Daha önceki blog yazılarımızda logo tasarımcılarından biraz bahsetmiştik. Daha spesifik olarak, bir logo tasarımcısı ile çalıştığınızda nelerle karşılaşabileceğinizi, logonuzu oluşturmak için bir logo oluşturucu kullandığınızda nelerle karşılaşabileceğinizi ve bir tasarımcı tutmak yerine bir logo oluşturucu kullanmanın avantajlarını tartışmıştık.
Bir grafik tasarımcı tutmanın da avantajları vardır. Bir logo tasarımcısıyla çalıştığınızda, grafik tasarım ve etkili logo oluÅŸturma konusunda eÄŸitim almış birini iÅŸe almış olursunuz. Renk teorisi, kompozisyon, tasarım trendleri ve belirli fikirleri görsel olarak iletmenin en etkili yolu konusunda bir temele sahiptirler. Bu nedenle profesyonel bir logo tasarımcısıyla çalışmak pahalı olabilir ’tasarım uzmanlıkları ve iÅŸe yarayan logolar oluÅŸturma konusundaki yıllara dayanan deneyimleri için ödeme yaparsınız. Neyse ki, kendinize bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğreterek bir ton paradan tasarruf edebilir ve yine de harika bir logo elde edebilirsiniz.
Logo tasarımcıları logolara hepimizden farklı bakarlar. Çoğumuz bir logo gördüğümüzde, ilk düşüncemiz logonun iyi ya da kötü göründüğü ya da şirketi iyi temsil edip etmediği olabilir. Bir logo tasarımcısı bir logoya baktığında, markanın kendisini temsil etmek için seçtiği renklere dikkatle bakar. Logodaki şekillere ve markanın seçtiği yazı tiplerini nasıl tamamladıklarına veya kontrast oluşturduklarına bakarlar. Logonun siyah beyaz olarak nasıl görüneceğini, bilgisayar ekranında nasıl görüneceğini ve baskıda nasıl görüneceğini düşünüyorlar. Çoğu zaman, yeniden tasarlama fırsatları olsaydı logoyu nasıl daha iyi hale getirebileceklerini de düşünüyorlar.
Eğer kendi logonuzu bir logo oluşturucu ile tasarlamaya karar verdiyseniz, logonuza bir tasarımcı gibi nasıl yaklaşacağınızı öğrenmek için biraz zaman ayırın. Bunun size bir maliyeti yok, ancak markanız için harika görünümlü, profesyonel bir logo oluşturduğunuzda karşılığını fazlasıyla alabilirsiniz.
Kendinize Logo Tasarımının Temellerini Öğretin
Her logoda bulunan öğeleri parçalara ayırarak kendinize bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğretmeye başlayın. Daha önce logo tasarımının temel kavramları hakkında yazılar yayınlamıştık, bu nedenle başlamak için her birini okuyun:
Renklerin Anlamı ve Marka Tasarımında Nasıl Kullanılacağı
30 Best Fonts to Design an Awesome Logo
The Meaning of Shapes in Logo Designs
Farklı logo türlerine aşina olmanız da önemlidir, böylece onları gördüğünüzde kolayca tanımlayabilirsiniz.
Tasarımcıların logolar aracılığıyla marka deÄŸerlerini iletmek için renk, yazı tipi ve ÅŸekil seçimlerini nasıl kullandıklarını öğrendikçe, bir ÅŸirketin logosunun genel marka kimliÄŸi için ne kadar kritik olduÄŸunu göreceksiniz. Bir logo tasarladığınızda, ürünleriniz’fiyat noktanız, hedef müşteri kitleniz, sektörünüzdeki konumunuz ve hatta coÄŸrafi konumunuz gibi iÅŸinizi tanımlayan her ÅŸeyi alır ve bir imaja indirgersiniz.
Logoları eleştirel olarak analiz etmeyi ve bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğrenmenin ilk adımı, logolardaki tasarım seçimlerinin marka değerlerini nasıl ilettiğini öğrenmektir. Bu unsurların tasarımlarda nasıl çalıştığını inceledikten sonra, yapabileceğiniz yararlı bir egzersiz, belirli markaları iletmek için kendi birkaç pratik logonuzu tasarlamayı denemektir. Değer odaklı müşterilere hizmet veren modern bir sıhhi tesisat şirketi ve yürüyüşler sırasında diğer köpeklerle oyun oynama ve sosyalleşme imkanı sunarak farklılaşan bir köpek gezdirme işletmesi gibi iki veya üç varsayımsal marka bulun. Ardından logo aracımıza gidin ve bu markalar için logolar oluşturmaya çalışın.
Logolarını Analiz Ederek Marka Hedeflerini Değerlendirmek
Bir ya da iki uygulama logosu tasarladıktan sonra, etkili bir logo tasarlamak için gereken düşünce süreçlerini daha iyi anlayabilirsiniz. Åžimdi, logo tasarımına tersinden yaklaÅŸarak kendinizi test edin–her gün gördüğünüz logoların kendi marka deÄŸerlerini etkili bir ÅŸekilde iletip iletmediÄŸini deÄŸerlendirin.
Bir dahaki sefere iÅŸlerinizi halletmek için dışarı çıktığınızda, gördüğünüz logolara bir göz atın. ÖrneÄŸin, McDonald’s logosuna bir göz atın. Bu yuvarlak sarı kemerler dünyanın her yerinde anında tanınabilir. McDonald’s markası hakkında ne söyleyebilirsiniz?
Ucuzdurlar. SaÄŸlıklı yiyecekler deÄŸil, uygun yiyecekler sunarlar. Ve bu yiyecekler sadece uygun deÄŸil, nispeten basit ve size yaÄŸ ve tuzdan hızlı bir dopamin vuruÅŸu saÄŸlamak için yaratılmış – tam olarak gurme bir muamele deÄŸil. Ve eÄŸer çocuklarınız varsa, McDonald’s hızlı bir aile yemeÄŸi almak için süper kolay bir yerdir.
Åžimdi, renklerin, ÅŸekillerin ve yazı tiplerinin bir logoda nasıl birlikte çalıştığı hakkında bildiklerinizi kullanarak, McDonald’s'ın az önce listelediÄŸimiz marka deÄŸerlerini logoları aracılığıyla nasıl ilettiÄŸini inceleyin.
EÄŸlenceli, yüksek enerjili bir renk olan sarıyı seçtiler. Kemerler yuvarlak, sivri deÄŸil – onlar’dostça kemerler. Ve logo basit; sadece iki renk ve birkaç çizgiden oluÅŸuyor. Kolay.
Åžimdi onların markasını Brooks Brothers’ın markasıyla karşılaÅŸtırın
Logosundaki yazı tipine ve görsele bakarak, Brooks Brothers'ın dünyanın markasını nasıl algılamasını istediğini düşünüyorsunuz?
Bu logoların size markaları hakkında söylediklerini, logolarını bu şekilde değerlendirmeden önce markalar hakkında düşündüklerinizle karşılaştırın. Arkadaşlarınıza belirli markalar hakkındaki fikirlerini sorun ve bu markalar hakkındaki düşüncelerinizin genel fikir birliğine uyup uymadığını görmek için çevrimiçi yorumları okuyun. Kişisel görüşünüzün o markanın mesajıyla oldukça örtüştüğünü görebilirsiniz... ya da göremeyebilirsiniz. Bazı logolar markalarını doğru bir şekilde iletmez ve bunun birkaç farklı nedeni vardır.
Eskiden markasını doğru bir şekilde tasvir eden bir logoyla karşılaşabilirsiniz, ancak zaman değişmiş ve marka yeni bir yöne doğru ilerlemiş, logoyu geçmişteki halinin bir kalıntısı olarak bırakmıştır. Bu durumda marka, logosunu güncelleyerek veya tamamen yeni bir logo benimseyerek imajını daha doğru hale getirebilir.
Bir logonun markanın kişiliğini etkili bir şekilde ifade edememesinin bir başka nedeni de markanın denizaşırı ülkelerden olması ve farklı bir kültürel kelime dağarcığına sahip tüketiciler için tasarlanmış olmasıdır. Örneğin, kırmızı renk Çin'de şans ile ilişkilendirilir. Güney Afrika'da ise kırmızı yas ile ilişkilendirilir. Batılı bir kitle için kırmızı renk otomatik olarak şansı ifade etmeyecektir, ancak yeşil renk edecektir çünkü batılılar yeşili parayla ilişkilendirir ve bu da piyango kazanmak veya başka bir şanslı talih kuşu gibi para kazanma fikrine dokunur.
Bunlar ille de kötü logolar değil, ancak markaları yeni pazarlara girdiğinde muhtemelen değiştirilmesi veya uluslararası kitleler için uyarlanması gereken logolar. Logonuzu tasarlarken, hizmet verdiğiniz her pazardaki insanların kullanmayı düşündüğünüz renkler ve görsellerle olan kültürel ilişkilerini anlamak için zaman ayırın. Sadece tek bir pazara odaklanarak, yanlışlıkla başka bir pazarda yanlış şeyi ifade eden bir logo tasarlayabilirsiniz.
Bir de logonun işe yaramamasının bariz bir nedeni vardır: logo çok iyi değildir. Belki renk markanın tonuna uygun değildir, belki görüntü yazı tipi seçimiyle çok sarsıcıdır, belki de kimsenin birkaç saniyeden fazla hatırlayamayacağı kadar geneldir. Kendinizi bir tasarımcı gibi düşünmek üzere eğittiğinizde, bunları hemen fark edebilecek ve neden kötü olduklarını kolayca anlatabileceksiniz.
Etkili Logoları Gördüğünüzde Tanımak
Çoğu durumda, iyi tasarlanmış bir logonun neden bu kadar harika olduğu hemen anlaşılmaz. Bunun nedeni, uzman logo tasarımcılarının marka değerlerini tasarım seçimleriyle nasıl ustaca ileteceklerini bilmeleridir. Disney logosuna bir göz atın:
Hepimiz gördük. Hepimiz gözlerimiz kapalı hayal edebiliriz. Disney logosunu bu kadar etkili yapan nedir?
Öncelikle kendimize bunun ne ifade ettiğini soralım. Disney'i nasıl tanımlıyorsunuz? Eğlence mi? Aile dostu mu? - Sağlıklı mı? Kültür devi mi?
Disney'in kartviziti haline getirdiği belirli bir özelliğe odaklanalım: aile dostu olma. Dışarıda pek çok başka film stüdyosu var, ancak yalnızca bir tanesi ebeveynlere ve bakıcılara otomatik olarak kaliteli, yaşa uygun eğlenceyi ileten bir isme sahip: Disney. Peki ters G harfine benzeyen o garip D harfi bunu nasıl anlatıyor?
El yazısına benziyor. Logonun tamamı öyle. Walt Disney Company, dünyanın en devasa şirketlerinden biri olmasına rağmen, elle yazılmış hissi veren bir yazı tipi kullanarak kendini kişisel ve sevimli hissettiriyor. İzleyiciler markayla yakın bir bağları olduğunu hissediyor ve bu da onlara markanın vaat ettiği şeyi sağlayacağına güvenebileceklerini hissettiriyor: tüm aile için tartışılmaz eğlence.
Bir logoyu deÄŸerlendirirken tüm parçalarına bakın. Kullandığı yazı tipine bakın, farklı renklerin birbirini nasıl tamamladığına veya kontrast oluÅŸturduÄŸuna bakın, görüntü ve kelime ÅŸekillerinin birbirine nasıl uyduÄŸuna bakın ve ne kadar çok–veya ne kadar az–mevcut olduÄŸuna bakın. Bir logo tasarımcısı logolara bu ÅŸekilde bakar. Daha sonra logonuzu tasarlarken, diÄŸer logolarda fark ettiklerinizi düşünün... ya da daha iyisi, aldığınız notlara geri dönün. Bir logo tasarımcısı gibi düşünmeyi öğrenmek pratik gerektirir ve en iyi pratik logolara bakmak, onları incelemek ve kendi logolarınızı oluÅŸturmaktır. Kendiniz için havalı bir marka yarattıktan sonra, bir web sitesi açmak, sosyal aÄŸlar üzerinde çalışmak, reklam oluÅŸturmak ve benzeri ÅŸeyler yapmak isteyeceksiniz. Bu zaman geldiÄŸinde, iÅŸi düzenli bir ÅŸekilde yapmak için dijital varlık yönetimi ne bakmak isteyebilirsiniz.