Neden Youtube?
Video platformu ve gelişen sosyal medya ağı Youtube, dünyanın en çok ziyaret edilen ikinci web sitesi ve web'deki en büyük arama motorudur. Bu fenomene rağmen, platformun büyüme ve etkileşim için sağladığı fırsatlardan yararlanan işletmeler açısından hala büyük ölçüde keşfedilmemiş bir bölgedir.
Youtube, tüm işletmelerin güven inşa ederek ve bir sektörde yetkili bir ses oluşturarak küresel olarak büyümeleri için bir alan sağlar. Küçük işletmeler bile markaları, ürünleri ve hizmetleri için güven ve güvenilirlik oluşturmak için video referanslarını kullanabilir. Etkileşimi yazılı içerikle karşılaştırırken çevrimiçi videolar aracılığıyla bağlantı kurmak ve etkileşim kurmak çok daha kolaydır. uluslararası bir kitle arasında çevrimiçi varlığınızı büyütmek, daha büyük görevler ve daha büyük fırsatlar için zemin hazırlar. Tüm bunların en iyi yanı ne mi? Ücretsiz.
Youtube'un küçük işletmeler ve girişimciler için neden mükemmel bir kaynak olduğuna değineceğiz, kanalınız için en iyi tasarım uygulamalarını (logo kullanımı dahil!) özetleyeceğiz ve şu anda en sevdiğimiz Youtuber'ları sunacağız.
Bir Youtube Kanalının Dağılımı
Profil resimlerinde / kanal simgelerinde / avatarlarda logo kullanımı
Tanınabilirlik, etkili bir logo tasarımı ile kolayca elde edilebilir. Youtube logolarının hem filigranlarda hem de kanal simgeleri veya avatarlar olarak da adlandırılan profil resimlerinde kullanıldığını unutmamak önemlidir.
Kullanıcı simgesi, ana sayfada ve kullanıcı yorumlarının yanında görüntülenen bir avatar, fotoğraf veya resimdir. Bu kare görüntünün standart boyutu 800 x 800 pikseldir ve JPG, GIF, BMP veya PNG dosya türüne sahiptir. Animasyonlu GIF'ler mümkün değildir. Ziyaretçiler kanalınıza geldiklerinde, kanalınızın sol üst köşesinde bu simgeyi göreceklerdir. Logonuzu tasarlarken dairesel kırpmaya dikkat ettiğinizden ve önemli metin veya grafiklerin kesilmediğinden emin olun. Kare veya yuvarlak görüntüler 98 x 98 piksel olarak işlenir. Diğer sosyal kanallarınızla tutarlı kalın ve görsel olarak banner ile uyumlu olun. Kanal ikonunuzu yönetme hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
Profil
Profiliniz kanalınız için çok önemlidir. Adınız veya şirket adınız gibi değerli bilgilerin yanı sıra diğer sosyal medya kolları, web sitesi bağlantıları ve sektörünüzü içerir. En az 100 aboneniz olduğunda, en az 30 gün boyunca platformda olduğunuzda, yüklenmiş bir kanal simgesine sahip olduğunuzda ve kanal resmi yüklediğinizde kanalınız için özel bir URL oluşturabilirsiniz. Simgeniz veya logonuz, platformda küçültülmüş olan profilde de görünecektir. Simgenin daha küçük ekranlarda iyi görünmesini sağlamak için 800 x 800 piksel bir resim yüklediğinizden emin olun.
Açıklamalar
Her zaman, her zaman, her zaman yüklediğiniz her videoya şirketinizin adını ve ilgili ürün/hizmet adlarını etiket olarak ekleyin. Açıklamalar, önemli anahtar kelimeler ön planda olacak şekilde 5.000 karaktere kadar olabilir. Burası hashtag'leri, kanalınızdaki oynatma listelerine bağlantıları ve bir içerik sayfasını ekleyebileceğiniz yerdir.
Banner
Bannerlar, izleyicilerinizi ne tür bir kanal olduğunuz, ne sıklıkta yükleme yaptığınız ve yararlı bağlantılar paylaştığınız konusunda eğitmeye başlamak için en önemli gayrimenkullerdir. Tıpkı Facebook bannerlarında olduğu gibi, Youtube da kanal ana sayfanızın üst kısmında markalaşma fırsatlarına izin verir. Youtube'daki bannerlar için gereken tam boyut 2560 x 1440 pikseldir ve maksimum dosya boyutu 2 MB'tır. Kanalınızın görüntülendiği cihaza bağlı olarak farklı ekranlara dikkat etmek önemlidir.
YouTube'a bir TV'den erişildiğinde, görüntü tam olarak görüntülenecek ve önerilen 2560 x 1440 piksel çözünürlükle kanalınızın arka planını kaplayacaktır. Bir masaüstünde, görüntünün alanı 2560 x 423 piksel olacaktır. Bir tablet ekranında görünür alan 1855 x 423 piksel olacaktır.
Küçük resim tasarımı
Küçük resim tasarımları aslında kitlenizi kendinize baÄŸlamak ve kalıcı bir izlenim bırakmak için ilk ÅŸansınızdır. Destekleyici metinle baÄŸlamı verirler ve yedi kelimenin altında tutmanız gerekir. Tube Filter’ın en etkili küçük resim tasarımlarını nasıl yapacağınızı ve logonuzu nasıl dahil edeceÄŸinizi ayrıntılı olarak açıkladığı kılavuzunu seviyoruz. Küçük resimler için önerilen boyut 1280 x 720 pikseldir. Buna göre büyük metinler ve çarpıcı görseller uygulayın.
Trailer
Youtube tamamen göstermekle ilgilidir, anlatmakla değil. Kanalınızdaki fragman, bir kullanıcı sayfanıza geldiğinde görüntülenen ilk videodur. Bu, logonuzu veya ürününüzü veya hizmetinizi tanıtma, kanalınızdaki içeriği sergileme ve ziyaretçileri abone olmaya teşvik etme şansınızdır. En iyi formül, her şeyi kısa tutmak, en çok neyin dikkat çekeceğini düşünmek ve kanalınızın sahip olduğu şeylere özgün olmaktır.
İzleyiciler için daha eğlenceli hale getireceğinden, kanal fragmanınıza telifsiz müzik eklemeyi düşünün. Videonuzda doğru telifsiz müzik seçimi, videolarınızın daha benzersiz, profesyonel görünmesini sağlar ve ayrıca içeriğiniz için istenen tonu belirler. Sürükleyicilik yaratmaya ve izleyicilerinizle bağlantı kurmanıza yardımcı olmak çok önemlidir. HookSounds, çeşitli ve özel bir müzik, intro ve outro koleksiyonu ve ses efektleri bulabileceğiniz telifsiz bir müzik hizmetidir!
CTA'lar
CTA'lar veya Youtube bağlamında harekete geçirici mesajlar kartlar, tampon reklamlar ve filigranlardır. Kartlar, üzerine tıklandığında genişleyen küçük, şeffaf CTA'lardır. Kartları, kullanıcıları web sitenize veya bir satın alma bağlantısına ve kanalınızdaki diğer videolara yönlendirmek için kullanabilirsiniz. Tampon reklamlar, bir videonun başında veya sonunda görünen altı saniyelik video reklamlardır. Filigranlar, kanalınızda abone olmayanlar tarafından görülebilen özel abonelik düğmeleridir. Bunları videolarınıza eklemek için talimatları burada bulabilirsiniz.
Youtube kanalınız için en iyi tasarım uygulamaları
Başarılı tasarım konseptlerini kanalınıza uygulayın
Trendlerden uzak durun ve mevcut şirket markanıza sadık kalın. Youtube görsel bir pazarlama aracı olduğu için renklerin psikolojisi burada özellikle önemlidir. Renk kombinasyonları hakkındaki bu blog yazısının yanı sıra markalaşma ve tasarımda renklerin anlamı hakkındaki bu blog yazısında da size yardımcı olacağız.
Kasıtlı bir stratejiniz olsun
İşiniz için herhangi bir pazarlama unsurunda olduğu gibi, stratejinin arkasında niyet olması çok önemlidir. Kanalınızın bakımını yapmak ve güncel tutmak en yüksek önceliğiniz olacaktır. Bunun içinde, tüm Youtube markalaşma yönlerinin birbirine uymasını ve uyumlu olmasını sağlamak önemlidir.
Analitiklerin gücü
Youtube, kanalınız ve izleyicilerinizin davranışları için nicel bilgiler sağlar. Bu, görüntüleme sayılarını, ortalama izleme süresini, abone demografisini, elde edilen gelirleri ve etkileşim oranını içerir.
Hashtag kullanın
İçeriğinizin daha iyi görünmesini sağlamak için hiper alakalı hashtag'ler seçin. Bu hashtag'leri, paylaştığınız her şeyi dijital olarak dosyalamanın ve organize etmenin bir yolu olarak düşünün. Göz ardı edilecekleri için on beşten fazla seçmediğinizden emin olun.
Araştırma yarışması ve ilham kaynağı
Kanalınızın nasıl olmasını istediğinizin yanı sıra neyle karşı karşıya olduğunuzu da bilin. Rakiplerinizin YouTube kanallarına göz atmak önemlidir. Bu süreç boyunca, video görüntüleme sayıları, yorumlar yoluyla etkileşim ve genel olarak belirli kitlenizin neye çekileceği hakkında bir fikir edinmek için notlar alabilirsiniz.
En sevdiğiniz YouTuber'lar, izlenme, abonelik ve etkileşim sağlayan teknikleri ve en iyi uygulamaları ortaya çıkarma potansiyeline sahiptir. Onlar sizin alanınızda olmasa bile, bu stratejileri kendi takipçi sayınızı artırmak için uyarlamanız kesinlikle mümkün.
İyi marka ve logoya sahip ilham verici Youtube kanalları
En başarılı eğitim video topluluklarından biri olan Skillshare, büyük fikirleri açık ve organize bir şekilde kolaylaştırmak için inanılmaz bir iş çıkardı. Kanallarında gezinmek kolaydır ve misyonları açıktır: yaratıcılığınızı keşfedin.
Marie Forleo - 659 bin takipçiye sahip Amerikalı bir girişimci ve Youtube dünyasına girmek isteyen diğer girişimciler için bir ilham kaynağı haline geldi. Forleo, sevdikleri bir sektörde çalışmak isteyen ve bunun için mücadele edenler için cana yakın, eğlenceli ve ciddi bir atmosfer sunuyor.
TED - ilham verici tartışmalar için iyi bilinen bir platformdur ve Youtube kanalı tutarlı görsel Youtube markalaşması için mükemmel bir örnektir. Cesur kırmızı flaşları ve dikkat çekici başlıklarıyla TED, yalnızca bu konuda bile ilham veriyor
.
Nyma Tang - kapsayıcı güzellik ve moda konularıyla ilgilenen 1,25 milyon aboneden oluşan bir topluluğu organik olarak büyüttü. Bu Amerikalı güzellik vloggerı ve aktivist, ten rengine dayalı ayrımcılığa karşı konuşmaya odaklanıyor ve şaşırtıcı takipçilerini eğitmek ve ilham vermek için kullanıyor.
BMW - Otomobil meraklıları BMW kanalının resmi lansman filmlerine ve web serilerine ilk kez göz atıyor. Youtube markalarını seviyoruz ve kanallarına özel olarak yayınladıkları Youtube'a özel video serileri aracılığıyla süper etkili buluyoruz.
Youtube logo ihtiyaçlarınız için logo aracımızı nasıl kullanabilirsiniz
Logo aracımız, kanalınız için bir Youtube logosu, simgesi ve tamamlayıcı görseller oluşturmak için mükemmel bir çözümdür. Logogenie sosyal ağ seçeneği sayesinde Youtube dahil olmak üzere sosyal ağ platformları için özel olarak logonuzun hazır görsellerini satın alabilirsiniz.
Ek sosyal medya ipuçları ve püf noktaları hakkında bilgi edinmek için “Sosyal aÄŸ sayfalarınızı markalaÅŸtırmak” baÅŸlıklı yazımızı okuyabilirsiniz; burada Facebook, Twitter, LinkedIn ve Instagram gibi diÄŸer sosyal medya platformları için logo aracımızı kullanmanın baÅŸarılı yollarını özetliyoruz.
The Logogenie Tasarım Yarışması
Logogenie’nin üçüncü nesil ücretsiz logo oluÅŸturucusu ÅŸirketinizin’sektörünü ve tercih ettiÄŸiniz yazı tipini belirlemenizi saÄŸlar. Üç adımda logonuzu ÅŸirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz. Ä°lk adım: ÅŸirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inÅŸaat, moda, teknoloji, saÄŸlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniÅŸ bir yelpazeye sahiptir. Ä°kinci adım: bir logo ÅŸablonu seçin. Yüzlerce ÅŸablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. ÖzelleÅŸtirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller deÄŸiÅŸtirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur.
Başlık: Logogenie logo aracını kullanarak kendi logonuzu tasarlayın
Logo tasarımı, simgeler, ayrıntılar ve semboller, renk paletleri ve yerleÅŸtirme yoluyla daha fazla tasarım yapma seçenekleriyle soldaki açık sekmelerle kolaylaÅŸtırılmıştır. Logogenie’nin sol taraftaki kullanımı kolay “undo” ve “redo” seçenekleri geniÅŸ denemelere olanak tanıyor. Sosyal aÄŸ seçeneÄŸi, belirli sosyal platformlar için yeniden boyutlandırma ve daha kolay markalama gibi yeni seçeneklerin yanı sıra size telif hakkı hakları ve sözleÅŸme teklifleri veren münhasırlık seçeneÄŸi de vardır.
SaÄŸ tarafta, yardımcı “recenter” aracı, bunu yapmayı seçerseniz her ÅŸeyi hizalı tutmak için var. Sonlandırma” aracının yanında, tasarım sürecinde ortaya çıkabilecek sorulara yardımcı olmak için tüm eÄŸitim videolarına kolayca eriÅŸilebilen “yardım” seçeneÄŸini bulabilirsiniz. Videolar arasında Logogenie’nin tasarım araçlarının nasıl kullanılacağına dair hızlı bir giriÅŸ bulunmaktadır. Videolarda ayrıca metinlerin nasıl deÄŸiÅŸtirileceÄŸi, renklerin ve gradyanların uygun ÅŸekilde nasıl kullanılacağı ve logo tasarımınıza özel detayların nasıl dahil edileceÄŸine dair ipuçları da anlatılıyor.
Oyunun bu bölümü hakkında sorularınız olursa, çevrimiçi sohbet her zaman mevcuttur. İyi eğlenceler!
Logonuzu tasarlamaya başlayın