Logo, markanızın ana özünü temsil eder ve bu nedenle işletmenizin pazarlama çabalarında çok önemli bir rol oynar. Logonun marka kimliğinizi taşıdığını ve işletmenizin hedef kitlenize ve dünyaya dönük yüzü olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bu nedenle, logonuzu tasarlarken gerçekten ciddi olmanız gerekir ve logoya hayat vermek için birlikte çalışan birçok faktör vardır.
Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın
Kitlenizi inceleyin
Müşteriniz veya hedef kitleniz sizin için her zaman “kral” dır ve bu nedenle logonuzun gerçekten onlara hitap ettiÄŸinden emin olmalısınız. Hedef kitlenizin tercihleri, beÄŸenileri ve beÄŸenmedikleri hakkında derinlemesine bir anlayışa sahip olmalısınız. Ä°ÅŸinizi markalaÅŸtırmanın tüm fikri, adınızı niÅŸiniz için daha kabul edilebilir hale getirmektir ve bu logo ile baÅŸlar. ÖrneÄŸin, çocuk ürünleri ile çalışan bir ÅŸirket, örneÄŸin oyuncaklar, çoÄŸunlukla gençlere odaklanan bir iÅŸletmeninkinden her zaman farklı bir logo yapısına ve karakterine sahip olacaktır.
Ünlü logolardan ilham alın
Daha önce de belirtildiÄŸi gibi, logo markalaÅŸmada çok önemli bir rol oynar ve doÄŸru yapıldığı takdirde markanızın ana yüzü haline gelir. Hepimiz Nike, Twitter veya Apple gibi saygın markaları logolarına bir göz atarak anında tanıyabiliriz. Bunun nedeni, bu tür efsanevi logoların arkasındaki tasarımcıların tüm hikayeyi sadece birkaç stratejik vuruÅŸ ve yerleÅŸtirme ile anlatma sanatını bilmeleridir. Bu nedenle, markanın mesajının küçük bir logoya ne kadar akıllıca yerleÅŸtirildiÄŸini kavramak için ünlü logo tasarımlarına ve hikayelerine göz atmalısınız. Amazon'un logosu, sitenin A'dan Z'ye her ÅŸeyi sattığını kanıtlamak için Amazon'dan “a”'dan “z”'ye küçük kavisli bir ok bulunan harika bir örnektir.
Renge dikkat edin
Renk, zihni etkilemek için inanılmaz bir güce sahiptir ve bu nedenle logo için renk seçimi konusunda gerçekten dikkatli olmanız gerekir. Örneğin, bir moda mağazası neonlar, fuşya gibi eğlenceli tonlarla ilgilenebilirken, mavi veya yeşil gibi resmi tonlar kurumsal bir kuruluşun logosu için uygun olacaktır.
Fontlar da önemlidir
Renkler gibi logonuzdaki yazı tipleri de markanızın özünü tamamlayan doğru ambiyansı oluşturmada hayati bir rol oynar. Bu nedenle logonuz için yazı tipi seçerken gerçekten stratejik davranmanız gerekir. Bir gece kulübünün veya pub'ın yazı tipleriyle göz kamaştırırken, akademik bir kurumun yazı tipleri doğrudan resmi veya zarif Viktoryen olmalıdır. Yazı tipi tasarımı logonuzun nasıl ortaya çıkacağı konusunda hayati bir rol oynar, bu tasarım aşaması göz ardı edilmemelidir.
Negatif alanla oynayın
Söylemeden “söylememek” logoları gerçekten ilginç hale getirmek için harika bir anlaÅŸma ve burada negatif alanla oynamak güzel olurdu. Burada markanın baÄŸlılığını, misyonunu ve özünü ifade etmek için negatif alan kullanımını gösteren FedEx logosuna bakabilirsiniz. Logoya bakarsanız, “E” & “x” arasındaki negatif boÅŸluÄŸun, ÅŸirketin süper hızlı kurye hizmetini tamamlayan bir ok ÅŸeklini aldığını göreceksiniz.
Hareket hissi
Hareket hissi” logoya dinamik ve daha çekici bir anlam katan tasarımdaki bir baÅŸka unsurdur. Hepimiz ileriye ya da yukarıya doÄŸru yürümek isteriz ve bu nedenle “hareket hissi” veren logolar her zaman daha çekicidir. Burada, yukarı doÄŸru uçan küçük mavi kuÅŸun stratejik olarak bir bakışta zihinde aktif bir his yarattığı Twitter logosu örneÄŸiniz var.
Ãœcretsiz logo oluÅŸturucular harika
Logoyu kendi başınıza oluşturmanız gerektiğinde, Logogenie'yi kullanarak dakikalar içinde kendi logonuzu oluşturabilirsiniz. Yazılım, çeşitli sektörler için premium logolardan oluşan büyük bir galeriyle dolup taşıyor. Sektörünüze ve hedef kitlenize uygun bir logo seçmeniz, işletme bilgilerinizle düzenlemeniz, kaydetmeniz ve ardından bir çırpıda indirmeniz yeterlidir.
Sarılıyor
Logonuz, sektörünüze ve hedef kitlenize uygun, özünün bir bakışta kolayca kavranabilmesi için basit ve kalıcı bir izlenim bırakacak kadar kalıcı olmalıdır
.
Logo tasarımı için en önemli hususlardan biri renk paletidir. Bu yüzeysel bir karar değildir, renk anlamlar taşır ve fikirleri iletir.
Logonuzu tasarlamaya şimdi başlayın