Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logo tasarlamak için şekilleri kullanmak: Daireler, Kareler ve Daha Fazlasının Ardındaki Duygular

Yayınlandı: 14/07/2020

Bir daireye baktığınızda ne hissediyorsunuz? Kare neden bu kadar korkutucu görünüyor? Bir üçgen deseni nasıl daha fazla iÅŸe yol açar? 

Grafik tasarım ve buna baÄŸlı olarak logo tasarımı, görseller aracılığıyla iletiÅŸim kurma sanatıdır. Kelimeler olmadan, bu görsellere ağır bir yük bindirir — seçtiÄŸiniz her renk, boyut ve ÅŸekil marka kimliÄŸiniz ve iÅŸ tarzınız hakkında bir ÅŸeyler söylemelidir. 

Markanız eÄŸlenceli ve gündelik mi yoksa ciddi ve üst düzey mi? Ä°nsanların okuyamayacağı slogan metinleriyle kendinizi anlatmak yerine, doÄŸru ÅŸekilleri seçerek marka kiÅŸiliÄŸinizi daha hızlı ve etkili bir ÅŸekilde iletebilirsiniz. Logonuzdaki ÅŸekiller, bilinçaltı çaÄŸrışımlardan ve içgüdüsel tepkilerden yararlanarak markanızı asansör konuÅŸmanızdan daha iyi açıklayabilir. 

Ama grafik tasarımcı deÄŸilseniz her bir ÅŸeklin duygusal çaÄŸrışımlarını nasıl bileceksiniz? Sadece bu kılavuzu okuyun! AÅŸağıda, en yaygın on ÅŸekil ve imge stiline bir göz atıyor ve bilinçaltı düzeyde ne anlama geldiklerini açıklıyoruz. 

 

Çemberler

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

Daireler (ovaller ve yumurta ÅŸekilleri ile birlikte) logo tasarımında en popüler ÅŸekillerden bazılarıdır ve bunun nedenini anlamak önemlidir. Ä°nsan gözü içgüdüsel olarak çizgileri takip eder, bu da çoÄŸu fotoÄŸrafçının yararlandığı bir kavramdır (“leading lines” olarak bilinir). Dairelerde bu çizgi asla bitmez ve izleyicilere bir bütünlük veya birbirine baÄŸlılık hissi verir. 

Bu, bir topluluk hissi yaratmak ve logolarının “insanları kendilerine katılmaya davet etmesini” isteyen çoÄŸu markanın niyetine uyuyor. Tüm logonuzu çerçevelemek için bir daire kullanmak bunu mükemmel bir ÅŸekilde yapar — her ÅŸey daha birleÅŸik görünür ve izleyicilerin ’ gözleri doÄŸal olarak etrafta dolaşır ve onları içine çeker. 

Daireler daha küçük ölçeklerde de kullanılabilir, örneÄŸin arka planda puantiyeli bir desen. Bu ÅŸekilde, daireler oyunculuÄŸu veya eÄŸlenceyi ifade edebilir — dairelerin gözün bir dans gibi dönüp dolaÅŸmasını saÄŸladığını unutmayın, bu nedenle markayı daha rahat ve eÄŸlenceli hissettirirler. 

 


Spiraller

 
 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

Spiraller dairelerin tüm özelliklerini, özellikle de izleyiciyi “içine çekme” özelliÄŸini korur; ancak onları bir üst seviyeye taşır. Standart dairesel logolar gibi rahat ve gündelik olmak yerine, spiraller daha enerjiktir, bazen de hatalıdır. Aşırı durumlarda, spiraller hipnotize edici ve hatta baÅŸ döndürücü olabilir, bazı markalar için yararlı ancak diÄŸerleri için zararlı olabilir. 

Spiraller en çok dinamik ve canlı görünmek isteyen markalar için iÅŸe yarar. BaÅŸ döndürücü etkileri rahatlatıcı etkilerini zayıflatır, bu nedenle spiraller yalnızca dikkatle seçilmelidir. Kendilerini “rahat” olarak göstermeye çalışan markalar bunlardan kaçınmalıdır. 

 

Üçgenler

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

DiÄŸer ÅŸekillere göre daha çok yönlü olan üçgenler, hangi yöne baktıklarına baÄŸlı olarak farklı özellikler gösterirler. Onları oklar gibi düşünün ve markanızı en iyi temsil edecek ÅŸekilde yönlendirin. 

Yukarı bakan üçgenler veya piramitler en yaygın olanlarıdır. Mimari istikrarın sembolü olan piramitler güvenlik, güç ve dayanıklılık hissi verir. Ayrıca yukarı bakarak baÅŸarıyı ifade eder, otorite hissi verir — bu yüzden bilimsel, dini ve yasal markalar için yaygındırlar. 

SaÄŸa bakan üçgenler ileriye doÄŸru hareket etmeyi, ilerlemeyi veya hızı ifade eder. Tersine, sola bakan üçgenler geriye doÄŸru hareketi temsil eder; yaygın olmasalar da, tarih, hafıza veya nostalji ile ilgilenen markalar için iyi bir uyum olabilirler. 

AÅŸağı bakan üçgenler biraz tedirgin edicidir — her an devrilecekmiÅŸ gibi görünürler. Bununla birlikte, bazı markalar farklı, sıra dışı veya ezoterik görünmek istiyorlarsa bunu kendi avantajlarına kullanabilirler. 

 

Dikdörtgenler ve Kareler

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

Dikdörtgenler, kareler de dahil olmak üzere, istikrarın özüdür ve metanet ve gücü temsil eder. Bununla birlikte, bu, oyunculuk ve eÄŸlence pahasına gelir — dikdörtgen ÅŸekiller oldukça sıkıcı deÄŸilse de oldukça yumuÅŸaktır — bu yüzden bir ÅŸekilde dairelerin tam tersidirler. 

Genellikle, dikdörtgenler diÄŸer logo öğelerinin etrafında çerçeve olarak kullanılır, genellikle resmiyeti vurgulamak için sadece bir ÅŸirket adı. Kareler, kenarlarının eÅŸitliÄŸi dayanıklılık çaÄŸrışımlarına katkıda bulunduÄŸundan (ancak onları daha da yavan hale getirdiÄŸinden) bu etkiyi sonuna kadar kullanır. 

Gündelik markalar, daha tuhaf tasarımlar yerine dört kenarlı ÅŸekillerden uzak durmalıdır. Dikdörtgenler ve kareler, hukuk veya finans gibi resmi, “saçma” endüstriler için en iyi sonucu verir ve geliÅŸmekte olan esrar endüstrilerindekiler gibi ciddiye alınmakta zorlanan ÅŸirketleri meÅŸrulaÅŸtırmaya yardımcı olabilir.  

 

Eğriler, Dalgalar ve Yuvarlak Köşeler

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

Tıpkı daireler gibi, kıvrımlı çizgiler ve dalgalar da gözleri “dans ettirir,” logoların daha eÄŸlenceli ve süssüz görünmesini saÄŸlar. Eski ve arkaik ÅŸirketler için bile logo tasarımına genç bir enerji katan bir canlılığa sahiptirler. 


EÄŸrilerin güzelliÄŸi, onları diÄŸer tasarımlara uygulayarak bir derece eÄŸlence katabilmenizdir. ÖrneÄŸin, yukarıda açıklandığı gibi kare ÅŸeklinde resmi bir logonuz olduÄŸunu varsayalım. Çok sert olmasından endiÅŸe ediyorsanız, sivri köşeler yerine yuvarlak köşeler kullanarak logonuzu “yumuÅŸatabilirsiniz&rdquo. Karelerden gelen istikrar çaÄŸrışımlarının çoÄŸunu hala korursunuz, ancak biraz daha az sertlikle. 


Ne kadar çok kıvrım eklerseniz, tasarımınız o kadar eÄŸlenceli olur. Marka kimliÄŸinize uygun mükemmel profesyonellik ve eÄŸlence dengesini bulmak için bunları kademeli olarak eklemeyi deneyin. 

 

Keskin Açılar ve Noktalar

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

En iyi spor logo tasarımlarının favori tekniÄŸi olan keskin açılar ve sivri uçlar, agresif ve hatta tehditkar bir görünüm sergileyerek sinirli ve yüzünüze bakan markalar için çok uygundur. 


Gözün içgüdüsel olarak çizgileri takip ettiÄŸini akılda tutarak, keskin açılar izleyiciye iyi ya da kötü sarsıcı görünür. Agresif markalar için bu, logolara yüksek enerjili, canlandırıcı bir his verir, ancak markanız daha sakin bir ÅŸey istiyorsa rahatsız edici olabilirler. 


Keskin açıları idareli kullanın, aksi takdirde logonuz itici hale gelebilir. Tıpkı eÄŸriler gibi, keskin açıları da farklı derecelerde kullanarak rahatlatıcı ve enerji verici arasında ideal dengeyi oluÅŸturabilirsiniz. BaÅŸka bir deyiÅŸle, logo tasarımınızın çok uykulu olduÄŸundan endiÅŸeleniyorsanız, ona biraz hayat vermek için keskin açılar veya sivri uçlar ekleyin. 

 

Dikey Çizgiler

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

Teknik olarak bir ÅŸekil olmasa da, bir dizi tekrarlanan dikey çizgi kullanmak, tıpkı ÅŸekiller gibi belirli duygusal tepkileri ortaya çıkarmak için izleyicinin gözlerini manipüle edebilir. 


Dikey çizgiler gözlerin yukarı ve aÅŸağı hareket etmesini saÄŸladığından, bir çizgi grafiÄŸindeki segmentler gibi refah ve baÅŸarıyı ifade etmek için kullanılabilirler. Tasarıma baÄŸlı olarak, hapishane parmaklıkları gibi otoriter olarak bile karşımıza çıkabilirler. 
Birçok wordmark logosu — sadece ÅŸirketin adı olan logolar — dikey çizgilerle oynar çünkü bunlar isimdeki harflerle doÄŸal bir ÅŸekilde uyum saÄŸlar. ÖrneÄŸin, ÅŸirketinizin adında çok sayıda L veya Ts harfi varsa, dikkati adın kendisinden çalmadan bu harfleri daha sanatsal bir ÅŸeye dönüştürmek kolaydır. 

 

Yatay Çizgiler

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız

 

Dikey çizgiler gibi, tekrarlanan yatay çizgiler de bir ÅŸekil gibi duygusal çaÄŸrışımlar yaratır. Ancak aradaki fark, yatay çizgilerin baÅŸarı ve refahı temsil etmek yerine dengeyi ve “statükoyu ”temsil etmesidir.” Dünya’nın ufku gibi, bu çizgiler de izleyicileri sakinleÅŸtirir ve onlara her ÅŸeyin düz olduÄŸu konusunda güven verir. 


Yatay çizgiler, ayakları yere basan bir görünüm sergilemek isteyen şirketler için en iyi sonucu verir. Biraz sıkıcı olsa da rahatlatıcı bir görseldir. Eğlenceli ve genç markalar daha dinamik bir şey tercih edebilir, ancak yeni veya deneysel bir şey sunan markalar, müşterilerin korkularını yatıştırmak ve kendilerini normalleştirmek için yatay çizgileri kullanabilir.

 

Soyut ve Temel Olmayan Åžekiller

 

İşletmenizi nasıl adlandırırsınız


Sonsuz sayıda ÅŸekil vardır. Yeni ÅŸekiller oluÅŸturmak için önceden var olan ÅŸekilleri birleÅŸtirebilir, istediÄŸiniz sayıda kenar ekleyebilir ve yeni ÅŸeyler yapmak için zaten var olanı deÄŸiÅŸtirebilirsiniz. BaÅŸka bir deyiÅŸle, markanız için yepyeni bir ÅŸekil icat edebilirsiniz ve bunda hiçbir sorun yoktur. 

Temel olmayan ÅŸekillerle uÄŸraşırken, onları kritik unsurlarına ayırmak en iyisidir: düz çizgiler, eÄŸriler, keskin kenarlar, yuvarlak kenarlar, dalgalar vb. ve hangi yöne gittikleri. Bu unsurların her birinin duygusal çaÄŸrışımlarını zaten tartışmıştık, bu nedenle bu yapı taÅŸlarını kullanarak esasen kendinizinkini yapabilir ve özelleÅŸtirebilirsiniz. 

ÖrneÄŸin, dikdörtgen bir logonun kararlılığına ve biçimselliÄŸine sahip olabilirsiniz, ancak daha dinamik ve dikkat çekici hale getirmek için köşelerden çıkan dev sivri uçlar ekleyebilirsiniz. Yaratıcı olmaktan korkmayın. 

Her marka kimliÄŸi kendine özgü hedefleri ve kaygıları ile benzersizdir, kendine özgü hedef kitlesinden bahsetmeye gerek bile yok. Bazen logonuz için ideal ÅŸekiller henüz mevcut deÄŸildir ve onu sıfırdan oluÅŸturmak size kalmıştır. Bu yüzden logonuzu basit bileÅŸenlerine ayırmanızı öneririz, böylece sadece ihtiyacınız olan parçaları kullanabilirsiniz. 

 

Logo Nasıl Yapılır 

 

Åžimdi etkili bir logoda nelerin olması gerektiÄŸi hakkında bir fikriniz olduÄŸuna göre, asıl soru nasıl bir logo yapacağınızdır. Esasen iki seçeneÄŸiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim. 


Bir Tasarımcı İşe Almak

 

Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiÄŸimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuÄŸunuzda, zamanları kadar uzmanlıklarını da satın almış olursunuz. 

Sorun ÅŸu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar. 

Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız. 

Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doÄŸru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceÄŸiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduÄŸunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir. 

 

Kendiniz Bir Logo Tasarlayın

Logogenie'nin logo üreticisi

Bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluÄŸa kapılmayın. GeçmiÅŸte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceÄŸi ÅŸekilde geliÅŸti. 

Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. online logo oluÅŸturucular ile tek ihtiyacınız olan bir fikir.

Logogenie ve diÄŸer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için ÅŸablonlar kullanır. Ä°lk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. 


Åžablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluÅŸturacaktır. 

 

Sadece beÄŸendiÄŸinizi seçin ve düzenlemeye baÅŸlayın. Her ÅŸablonu istediÄŸiniz gibi özelleÅŸtirebilir, seçimlerinizi aÅŸağıdakiler için kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz: 

Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)

200'den fazla simgeden oluÅŸan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuÅŸağı yapraklı aÄŸaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiÄŸimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduÄŸunu gösteriyor. 

 

logogenie gibi bir DIY logo oluÅŸturucu kullanarak sadece dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Ä°ÅŸiniz bittiÄŸinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 

Åžablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için iÅŸe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. DoÄŸrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. 

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x