Logonuzu tasarlamaya başlayın

Bir Logo Tasarımcısı Gibi Düşünüp Mükemmel Logo Nasıl Tasarlanır?

Yayınlandı: 21/12/2020

Daha önceki blog yazılarımızda logo tasarımcılarından biraz bahsetmiÅŸtik. Daha spesifik olarak, bir logo tasarımcısı ile çalıştığınızda nelerle karşılaÅŸabileceÄŸinizi, logonuzu oluÅŸturmak için bir logo oluÅŸturucu kullandığınızda nelerle karşılaÅŸabileceÄŸinizi ve bir tasarımcı tutmak yerine bir logo oluÅŸturucu kullanmanın avantajlarını tartışmıştık.  

Bir grafik tasarımcı tutmanın da avantajları vardır. Bir logo tasarımcısıyla çalıştığınızda, grafik tasarım ve etkili logo oluÅŸturma konusunda eÄŸitim almış birini iÅŸe almış olursunuz. Renk teorisi, kompozisyon, tasarım trendleri ve belirli fikirleri görsel olarak iletmenin en etkili yolu konusunda bir temele sahiptirler. Bu nedenle profesyonel bir logo tasarımcısıyla çalışmak pahalı olabilir ’tasarım uzmanlıkları ve iÅŸe yarayan logolar oluÅŸturma konusundaki yıllara dayanan deneyimleri için ödeme yaparsınız. Neyse ki, kendinize bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğreterek bir ton paradan tasarruf edebilir ve yine de harika bir logo elde edebilirsiniz. 


Bir tasarımcı gibi düşün


Logo tasarımcıları logolara hepimizden farklı bakarlar. ÇoÄŸumuz bir logo gördüğümüzde, ilk düşüncemiz logonun iyi ya da kötü göründüğü ya da ÅŸirketi iyi temsil edip etmediÄŸi olabilir. Bir logo tasarımcısı bir logoya baktığında, markanın kendisini temsil etmek için seçtiÄŸi renklere dikkatle bakar. Logodaki ÅŸekillere ve markanın seçtiÄŸi yazı tiplerini nasıl tamamladıklarına veya kontrast oluÅŸturduklarına bakarlar. Logonun siyah beyaz olarak nasıl görüneceÄŸini, bilgisayar ekranında nasıl görüneceÄŸini ve baskıda nasıl görüneceÄŸini düşünüyorlar. ÇoÄŸu zaman, yeniden tasarlama fırsatları olsaydı logoyu nasıl daha iyi hale getirebileceklerini de düşünüyorlar. 


Farklı kanal logo versiyonları


EÄŸer kendi logonuzu bir logo oluÅŸturucu ile tasarlamaya karar verdiyseniz, logonuza bir tasarımcı gibi nasıl yaklaÅŸacağınızı öğrenmek için biraz zaman ayırın. Bunun size bir maliyeti yok, ancak markanız için harika görünümlü, profesyonel bir logo oluÅŸturduÄŸunuzda karşılığını fazlasıyla alabilirsiniz. 


Kendinize Logo Tasarımının Temellerini Öğretin 


Her logoda bulunan öğeleri parçalara ayırarak kendinize bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğretmeye başlayın. Daha önce logo tasarımının temel kavramları hakkında yazılar yayınlamıştık, bu nedenle başlamak için her birini okuyun:

 

Renklerin Anlamı ve Marka Tasarımında Nasıl Kullanılacağı

30 Best Fonts to Design an Awesome Logo

The Meaning of Shapes in Logo Designs

 

Farklı logo türlerine aÅŸina olmanız da önemlidir, böylece onları gördüğünüzde kolayca tanımlayabilirsiniz. 


Tasarımcıların logolar aracılığıyla marka deÄŸerlerini iletmek için renk, yazı tipi ve ÅŸekil seçimlerini nasıl kullandıklarını öğrendikçe, bir ÅŸirketin logosunun genel marka kimliÄŸi için ne kadar kritik olduÄŸunu göreceksiniz. Bir logo tasarladığınızda, ürünleriniz’fiyat noktanız, hedef müşteri kitleniz, sektörünüzdeki konumunuz ve hatta coÄŸrafi konumunuz gibi iÅŸinizi tanımlayan her ÅŸeyi alır ve bir imaja indirgersiniz. 


Akıllı logo fikri


Logoları eleÅŸtirel olarak analiz etmeyi ve bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğrenmenin ilk adımı, logolardaki tasarım seçimlerinin marka deÄŸerlerini nasıl ilettiÄŸini öğrenmektir. Bu unsurların tasarımlarda nasıl çalıştığını inceledikten sonra, yapabileceÄŸiniz yararlı bir egzersiz, belirli markaları iletmek için kendi birkaç pratik logonuzu tasarlamayı denemektir. DeÄŸer odaklı müşterilere hizmet veren modern bir sıhhi tesisat ÅŸirketi ve yürüyüşler sırasında diÄŸer köpeklerle oyun oynama ve sosyalleÅŸme imkanı sunarak farklılaÅŸan bir köpek gezdirme iÅŸletmesi gibi iki veya üç varsayımsal marka bulun. Ardından logo aracımıza gidin ve bu markalar için logolar oluÅŸturmaya çalışın. 


Logolarını Analiz Ederek Marka Hedeflerini Değerlendirmek


Bir ya da iki uygulama logosu tasarladıktan sonra, etkili bir logo tasarlamak için gereken düşünce süreçlerini daha iyi anlayabilirsiniz. Åžimdi, logo tasarımına tersinden yaklaÅŸarak kendinizi test edin–her gün gördüğünüz logoların kendi marka deÄŸerlerini etkili bir ÅŸekilde iletip iletmediÄŸini deÄŸerlendirin.   


Bir dahaki sefere iÅŸlerinizi halletmek için dışarı çıktığınızda, gördüğünüz logolara bir göz atın. ÖrneÄŸin, McDonald’s logosuna bir göz atın. Bu yuvarlak sarı kemerler dünyanın her yerinde anında tanınabilir. McDonald’s markası hakkında ne söyleyebilirsiniz?


Macdonald's logosu


Ucuzdurlar. SaÄŸlıklı yiyecekler deÄŸil, uygun yiyecekler sunarlar. Ve bu yiyecekler sadece uygun deÄŸil, nispeten basit ve size yaÄŸ ve tuzdan hızlı bir dopamin vuruÅŸu saÄŸlamak için yaratılmış – tam olarak gurme bir muamele deÄŸil. Ve eÄŸer çocuklarınız varsa, McDonald’s hızlı bir aile yemeÄŸi almak için süper kolay bir yerdir. 


Åžimdi, renklerin, ÅŸekillerin ve yazı tiplerinin bir logoda nasıl birlikte çalıştığı hakkında bildiklerinizi kullanarak, McDonald’s'ın az önce listelediÄŸimiz marka deÄŸerlerini logoları aracılığıyla nasıl ilettiÄŸini inceleyin. 


EÄŸlenceli, yüksek enerjili bir renk olan sarıyı seçtiler. Kemerler yuvarlak, sivri deÄŸil – onlar’dostça kemerler. Ve logo basit; sadece iki renk ve birkaç çizgiden oluÅŸuyor. Kolay. 


Åžimdi onların markasını Brooks Brothers’ın markasıyla karşılaÅŸtırın

.


Brook's brothers logosu


Logosundaki yazı tipine ve görsele bakarak, Brooks Brothers'ın dünyanın markasını nasıl algılamasını istediğini düşünüyorsunuz?
Bu logoların size markaları hakkında söylediklerini, logolarını bu ÅŸekilde deÄŸerlendirmeden önce markalar hakkında düşündüklerinizle karşılaÅŸtırın. ArkadaÅŸlarınıza belirli markalar hakkındaki fikirlerini sorun ve bu markalar hakkındaki düşüncelerinizin genel fikir birliÄŸine uyup uymadığını görmek için çevrimiçi yorumları okuyun. KiÅŸisel görüşünüzün o markanın mesajıyla oldukça örtüştüğünü görebilirsiniz... ya da göremeyebilirsiniz. Bazı logolar markalarını doÄŸru bir ÅŸekilde iletmez ve bunun birkaç farklı nedeni vardır. 


Eskiden markasını doÄŸru bir ÅŸekilde tasvir eden bir logoyla karşılaÅŸabilirsiniz, ancak zaman deÄŸiÅŸmiÅŸ ve marka yeni bir yöne doÄŸru ilerlemiÅŸ, logoyu geçmiÅŸteki halinin bir kalıntısı olarak bırakmıştır. Bu durumda marka, logosunu güncelleyerek veya tamamen yeni bir logo benimseyerek imajını daha doÄŸru hale getirebilir. 


Bir logonun markanın kiÅŸiliÄŸini etkili bir ÅŸekilde ifade edememesinin bir baÅŸka nedeni de markanın denizaşırı ülkelerden olması ve farklı bir kültürel kelime daÄŸarcığına sahip tüketiciler için tasarlanmış olmasıdır. ÖrneÄŸin, kırmızı renk Çin'de ÅŸans ile iliÅŸkilendirilir. Güney Afrika'da ise kırmızı yas ile iliÅŸkilendirilir. Batılı bir kitle için kırmızı renk otomatik olarak ÅŸansı ifade etmeyecektir, ancak yeÅŸil renk edecektir çünkü batılılar yeÅŸili parayla iliÅŸkilendirir ve bu da piyango kazanmak veya baÅŸka bir ÅŸanslı talih kuÅŸu gibi para kazanma fikrine dokunur. 


Piyango logoları


Bunlar ille de kötü logolar deÄŸil, ancak markaları yeni pazarlara girdiÄŸinde muhtemelen deÄŸiÅŸtirilmesi veya uluslararası kitleler için uyarlanması gereken logolar. Logonuzu tasarlarken, hizmet verdiÄŸiniz her pazardaki insanların kullanmayı düşündüğünüz renkler ve görsellerle olan kültürel iliÅŸkilerini anlamak için zaman ayırın. Sadece tek bir pazara odaklanarak, yanlışlıkla baÅŸka bir pazarda yanlış ÅŸeyi ifade eden bir logo tasarlayabilirsiniz. 


Bir de logonun işe yaramamasının bariz bir nedeni vardır: logo çok iyi değildir. Belki renk markanın tonuna uygun değildir, belki görüntü yazı tipi seçimiyle çok sarsıcıdır, belki de kimsenin birkaç saniyeden fazla hatırlayamayacağı kadar geneldir. Kendinizi bir tasarımcı gibi düşünmek üzere eğittiğinizde, bunları hemen fark edebilecek ve neden kötü olduklarını kolayca anlatabileceksiniz.


Kötü logolar


Etkili Logoları Gördüğünüzde Tanımak 


Çoğu durumda, iyi tasarlanmış bir logonun neden bu kadar harika olduğu hemen anlaşılmaz. Bunun nedeni, uzman logo tasarımcılarının marka değerlerini tasarım seçimleriyle nasıl ustaca ileteceklerini bilmeleridir. Disney logosuna bir göz atın:


Disney logosu


Hepimiz gördük. Hepimiz gözlerimiz kapalı hayal edebiliriz. Disney logosunu bu kadar etkili yapan nedir?
Öncelikle kendimize bunun ne ifade ettiÄŸini soralım. Disney'i nasıl tanımlıyorsunuz? EÄŸlence mi? Aile dostu mu? - SaÄŸlıklı mı? Kültür devi mi?  

Disney'in kartviziti haline getirdiği belirli bir özelliğe odaklanalım: aile dostu olma. Dışarıda pek çok başka film stüdyosu var, ancak yalnızca bir tanesi ebeveynlere ve bakıcılara otomatik olarak kaliteli, yaşa uygun eğlenceyi ileten bir isme sahip: Disney. Peki ters G harfine benzeyen o garip D harfi bunu nasıl anlatıyor?


El yazısına benziyor. Logonun tamamı öyle. Walt Disney Company, dünyanın en devasa ÅŸirketlerinden biri olmasına raÄŸmen, elle yazılmış hissi veren bir yazı tipi kullanarak kendini kiÅŸisel ve sevimli hissettiriyor. Ä°zleyiciler markayla yakın bir baÄŸları olduÄŸunu hissediyor ve bu da onlara markanın vaat ettiÄŸi ÅŸeyi saÄŸlayacağına güvenebileceklerini hissettiriyor: tüm aile için tartışılmaz eÄŸlence. 


El yazısı logo


Bir logoyu deÄŸerlendirirken tüm parçalarına bakın. Kullandığı yazı tipine bakın, farklı renklerin birbirini nasıl tamamladığına veya kontrast oluÅŸturduÄŸuna bakın, görüntü ve kelime ÅŸekillerinin birbirine nasıl uyduÄŸuna bakın ve ne kadar çok–veya ne kadar az–mevcut olduÄŸuna bakın. Bir logo tasarımcısı logolara bu ÅŸekilde bakar. Daha sonra logonuzu tasarlarken, diÄŸer logolarda fark ettiklerinizi düşünün... ya da daha iyisi, aldığınız notlara geri dönün. Bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğrenmek pratik gerektirir ve en iyi pratik logolara bakmak, onları incelemek ve kendi logolarınızı oluÅŸturmaktır. Kendiniz için havalı bir marka yarattıktan sonra, bir web sitesi açmak, sosyal aÄŸlar üzerinde çalışmak, reklam oluÅŸturmak ve benzeri ÅŸeyler yapmak isteyeceksiniz. Bu zaman geldiÄŸinde, iÅŸi düzenli bir ÅŸekilde yapmak için dijital varlık yönetimi ne bakmak isteyebilirsiniz.

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x