Logonuzu tasarlamaya başlayın

Logo Tasarımınızı Güncellemek: Silin ve Yeniden Başlayın mı, Yoksa Eski Logonuzu Uyarlayın mı?

Yayınlandı: 22/09/2020
Bazılarımız her ne kadar karşı çıkmaya çalışsa da, dünya her gün deÄŸiÅŸiyor. Bazı durumlarda, 10 yıl önce komik olan ÅŸakalar ÅŸimdi saldırgan ve hepimizin tanık olduÄŸu gibi, trendler gelip gidiyor, bazen tekrar geri geliyor. 
 
İşiniz dünyada meydana gelen değişikliklere karşı bağışık değil. Belki de işinize internetin emekleme döneminde başladınız ve şimdi tuğla ve harç konumunuzun yanı sıra e-ticaret de sunuyorsunuz. Ya da belki de büyükanne ve büyükbabanızın kurduğu ve onlarca yıldır işlettiği fırın size miras kaldı. İşe başladıklarında, vegan veya glütensiz seçenekler sunmayı asla hayal edemezlerdi ve müşterilerin bir uygulama aracılığıyla hamur işleri sipariş etmelerini ve bunları doğrudan kapılarına teslim etmelerini bile düşünemezlerdi. Ancak bugün, bunlar iş planınızın önemli parçalarıdır
.
 
Bu senaryoların her ikisinde de yeni bir logo, iÅŸletmenizin zamana ayak uydurmak için deÄŸiÅŸtiÄŸini dünyaya göstermenin etkili bir yoludur. Ancak logonuzu yenisiyle deÄŸiÅŸtirmek mi yoksa mevcut logonuzda deÄŸiÅŸiklikler yaparak ona güncel bir görünüm kazandırmak mı daha iyi? Logo ve diÄŸer en iyi grafik tasarım uygulamaları hakkındaki diÄŸer birçok soruda olduÄŸu gibi, cevap: duruma göre deÄŸiÅŸir. 
 
 

Logonuzu Değiştirmek veya Güncellemek İçin Nedenler

 
 
Logonuzu değiştirmek veya güncellemek için birçok neden var. Bir bakışta, işte birkaçı:
 
Yerel markanızı ulusal çapa taşıyorsunuz
Siz’ulusal markanızı uluslararası boyuta taşıyorsunuz
Siz’farklı bir demografiye hizmet etmek için dönüyorsunuz
Siz’iÅŸ modelinizi deÄŸiÅŸtirdiniz
Sunduğunuz ürün çeşitlerini değiştirdiniz
Siz’baÅŸka bir ÅŸirketle birleÅŸiyorsunuz
Mevcut tuğla ve harç dükkanınızı tamamlamak için bir çevrimiçi mağaza gibi işinize yeni bir şey başlatıyorsunuz
Mevcut logonuz modası geçmiş görünüyor
 
Logonuz markanızın halka açık yüzüdür. Markanızı tek bir görselde doÄŸru bir ÅŸekilde anlatması gerekir ki bu da zor olabilir. Ancak yazı tipi seçimi yoluyla marka kiÅŸiliÄŸinizi tasvir etmenin ince yolları vardır, renk paleti ve hatta logonuzda kullanmayı tercih ettiÄŸiniz ÅŸekiller. Bunlara aÅŸina deÄŸilseniz, bunlar hakkındaki blog yazılarımızı okumak için biraz zaman ayırın. 
 
 
Ä°ÅŸiniz büyük ölçüde deÄŸiÅŸtiÄŸinde, muhtemelen logonuz artık onu doÄŸru bir ÅŸekilde tanımlamayacaktır. ÖrneÄŸin, küçük bir dükkanda paket servis yapan bir iÅŸletmeyseniz ve tam hizmet veren bir restorana dönüşüyorsanız, logonuzda kullandığınız daireler ve sans serif yazı tipi gibi ucuz fiyata kolay ve hızlı yemekler sunduÄŸunuzu anlatan iÅŸaretler artık doÄŸru bir mesaj vermiyor olabilir. Aslında, daha lüks bir oturma deneyimi arayan müşteriler, logonuzu gördüklerinde ilk akıllarına gelen “paket servis tezgahı” olduÄŸu için restoranınızı es geçebilirler.”


Round take away burger logosu
 
 
Bazen deÄŸiÅŸen ÅŸey iÅŸiniz deÄŸil, ulaÅŸmayı hedeflediÄŸiniz demografik gruptur. Belki bir oto kaporta dükkanı iÅŸletiyorsunuz. Arabaların genellikle “erkeklerin’alanı”olarak görüldüğünü bildiÄŸinizden, logonuz koyu mavi bir sekizgen ve kalın bir yazı tipidir. Ancak bu logoyla geçirdiÄŸiniz yılların ardından kadın sürücülere ulaÅŸamayarak para kaybettiÄŸinizi fark ettiniz ve logonuzu daha cinsiyet ayrımı gözetmeyen bir yöne çekecek bir güncelleme yapmanın zamanının geldiÄŸine karar verdiniz. Ä°ÅŸiniz deÄŸiÅŸmedi, ancak daha önce ulaÅŸamadığınız insanlarla baÄŸlantı kurmak için onu nasıl sunduÄŸunuz deÄŸiÅŸti. 
 
Volkswagen logo evrimi
 
 
Ve bir de ÅŸirketinizi baÅŸka bir ÅŸirketle birleÅŸtirme konusu var. Ä°ster eÅŸit bir birleÅŸme olsun, ister markanız daha büyük bir ÅŸirket tarafından satın alınsın ya da satın alan siz olun, genellikle yeni bir logo sipariÅŸ edilir. BirleÅŸmelerden geçen birçok ÅŸirket için buradaki cevap, ExxonMobile'ın iki markanın birleÅŸmesinden sonra logonun yeniden tasarlanmasında Mobile’ın imza kırmızı rengini tutması gibi, her iki markanın logolarının unsurlarını içeren bir logo oluÅŸturmaktır. 
 
Mobil logo geliÅŸimi
 
Gördüğünüz gibi logonuzu deÄŸiÅŸtirmek için pek çok neden var. Logonuzu güncellemeniz için bir baÅŸka neden de, logonuzun modası geçmiÅŸ görünmesidir. Åžirketiniz uzun süredir faaliyet gösteriyorsa, logonuzun bazı eski tasarım trendlerini içerme ihtimali yüksektir. Belki logonuza havalı bir vintage görünüm kazandırıyor olabilirler, ancak belki de logonuzun modası geçmiÅŸ gibi görünmesine neden oluyorlardır. 
 
IBM logo evrimi
 
Bir logonun modasının geçip geçmediÄŸini ya da artık markayı doÄŸru bir ÅŸekilde tasvir edip etmediÄŸini anlamak her zaman o kadar kolay deÄŸildir. Logonuzun eskiyip eskimediÄŸini anlamanın bir yolu, onu sektörünüzdeki diÄŸer logolarla karşılaÅŸtırmaktır. Sizinki belirgin bir ÅŸekilde eski görünüyor mu? EÄŸer öyleyse, muhtemelen deÄŸiÅŸim zamanı gelmiÅŸtir. 
 
Ama bekleyin – bazı ünlü logolar asla deÄŸiÅŸmez. En iyi örneklerden biri olan Coca-Cola logosu 1886'dan beri temelde aynıdır. 
 
Coca cola logo evrimi
 
Belki de logonuzun deÄŸiÅŸmesine gerek yoktur. Belki de logonuz ilk tasarlandığı günkü gibi mükemmel ve marka kiÅŸiliÄŸinizi güçlü bir ÅŸekilde ifade ediyordur, her ne kadar iÅŸletmeniz kuruluÅŸundan bu yana geçen yıllar içinde büyümüş ve evrim geçirmiÅŸ olsa da. EÄŸer durum buysa, tebrikler! Zamansız bir logonuz var. 
 
Ama logonuzun iÅŸiniz geliÅŸtikçe aynı kalacak kadar zamansız olup olmadığını nasıl anlayabilirsiniz? Logonuzu yenilemeyi düşündüğünüzde dikkat etmeniz gerekenler hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin. 
 
 

Logonuzu Güncellemeyi Düşünürken Dikkat Etmeniz Gerekenler

 
 
Logonuzu güncellemeyi düşündüğünüzde, bunun doğru seçim olup olmadığını belirlemek için kendinize birkaç soru sorun:
 
Mevcut logom markamı doğru bir şekilde tasvir ediyor mu?
Mevcut logom hedef kitlemde yankı uyandırıyor mu?
Şu anda logomu yeniden tasarlayabilseydim, nasıl görünürdü? Yeniden tasarlanan bu logo şu anda kullandığınız logoya benziyor mu?
 
Sonraki soru, yepyeni bir logo tanıtmak mı yoksa ÅŸu anda sahip olduÄŸunuz logoyu deÄŸiÅŸtirmek mi daha iyi? Cevap? Yine, duruma göre deÄŸiÅŸir. 
 
Mevcut logonuzun iÅŸe yaradığını veya daha iyi çalışabileceÄŸini düşünüyorsanız, muhtemelen en iyisi makyaj yoluna gitmektir. Bu, iÅŸletmenizin adını veya iÅŸ modelinizi deÄŸiÅŸtirmiyorsanız da geçerlidir. Logonuzu günümüz trendlerine daha uygun hale getirmek için basitçe deÄŸiÅŸtirerek, alıcılarınızı potansiyel olarak yabancılaÅŸtırmaktan veya kafalarını karıştırmaktan kaçınabilirsiniz. 
 
Pepsi logo evrimi
 
Markanız yeni bir isim, yeni bir iÅŸ modeli, büyük ölçüde farklı teklifler veya yeni bir pazara girmek gibi büyük bir deÄŸiÅŸiklik geçiriyorsa, muhtemelen daha aşırı bir logo deÄŸiÅŸikliÄŸine ihtiyacınız olacaktır. Bu durumda, yeni bir baÅŸlangıç yapmak muhtemelen en doÄŸru yoldur. 
 
Apple logosunun evrimi
 

Logonuzu Uyarlamanın Yolları

 
 
EÄŸer logonuzu yenileyecekseniz, orijinali bu kadar harika yapan temel unsurları deÄŸiÅŸtirmeden onu tazelemenin yolları hakkında beyin fırtınası yapın. 
 
Bazen logonuzun taze hissetmesi için gereken tek ÅŸey basit bir palet deÄŸiÅŸikliÄŸidir. Visa'nın logosunu yeniden tasarlarken yaptığı gibi renklerinizi bile deÄŸiÅŸtirmeniz gerekmeyebilir, sadece renklerin tonlarını deÄŸiÅŸtirebilirsiniz. 
 
Visa logo evrimi
 
Logonuzu güncellemenin bir baÅŸka yolu da yazı tipini deÄŸiÅŸtirmektir. Daha yuvarlak, daha modern bir yazı tipi seçebilir veya logoyu farklı bir yöne taşıyarak sofistike bir hava katmak için serifli bir yazı tipi kullanabilirsiniz. 
 
Google logo evrimi
 
Ayrıca logodaki bir öğeyi kaldırarak kelime iÅŸaretinin veya görüntünün kendi başına durmasını saÄŸlayabilirsiniz. ÖrneÄŸin, Nike swoosh neredeyse her yerde hemen tanınabilir. Nike kelime iÅŸaretine ihtiyacı yoktur, kendi başına gayet iyi durur. 
 
Nike logo evrimi
 
 

Yepyeni Bir Logo ile Taze Bir Başlangıç

 
 
Eski logonuzu yeni markanıza uyacak ÅŸekilde güncellemenin gerçekçi bir yolu olmadığında, en iyisi yepyeni bir logo oluÅŸturmaktır. Birçok ünlü marka bunu yaptı – bazen, günümüz dünyasında geçerli kalmak için kendinizi tamamen yeniden keÅŸfetmeniz gerekir. 
 
AT&T logo evrimi
 
Yeni bir logo, eski logonuzdaki öğeleri koruyabilir; AT&T'nin 1969 versiyonunda kullandığı mavi tonunu küreye geçtiÄŸinde de kullanması gibi. Bu ÅŸekilde, yeniden tasarladığınızda markanızın tanınırlığına dair somut bir parçayı korumuÅŸ olursunuz, ancak eski logonuzu yeni marka kimliÄŸinize uydurmak zorunda kalmazsınız. Ancak bu yaklaşım markanız için iÅŸe yaramazsa, zorlamaya çalışmayın. Bazen geçmiÅŸi tamamen silmeniz ve yepyeni bir ÅŸey yaratmanız gerekir. 
 
Yeni bir logo oluştururken sıfırdan başlayın. Kendinize ilk logonuzu tasarlarken sorduğunuz soruları sorun, örneğin:
 
Markam kimin için?
Hangi ürün veya hizmeti sağlıyoruz?
Bizi rakiplerimizden ayıran nedir?
Temel değerlerimiz nelerdir? Bu değerlere göre nasıl faaliyet gösteriyoruz?
Alıcılar bu markadan ne bekliyor?
 
Daha sonra, bu sorulara verdiÄŸiniz yanıtlara göre bazı tasarımlar üzerinde çalışmaya baÅŸlayın. Yukarıda da belirttiÄŸimiz gibi, logonuzda kullandığınız renkler, kullandığınız ÅŸekiller ve yazı tipi seçimleriniz gibi tasarım unsurları, markanızın neyle ilgili olduÄŸunu ve sizden ne beklemeleri gerektiÄŸini tüm dünyaya incelikle anlatır. Markanızın kiÅŸiliÄŸini düşünün ve güvenilir bir çim bakım iÅŸletmesi için yeÅŸilin doygun bir tonu veya bir çocuk salonu için açık mavi dairesel bir logo gibi bu kiÅŸiliÄŸi ileten tasarım seçeneklerini belirleyin. 
 
Unutmayın, ister sadece logonuzu güncelleyin ister yepyeni bir logo rotasına girin, deÄŸiÅŸiklik için bütçe ayırmanız gerekir. Yeni logonuz pek çok yerde kullanılacak: web siteniz, kartvizitleriniz, tabelalarınız ve ÅŸirketinizin hazırladığı her reklam. Herhangi bir logonun yeniden tasarlanması zaman alacak ve markalı varlıklardaki eski logoyu deÄŸiÅŸtirmek için paraya mal olacaktır. 
Neyse ki, yepyeni bir logo tasarlamak size pahalıya mal olmak zorunda deÄŸil. Logogenie’ogo maker ile tasarım veya kodlama deneyimi gerekmeden sadece dakikalar içinde kendi profesyonel logonuzu oluÅŸturabilirsiniz. 
 
 
 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x