Bir daireye baktığınızda ne hissediyorsunuz? Kare neden bu kadar korkutucu görünüyor? Bir üçgen deseni nasıl daha fazla işe yol açar?
Grafik tasarım ve buna baÄŸlı olarak logo tasarımı, görseller aracılığıyla iletiÅŸim kurma sanatıdır. Kelimeler olmadan, bu görsellere ağır bir yük bindirir — seçtiÄŸiniz her renk, boyut ve ÅŸekil marka kimliÄŸiniz ve iÅŸ tarzınız hakkında bir ÅŸeyler söylemelidir.
Markanız eğlenceli ve gündelik mi yoksa ciddi ve üst düzey mi? İnsanların okuyamayacağı slogan metinleriyle kendinizi anlatmak yerine, doğru şekilleri seçerek marka kişiliğinizi daha hızlı ve etkili bir şekilde iletebilirsiniz. Logonuzdaki şekiller, bilinçaltı çağrışımlardan ve içgüdüsel tepkilerden yararlanarak markanızı asansör konuşmanızdan daha iyi açıklayabilir.
Ama grafik tasarımcı değilseniz her bir şeklin duygusal çağrışımlarını nasıl bileceksiniz? Sadece bu kılavuzu okuyun! Aşağıda, en yaygın on şekil ve imge stiline bir göz atıyor ve bilinçaltı düzeyde ne anlama geldiklerini açıklıyoruz.
Çemberler
Daireler (ovaller ve yumurta ÅŸekilleri ile birlikte) logo tasarımında en popüler ÅŸekillerden bazılarıdır ve bunun nedenini anlamak önemlidir. Ä°nsan gözü içgüdüsel olarak çizgileri takip eder, bu da çoÄŸu fotoÄŸrafçının yararlandığı bir kavramdır (“leading lines” olarak bilinir). Dairelerde bu çizgi asla bitmez ve izleyicilere bir bütünlük veya birbirine baÄŸlılık hissi verir.
Bu, bir topluluk hissi yaratmak ve logolarının “insanları kendilerine katılmaya davet etmesini” isteyen çoÄŸu markanın niyetine uyuyor. Tüm logonuzu çerçevelemek için bir daire kullanmak bunu mükemmel bir ÅŸekilde yapar — her ÅŸey daha birleÅŸik görünür ve izleyicilerin ’ gözleri doÄŸal olarak etrafta dolaşır ve onları içine çeker.
Daireler daha küçük ölçeklerde de kullanılabilir, örneÄŸin arka planda puantiyeli bir desen. Bu ÅŸekilde, daireler oyunculuÄŸu veya eÄŸlenceyi ifade edebilir — dairelerin gözün bir dans gibi dönüp dolaÅŸmasını saÄŸladığını unutmayın, bu nedenle markayı daha rahat ve eÄŸlenceli hissettirirler.
Spiraller
Spiraller dairelerin tüm özelliklerini, özellikle de izleyiciyi “içine çekme” özelliÄŸini korur; ancak onları bir üst seviyeye taşır. Standart dairesel logolar gibi rahat ve gündelik olmak yerine, spiraller daha enerjiktir, bazen de hatalıdır. Aşırı durumlarda, spiraller hipnotize edici ve hatta baÅŸ döndürücü olabilir, bazı markalar için yararlı ancak diÄŸerleri için zararlı olabilir.
Spiraller en çok dinamik ve canlı görünmek isteyen markalar için iÅŸe yarar. BaÅŸ döndürücü etkileri rahatlatıcı etkilerini zayıflatır, bu nedenle spiraller yalnızca dikkatle seçilmelidir. Kendilerini “rahat” olarak göstermeye çalışan markalar bunlardan kaçınmalıdır.
Üçgenler
Diğer şekillere göre daha çok yönlü olan üçgenler, hangi yöne baktıklarına bağlı olarak farklı özellikler gösterirler. Onları oklar gibi düşünün ve markanızı en iyi temsil edecek şekilde yönlendirin.
Yukarı bakan üçgenler veya piramitler en yaygın olanlarıdır. Mimari istikrarın sembolü olan piramitler güvenlik, güç ve dayanıklılık hissi verir. Ayrıca yukarı bakarak baÅŸarıyı ifade eder, otorite hissi verir — bu yüzden bilimsel, dini ve yasal markalar için yaygındırlar.
Sağa bakan üçgenler ileriye doğru hareket etmeyi, ilerlemeyi veya hızı ifade eder. Tersine, sola bakan üçgenler geriye doğru hareketi temsil eder; yaygın olmasalar da, tarih, hafıza veya nostalji ile ilgilenen markalar için iyi bir uyum olabilirler.
AÅŸağı bakan üçgenler biraz tedirgin edicidir — her an devrilecekmiÅŸ gibi görünürler. Bununla birlikte, bazı markalar farklı, sıra dışı veya ezoterik görünmek istiyorlarsa bunu kendi avantajlarına kullanabilirler.
Dikdörtgenler ve Kareler
Dikdörtgenler, kareler de dahil olmak üzere, istikrarın özüdür ve metanet ve gücü temsil eder. Bununla birlikte, bu, oyunculuk ve eÄŸlence pahasına gelir — dikdörtgen ÅŸekiller oldukça sıkıcı deÄŸilse de oldukça yumuÅŸaktır — bu yüzden bir ÅŸekilde dairelerin tam tersidirler.
Genellikle, dikdörtgenler diğer logo öğelerinin etrafında çerçeve olarak kullanılır, genellikle resmiyeti vurgulamak için sadece bir şirket adı. Kareler, kenarlarının eşitliği dayanıklılık çağrışımlarına katkıda bulunduğundan (ancak onları daha da yavan hale getirdiğinden) bu etkiyi sonuna kadar kullanır.
Gündelik markalar, daha tuhaf tasarımlar yerine dört kenarlı ÅŸekillerden uzak durmalıdır. Dikdörtgenler ve kareler, hukuk veya finans gibi resmi, “saçma” endüstriler için en iyi sonucu verir ve geliÅŸmekte olan esrar endüstrilerindekiler gibi ciddiye alınmakta zorlanan ÅŸirketleri meÅŸrulaÅŸtırmaya yardımcı olabilir.
Eğriler, Dalgalar ve Yuvarlak Köşeler
Tıpkı daireler gibi, kıvrımlı çizgiler ve dalgalar da gözleri “dans ettirir,” logoların daha eÄŸlenceli ve süssüz görünmesini saÄŸlar. Eski ve arkaik ÅŸirketler için bile logo tasarımına genç bir enerji katan bir canlılığa sahiptirler.
EÄŸrilerin güzelliÄŸi, onları diÄŸer tasarımlara uygulayarak bir derece eÄŸlence katabilmenizdir. ÖrneÄŸin, yukarıda açıklandığı gibi kare ÅŸeklinde resmi bir logonuz olduÄŸunu varsayalım. Çok sert olmasından endiÅŸe ediyorsanız, sivri köşeler yerine yuvarlak köşeler kullanarak logonuzu “yumuÅŸatabilirsiniz&rdquo. Karelerden gelen istikrar çaÄŸrışımlarının çoÄŸunu hala korursunuz, ancak biraz daha az sertlikle.
Ne kadar çok kıvrım eklerseniz, tasarımınız o kadar eğlenceli olur. Marka kimliğinize uygun mükemmel profesyonellik ve eğlence dengesini bulmak için bunları kademeli olarak eklemeyi deneyin.
Keskin Açılar ve Noktalar
En iyi spor logo tasarımlarının favori tekniği olan keskin açılar ve sivri uçlar, agresif ve hatta tehditkar bir görünüm sergileyerek sinirli ve yüzünüze bakan markalar için çok uygundur.
Gözün içgüdüsel olarak çizgileri takip ettiğini akılda tutarak, keskin açılar izleyiciye iyi ya da kötü sarsıcı görünür. Agresif markalar için bu, logolara yüksek enerjili, canlandırıcı bir his verir, ancak markanız daha sakin bir şey istiyorsa rahatsız edici olabilirler.
Keskin açıları idareli kullanın, aksi takdirde logonuz itici hale gelebilir. Tıpkı eğriler gibi, keskin açıları da farklı derecelerde kullanarak rahatlatıcı ve enerji verici arasında ideal dengeyi oluşturabilirsiniz. Başka bir deyişle, logo tasarımınızın çok uykulu olduğundan endişeleniyorsanız, ona biraz hayat vermek için keskin açılar veya sivri uçlar ekleyin.
Dikey Çizgiler
Teknik olarak bir şekil olmasa da, bir dizi tekrarlanan dikey çizgi kullanmak, tıpkı şekiller gibi belirli duygusal tepkileri ortaya çıkarmak için izleyicinin gözlerini manipüle edebilir.
Dikey çizgiler gözlerin yukarı ve aşağı hareket etmesini sağladığından, bir çizgi grafiğindeki segmentler gibi refah ve başarıyı ifade etmek için kullanılabilirler. Tasarıma bağlı olarak, hapishane parmaklıkları gibi otoriter olarak bile karşımıza çıkabilirler.
Birçok wordmark logosu — sadece ÅŸirketin adı olan logolar — dikey çizgilerle oynar çünkü bunlar isimdeki harflerle doÄŸal bir ÅŸekilde uyum saÄŸlar. ÖrneÄŸin, ÅŸirketinizin adında çok sayıda L veya Ts harfi varsa, dikkati adın kendisinden çalmadan bu harfleri daha sanatsal bir ÅŸeye dönüştürmek kolaydır.
Yatay Çizgiler
Dikey çizgiler gibi, tekrarlanan yatay çizgiler de bir ÅŸekil gibi duygusal çaÄŸrışımlar yaratır. Ancak aradaki fark, yatay çizgilerin baÅŸarı ve refahı temsil etmek yerine dengeyi ve “statükoyu ”temsil etmesidir.” Dünya’nın ufku gibi, bu çizgiler de izleyicileri sakinleÅŸtirir ve onlara her ÅŸeyin düz olduÄŸu konusunda güven verir.
Yatay çizgiler, ayakları yere basan bir görünüm sergilemek isteyen şirketler için en iyi sonucu verir. Biraz sıkıcı olsa da rahatlatıcı bir görseldir. Eğlenceli ve genç markalar daha dinamik bir şey tercih edebilir, ancak yeni veya deneysel bir şey sunan markalar, müşterilerin korkularını yatıştırmak ve kendilerini normalleştirmek için yatay çizgileri kullanabilir.
Soyut ve Temel Olmayan Åžekiller
Sonsuz sayıda şekil vardır. Yeni şekiller oluşturmak için önceden var olan şekilleri birleştirebilir, istediğiniz sayıda kenar ekleyebilir ve yeni şeyler yapmak için zaten var olanı değiştirebilirsiniz. Başka bir deyişle, markanız için yepyeni bir şekil icat edebilirsiniz ve bunda hiçbir sorun yoktur.
Temel olmayan şekillerle uğraşırken, onları kritik unsurlarına ayırmak en iyisidir: düz çizgiler, eğriler, keskin kenarlar, yuvarlak kenarlar, dalgalar vb. ve hangi yöne gittikleri. Bu unsurların her birinin duygusal çağrışımlarını zaten tartışmıştık, bu nedenle bu yapı taşlarını kullanarak esasen kendinizinkini yapabilir ve özelleştirebilirsiniz.
Örneğin, dikdörtgen bir logonun kararlılığına ve biçimselliğine sahip olabilirsiniz, ancak daha dinamik ve dikkat çekici hale getirmek için köşelerden çıkan dev sivri uçlar ekleyebilirsiniz. Yaratıcı olmaktan korkmayın.
Her marka kimliği kendine özgü hedefleri ve kaygıları ile benzersizdir, kendine özgü hedef kitlesinden bahsetmeye gerek bile yok. Bazen logonuz için ideal şekiller henüz mevcut değildir ve onu sıfırdan oluşturmak size kalmıştır. Bu yüzden logonuzu basit bileşenlerine ayırmanızı öneririz, böylece sadece ihtiyacınız olan parçaları kullanabilirsiniz.
Logo Nasıl Yapılır
Şimdi etkili bir logoda nelerin olması gerektiği hakkında bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru nasıl bir logo yapacağınızdır. Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Bir Tasarımcı İşe Almak
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, zamanları kadar uzmanlıklarını da satın almış olursunuz.
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. online logo oluÅŸturucular ile tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak sadece dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.