz? Peki, FedEx logosuna bir göz atın? E ile X arasında bir ok olduğunu fark ettiniz mi? Bu, negatif alanın akıllıca kullanımı olarak bilinen şeydir. Yani, eğer bunu henüz düşünmediyseniz, devam edin ve şimdi yapın. 
Hiç şüphe yok ki logo tasarımı zorlu bir iştir ve yüksek rekabet bu zorluğu daha da karmaşık hale getirir. Kutunun dışında düşünmek ve yaratıcı kemiklerinizi gıdıklamak, logo tasarımlarınıza hayat vermenize yardımcı olacak şeydir.

 

Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın

 

  

 

Diğer makalelerimize göz atın

x