Logonuzu tasarlamaya başlayın

Kendi Tasarımınız İçin Size İlham Verecek En İyi 10 Taşımacılık Logosu

Yayınlandı: 25/01/2021

Bir noktada herkesin bir nakliye hizmetine ihtiyacı vardır. Ä°ster ticari malları baÅŸka bir ülkeye göndersinler, ister büyükannenin doÄŸum günü hediyesini bir sonraki kasabaya teslim etsinler, nakliye ÅŸirketleri hepimizin ihtiyaç duyduÄŸu bir hizmet sunarlar. Nakliye logolarının bu kadar önemli olmasının nedenlerinden biri de budur; onları gören herkes potansiyel bir müşteridir. 

Peki iyi bir nakliye logosunu ne yapar? Ve kendiniz nasıl bir logo tasarlayabilirsiniz? Bu kılavuzda, kendi taşımacılık logonuzu tasarlama hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklıyoruz. En iyi 10 taşımacılık logosuna derinlemesine bir bakışla başlayalım, böylece gideceğiniz yeri bilirsiniz.

 

1. FedEx Logo Tasarımı

 

Fedex logo tasarımı

 

FedEx logosu logo tasarımcıları arasında biraz efsanedir. Öncelikle, tüm temel unsurlar iyi işlenmiş: tipografi net ve kalın, harfler alanı korumak için akıllıca yerleştirilmiş, mavi ve altın logolar için en iyi renk kombinasyonlarından biri, vb. Bunlar onu iyi bir logo yapıyor, ancak onu harika bir logo yapan şey biraz daha ince, neredeyse bir sır: ikinci E ile X arasındaki ok.

Bu ok birçok farklı düzeyde işe yarıyor. Yeni başlayanlar için, izleyicinin bunu keşfederken hissettiği sevinç, logoyu her gördüklerinde onlarla birlikte kalıyor. Verilmeye devam eden bir hediye. Bir de subliminal nüans var; ok, ulaşım için hareketi temsil ediyor. Sonuç olarak, logonuzdaki bir Paskalya yumurtası eğlenilebilirliği, akılda kalıcılığı ve iletişimi artırabilir.

 

2. UPS Logo Tasarım

Ups logo design

FedEx'in rakibi UPS'in de ilham verici bir logosu var, ancak farklı nedenlerle. Ä°lk olarak renk düzeni var. renklerin anlamları baÅŸlıklı marka rehberimizde açıkladığımız gibi, kahverengi güvenilirliÄŸi (saÄŸlam bir aÄŸaç veya ayaklarımızın altındaki toprak gibi), sarı ise samimiyeti ve neÅŸeyi temsil eder. KiÅŸisel eÅŸyalarınızı emanet ettiÄŸiniz bir ÅŸirket olarak bu algılar taşımacılık sektöründe deÄŸerlidir. 

Sonra, bir taşımacılık markasında bir başka önemli nitelik olan koruma ve metaneti sembolize eden kalkan şekli var. Buna bir de samimi yazıları ve üst kısımdaki dinamik kıvrımları eklediğinizde, en iyi taşımacılık logolarından harika bir örnek elde etmiş olursunuz.

 

3. MSC Logo Tasarım

Msc logo design


FedEx veya UPS kadar ünlü olmayan Mediterranean Shipping Company (MSC), çoÄŸunlukla su yoluyla yük taşımacılığı yapmaktadır. Nasıl emin olabiliriz? Logodaki “dalgalar” ölü bir hediye ve onu ilk kez gören insanlar bile hangi sektörde olduklarını tahmin edebilirler. Bu tür imgeler, eÄŸer iyi tanınmıyorsanız insanlara iyi bir sinyal ve hatırlatma olabilir. 

UPS gibi MSC de markalarının baÅŸ harflerini göstermek için bir harf iÅŸareti logosu kullanıyor. Onlar da samimiyet için sarı kullanıyorlar, ancak bunu daha kendinden emin bir siyahla eÅŸleÅŸtiriyorlar. Siyah renk biraz zorlayıcı olabilir, bu nedenle daha hafif yürekli görünmenin bir yolu olarak küçük harfleri tercih ettiler. 

 

4. Hapag-Lloyd Logo Tasarımı

 

Hapag lloyd logo tasarımı

 

Hapag-Lloyd’un taşımacılık logosu, her sektör tarafından kullanılabilecek yaygın bir tasarım tekniÄŸini gösteriyor: isminizin baÅŸ harflerini yaratıcı ve akılda kalıcı bir ÅŸekilde birleÅŸtirmek. Bu durumda, L harfi biraz gizlenmiÅŸ, ancak bu FedEx oku gibi eÄŸlenceye katkıda bulunuyor. 

Mavi renk güveni ve bunun gibi daha koyu tonlarda da yetkinliği ve ustalığı temsil eder. Bu, taşımacılık endüstrisi ve eşyalarınızı teslim etmekle ilgili güvene oynar.

 

5. DHL Logo Tasarımı

Dhl logo tasarımı

DHL, en iyi seyahat logolarında yaygın olarak kullanılan bir tekniÄŸi sergiliyor ve bunun nedeni de aynı: tekrarlanan paralel çizgiler, hareketi çaÄŸrıştıracak ÅŸekilde gözü yanıltıyor. Bu, duraÄŸan görüntüleri daha canlı göstermek için çizgi romanlarda ve karikatürlerde sıklıkla kullanılan bir tasarım taktiÄŸidir — her zaman hareket halinde olan bir nakliye ÅŸirketi için mükemmeldir! 

DHL, ilginç ve etki bırakan bir ÅŸekilde, lettermark logosuna yatay bir çizgi ekleyerek bu temayı ilerletiyor. Bu tür benzersiz yetenekler harika ipuçlarıdır ve logonuzu diÄŸerlerinden ayırmak için iyi çalışır. 

Renklere de dikkat etmek gerekir: yine samimiyet için sarı, ama aynı zamanda aciliyet için kırmızı. Kırmızı’taşımacılık sektöründe müşterilere paketlerinin önemli olduÄŸunu göstermek için yaygın bir seçimdir. 

 

6. Venture Logistics Logo Tasarım

 

Girişim logo tasarımı

 

DHL paralel çizgileri geleneksel bir ÅŸekilde kullanırken Venture Logistics bu çizgileri yepyeni bir seviyeye taşıyor. Dikey ve eÄŸimli çizgiler hala hareket hissi veriyor, ancak logo tasarlamak için ÅŸekilleri kullanma kılavuzunda açıkladığımız gibi, yön anlamı deÄŸiÅŸtiriyor. Yatay çizgiler istikrarı ve ayakları yere basmayı, dikey çizgiler ise baÅŸarıyı ve refahı çaÄŸrıştırıyor. 

GiriÅŸim LojistiÄŸi logosunda ilginç olan ÅŸey tasarım — sadece bir çizgi ya da üç paralel çizgi deÄŸil — tekerlek ve derinlik görünümü vermek için aralara boÅŸluklar yerleÅŸtirilmiÅŸ. Yine kırmızı renk, müşterilere paketlerinin emin ellerde olduÄŸu konusunda güven vermek için aciliyet duygusu katıyor. 

 

7. Hutt Logo Tasarımı

Hutt logo design
 

Hutt Trucking Company'nin basit ama yine de etkili bir logosu var. daha soyut, fark edilebilir bir sembolizmi yok, ancak kullanılan ÅŸekiller çok ÅŸey anlatıyor. Düz, bloklu ve köşeli tasarımın tümü güç ve güvenliÄŸi ifade ediyor; bunu yumuÅŸatacak eÄŸriler ve hatta eÄŸimler bile yok. 

Ayrıca tekrar eden iki renk görüyoruz: kırmızı ve siyah. Bunlar birlikte çalışmak zorunda olduğumuz en güçlü iki renktir ve bunları birleştirmek güç ve hakimiyet izlenimi verir. Bu, her markaya uyacak bir renk şeması değil; eğer samimi ve gündelik bir renk tercih edecekseniz sezgilerinize ters düşüyor; ancak taşımacılık sektöründe müşterilere biraz güvenlik sağlamaya yardımcı oluyor.

 

8. XPO Logistics Logo Design

Xpo logistics logo design

XPO Logistics oldukça basit bir logo, ancak iyi bir taşımacılık logosu yapmak için gösteriÅŸli görsellere ihtiyacınız olmadığının güzel bir örneÄŸi. Ä°lk fark ettiÄŸiniz ÅŸey renkler: Hutt ile aynı etkiyi yaratmak için kırmızı ve siyah. 

Ancak daha yakından baktığınızda tipografide çok ÅŸey olduÄŸunu fark ediyorsunuz. Harfler arasındaki boÅŸluk neredeyse yok denecek kadar az, bu da logoyu çok büyük olmayacak ÅŸekilde sıkıştırıyor. Yazı stili de minimalist bir yaklaşım benimsiyor: sans serif ve I harfinde nokta yok. T harfi de akılda kalıcılığı artırmak için keskin bir uçla stilize edilmiÅŸ, bu tekniÄŸi ilk olarak 10 Best Tech Logos. 

yazımızda anlatmıştık.
 

9. Lineage Logo Tasarım

Lineage logo design

Lineage diÄŸer taşımacılık logolarının geleneklerinden sapıyor, ancak bu onun öne çıkmasına yardımcı oluyor. ÖrneÄŸin, listemizde yeÅŸil renk kullanan tek logo bu, ayrıca serifli yazı tipi kullanan tek logo da bu. Bu tuhaflıklar Lineage'ın kendisini sürüden ayırmasına yardımcı oluyor, bu da her logonun önemli bir görevi. 

Bununla birlikte, Lineage hala kalkan ÅŸeklindeki logo gibi bazı gelenekleri takip ediyor. Tıpkı UPS gibi, kalkan da taşıma sırasında mallarınızı koruyacaklarını gösteriyor. Ancak bu logonun en önemli özelliÄŸi, üçgen deseninin farklı renk tonlarıyla birleÅŸmesi ve bu sanatsal dokunuÅŸun sizinle kalmasıdır. 

 

10. Maersk Logo Tasarım

Maersk logo design

Son olarak, logosu son derece sade olan Maersk var. Genel olarak, yıldızlar her sektör için harika logolar oluÅŸturur — sürekli yön deÄŸiÅŸtirmesi onu eÄŸlenceli ve tuhaf hale getirirken, keskin noktalar ve düz çizgiler ona belirli bir otorite ve enerji verir. 

Maersk, güveni ve misafirperverliÄŸi göstermek için mavinin açık bir tonunu kullanır, ancak kalın bir siyahla bloklu, düz izin biraz ciddiyet katarak telafi eder. Ayrıca, XPO Logistics'in logosunu daha akılda kalıcı hale getirmek için T'sine yaptığı muamelenin aynısı olan birleÅŸik A ve E'yi de fark edeceksiniz. 

 

Ulaştırma Logonuzu Tasarlamak İçin 3 Uzman İpucu

 

Artık etkili teknikleri gördüğünüze göre, en iyi 10 taşımacılık logosundan neler çıkarabileceÄŸinizi derinlemesine inceleyelim. Kendi taşımacılık logonuzu tasarlarken aÅŸağıdaki üç ipucunu aklınızda bulundurun. 

 

1. Korkuları Yatıştırmak için Renkleri Kullanın

 

Taşımacılık sektörü müşteri açısından korkutucu olabilir — malınızı ve paranızı bir yabancıya teslim ediyorsunuz ve en iyisini umuyorsunuz. Ä°ÅŸte tam da bu yüzden taşımacılık logo tasarımının büyük bir kısmı güç göstermek ve korkuları yatıştırmakla ilgilidir. 

Logonuzun güven aşılamasının en kesin yollarından biri doÄŸru renkleri kullanmaktır. EÄŸer güvenilir olmak istiyorsanız, mavi en iyi sonucu verir — daha açık tonlar rahat ve davetkar görünürken, daha koyu tonlar yetenekli olduÄŸunuzu ima eder. Aciliyet ve uyanıklık göstermek istiyorsanız, kırmızı en iyi seçiminizdir. Güç ve otorite, siyah. Samimiyet, sarı. 

 

2. Güvenilir Şekiller: Kalkanlar ve Kareler

 

Renkler, logonuzda gücü ifade etmek için tek aracınız deÄŸildir. Belirli ÅŸekiller; özellikle kareler, dikdörtgenler ve kalkanlar otomatik olarak istikrar ve güvenliÄŸi ifade eder. Kalkan özellikle korumaya, bu durumda müşterilerinizin mallarını korumaya olan baÄŸlılığınızı gösterir. 

Dikdörtgen ÅŸekillerle ilgili sorun, çok resmi veya katı görünebilmeleridir. Bunu hafifletmek için, daha agresif unsurları yumuÅŸatmak amacıyla bazı kıvrımlar veya yuvarlatılmış köşeler ekleyebilirsiniz. UPS logosunun üst kısmına veya Lineage logosunun kenarlarına baktığınızda, markaları biraz daha ulaşılabilir kılmak için hafif bir kavis göreceksiniz. 

 

3. Adınızı Belirtin

 

Kusura bakmayın ama taşımacılık pek de eÄŸlenceli bir sektör sayılmaz. Bu’yüzden taşımacılık logolarının hatırlanmak için fazladan yol kat etmesi gerekir; müşteriler her zaman moda logoları veya spor logoları gibi kiÅŸisel bir baÄŸ hissetmezler. 

Bu nedenle, logonuzda adınızı belirtmenize yardımcı olur, genellikle bir kelime iÅŸareti logosu (logo görüntüsü ÅŸirket adınızın stilize edilmiÅŸ bir versiyonudur, FedEx veya XPO Logistics gibi) veya bir monogram logosu (logo görüntüsü ÅŸirket adınızın baÅŸ harfleridir, UPS, MSC veya DHL gibi. 

Kullandığınız tipografi konusunda yaratıcı olun — bu’marka kiÅŸiliÄŸinizi göstermek için deÄŸerli bir fırsattır. Bir veya iki harfe benzersiz bir dokunuÅŸ katmaya çalışın ve olmak istediÄŸiniz marka türüne uygun bir stil kullanın. 

 

Taşımacılık Logosu Nasıl Tasarlanır 

 

Åžimdi etkili bir ulaşım logosunda nelerin olması gerektiÄŸi hakkında bir fikriniz olduÄŸuna göre, asıl soru nasıl bir logo yapacağınızdır? Esasen iki seçeneÄŸiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim. 

 

Tasarımcı İşe Alma

 

Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiÄŸimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuÄŸunuzda, onların uzmanlıklarını olduÄŸu kadar zamanlarını da satın almış olursunuz. 

Sorun ÅŸu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı ücretsiz çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar. 

Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili vardır ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı vardır. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse, şüphelenmekte haklısınız. 

Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doÄŸru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceÄŸiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduÄŸunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir. 

 

Kendiniz Bir Logo Tasarlayın

 

Logogenie'nin logo üreticisi

 

Bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluÄŸa kapılmayın. GeçmiÅŸte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceÄŸi ÅŸekilde geliÅŸti. 

Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgilidir. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.

Logogenie ve diÄŸer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için ÅŸablonlar kullanır. Önce açılır menüden sektörünüzü seçiyorsunuz. 

 

Åžablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluÅŸturacaktır. 
 


Sadece beÄŸendiÄŸinizi seçin ve düzenlemeye baÅŸlayın. Her ÅŸablonu istediÄŸiniz gibi özelleÅŸtirebilir, seçimlerinizi kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz: 

 

- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Yazı tipi ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleÅŸimi
- Yeni simgeler ekleme
- Katmanlama (bazı görselleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)

 

200'den fazla simgeden oluÅŸan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuÅŸağı yapraklı aÄŸaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiÄŸimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduÄŸunu gösteriyor. 

Daha geliÅŸmiÅŸ teknikler kullanmak istiyorsanız, bir quick beginner’s guide to using Logogenie yazdık. Bu kılavuzda Logogenie arayüzünün tüm nüansları açıklanıyor; temel görselin farklı yönlerinin nasıl düzenleneceÄŸi, belirli renklerin deÄŸiÅŸtirilip diÄŸerlerinin deÄŸiÅŸtirilmeyeceÄŸi ve tipografinizin mükemmelleÅŸtirilmesi gibi. 

Logogenie gibi bir DIY logo oluÅŸturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Ä°ÅŸiniz bittiÄŸinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 

Şablon tarzı tasarım ilk kez kullananlar için iyi olsa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x