Logonuzu tasarlamaya başlayın

Kartvizitler | Tarihçe, en iyi tasarım uygulamaları ve dijital alternatifler

Yayınlandı: 28/07/2020

Biz’markalaÅŸmanın genellikle göz ardı edilen ve son birkaç ay içinde ritüelleri oldukça deÄŸiÅŸen bir yönüne dalmak için buradayız: kartvizitler. 

Küresel COVID salgını nedeniyle tüm dünya ÅŸu anda deÄŸiÅŸim içinde olduÄŸundan, kendimizi profesyonel olarak nasıl idare ettiÄŸimize dair pek çok husus verimlilik, çevreye etki, kültürel baÄŸlam ve genel kazanç açısından yeniden inceleniyor. Bunu incelemek gerekli ve gecikmiÅŸ bir durum ve biz de profesyonel tanıtımların bu çok küçük ama önemli yönüne bakmak ve bilinçli bir ÅŸekilde ilerlemenin yolları için bazı önerilerde bulunmak için buradayız. 


Kartvizitin tarihçesi

 

Instagram logosu

 

Kartvizitler ilk olarak 15. yüzyılda Çin'de “ziyaretçi kartları” olarak ortaya çıktı; insanlar ne kadar önemli olduklarını açıklamak için yanlarında küçük kartlar taşırlardı. Bu kartlar, bir toplantı talebi olduÄŸunda ve elit bir kurumu ziyaret etmek için kimlik bilgilerinin kanıtlanması gerektiÄŸinde deÄŸiÅŸtirilirdi. Kağıt ağırlığı, tasarım kalitesi ve eÅŸlerin yaşı, kartın temsil ettiÄŸi kiÅŸinin ne kadar seçkin olduÄŸuna dair ipuçları sunuyordu.

Kartların oldukça benzer ÅŸekilde kullanıldığı 17. yüzyıl Avrupa'sına geçelim. Genellikle müreffeh veya aristokrat kiÅŸilerin yerel kasabalarına veya evlerine yaklaÅŸan varışlarını duyurmak için kullanılan kartlar, iÅŸ dünyasından flört etmeye kadar çok çeÅŸitli sosyal etkileÅŸimler için de kullanılıyordu. Bu kartlar iskambil kartlarına benzer ÅŸekilde ÅŸekillendirilmiÅŸ ve boyutlandırılmış, altınla iÅŸlenmiÅŸ, kalın yazı karakterleri içeriyordu ve elit kesimin vazgeçilmezi haline gelmiÅŸti. Ayrıcalıklı evlerde, ziyarete gelenlerin bir kart bırakabilmesi için yine süslü bir yapıya sahip kart tepsileri bulunurdu. 

17. yüzyılda adresler yaygın deÄŸildi. Bu zorlukla mücadele etmek için, “ticaret kartları” özellikle insanların iÅŸletmeleri çok daha kolay bulabilmeleri için icat edildi. Ticaret kartlarının her iki yüzüne de basılıyor, bir yüzünde iÅŸletmeyle ilgili tanıtım bilgileri, diÄŸer yüzünde ise iÅŸletmenin bulunduÄŸu yerin haritası yer alıyordu. 

Sanayi devrimi, dünya üzerindeki diÄŸer tüm uyarlamalarının yanı sıra, profesyonel olarak aÄŸ kurmak için daha rahat bir alan da yarattı. Ä°letiÅŸim bilgilerinin paylaşılması elzem hale geldi. Hem “ziyaret kartı” hem de “ticaret kartı” tek bir kartta birleÅŸtirildi ve çok daha az resmi durumlarda dağıtıldı. Ãœst sınıf hala gayri resmi olana karşı isteksizliÄŸini koruyordu, ancak bu ABD'de yaygınlaÅŸtı

.

AhÅŸap kesme teknolojisi ve tipo baskı teknikleri, kartvizit seri üretiminin önünü açarak her ölçekten iÅŸletmenin potansiyel müşterilerine, müşterilerine ve iÅŸ ortaklarına iletiÅŸim bilgilerini vermesine olanak tanıdı. 1980’lerde kartvizitler etrafında bütün bir kültür oluÅŸtu. American Psycho" filmindeki, o dönemdeki kartvizit taşıma ve deÄŸiÅŸ tokuÅŸ etme takıntısının unutulmaz bir temsili olan sahneyi kim unutabilir?"

Kartvizitler dünyanın pek çok yerinde ciddi bir iştir. Japonya'da kartvizitlere meishi (??) adı verilir. Bu kartların her iki yüzü de kullanılır; bir yüzünde Japonca karakterler, arka yüzünde ise genellikle Latin karakterleri yazılıdır. Bir meishi'nin başka bir kişiye takdimi Batı dünyasına kıyasla çok daha resmi ve ritüelistiktir. Bu verme ve alma ritüelinde, bir kart üst iki köşesinden tutulmalı, yüzü yukarı bakmalı ve meishi'yi alan kişi tarafından okunabilecek şekilde çevrilmelidir. Alıcı, iki elini kullanarak kartı alt iki köşesinden tutar. Parmakları isim veya diğer bilgilerin üzerine koymak kabalık olarak kabul edilir. Meishi, yıpranmasını önlemek için deri bir kılıf içinde saklanır, asla üzerine yazı yazılmaz veya cebe konmaz, bu da başka bir saygısızlık işaretidir.

 

Kartvizitte ne var?

 

Instagram logosu

 

Kartvizit, daha fazla potansiyel müşteri, ortak ve işbirlikçiyle bağlantı kurmanıza ve özellikle bir iş kurarken veya kariyer değiştirirken bağlantınızı güçlendirmenize yardımcı olur. Hala profesyonel dünyanın temel unsurlarından biridir. Kartvizit, ister dijital ister basılı olsun, iletişim bilgilerini içeren basit, paylaşılabilir bir dosya ya da baskıdır. Bir kaldırım tabelası gibi, bu detaylar adınızı (kişisel ve/veya iş), iş unvanınızı (şu anda ne yaptığınızı veya gelecekte ne yapmak istediğinizi), logonuzu, e-postanızı, telefon numaranızı ve web sitenizi içerir. İletişim bilgileri ayrıca sosyal medya adreslerini, profesyonel sloganınızı, alıcınızı önemli bir web bağlantısına yönlendiren bir QR kodunu veya bu kısa girişte önemli bulduğunuz başka herhangi bir şeyi de içerebilir. Dijital olarak, bu ayrıntılar genellikle e-posta iletişim imzanızda paylaşılır. Basılı kartvizitler için boyutlandırma aşağıdaki gibidir:

 

Kuzey Amerika Standardı: 3,5 × 2 inç (88,9 × 50,8 mm)
Avrupa Standardı: 3,346 × 2,165 inç (85 × 55 mm)
Okyanusya Standardı:  3,54 × 2,165 inç (90 × 55 mm)

 

Kartvizitler için en iyi tasarım uygulamaları

 

Instagram logosu

 

Kartvizit tasarımı markanızın önemli bir parçasıdır. Bu nedenle, genel marka tasarımınızın görsel bir uzantısı olarak hareket etmelidir. Åžimdi birkaç en iyi uygulamanın üzerinden geçelim. 

Basit tutun. Tasarım öğelerini deÄŸerlendirirken denge, okunabilirlik ve anlaşılırlık en önemli öncelikleriniz olmalıdır. 

Kartlarınızı basabileceğiniz birden fazla destek vardır. Genellikle kartvizitler 350g kağıda basılır, ancak bu diğer destekler plastik kartvizitler gibi ortaya çıkıyor.

Uzay açısından, her zaman üç faktöre dikkat etmek istersiniz: taşma alanı, kesim çizgisi ve güvenlik çizgisi. Taşma alanı, kartın çıkarılması muhtemel olan en dış kısmıdır. Kesim çizgisi, kartları kesmek için hedef çizgidir. Güvenlik çizgisi, kesim hatalarına maruz kalan, dışarıda kalan her şeydir. Metin veya logo gibi temel unsurlar asla bu çizginin dışında kalmamalıdır. İki tarafınız var! Her ikisini de kullanın, belki bir tarafı sadece logoya ayırırken diğer tarafta iletişim bilgilerini sergileyebilirsiniz. Logonuzun her iki tarafta da bulunması ve iletişim bilgilerinin açık ve okunaklı bir şekilde yakın olması da iyi bir fikir olabilir.

Logolar ve renk ÅŸemaları en önemli iki görsel unsurdur. Bunlar aynı zamanda dijital veya basılı kartın düzenini ve marka kimliÄŸini etkilemeye yardımcı olacaktır. Ã–rneÄŸin, emlak yatırımcısı kartvizitleri tasarlıyorsanız, markanızın logosuna bir ev veya mülk eklemek mantıklı olabilir. Logolar kartınızın merkezinde yer almalı, diÄŸer görseller ve ikincil grafikler logonuzu tamamlamalı ve geliÅŸtirmelidir. 


Logonuzu tasarlamaya nasıl başlayabilirsiniz

 
Åžimdi kartvizit sahibi olmakla ilgili bazı önemli gerçekleri ele aldığımıza göre, muhtemelen bir logoya ihtiyacınız olacak. Ancak soru ÅŸu ki, bir tane yapmaya nasıl baÅŸlayacaksınız?

Esasen iki seçeneÄŸiniz var: sizin için tasarlaması için birini iÅŸe almak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendi yararları ve dezavantajları vardır, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim. 
 
 

Tasarımcı İşe Alma

 
 
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiÄŸimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuÄŸunuzda, onların uzmanlıklarını da zamanları kadar satın almış olursunuz. 
 
Sorun ÅŸu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir — yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar. 
 
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız. 
 
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doÄŸru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceÄŸiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduÄŸunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir. 
 

Kendiniz Bir Logo Tasarlayın

 
 
 
EÄŸer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluÄŸa kapılmayın. GeçmiÅŸte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceÄŸi kadar geliÅŸti. 
 
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
 
Logogenie'nin logo üreticisi
 
 
Logogenie ve diÄŸer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için ÅŸablonlar kullanır. Ä°lk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. Åžablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluÅŸturacaktır. 
 
Sadece beÄŸendiÄŸinizi seçin ve düzenlemeye baÅŸlayın. Her ÅŸablonu istediÄŸiniz gibi özelleÅŸtirebilir, seçimlerinizi kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz: 
 
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Yazı tipi ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleÅŸimi
- Yeni simgeler ekleme
- Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
 
200'den fazla simgeden oluÅŸan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuÅŸağı yapraklı aÄŸaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiÄŸimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduÄŸunu gösteriyor. 
 
logogenie gibi bir DIY logo oluÅŸturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Ä°ÅŸiniz bittiÄŸinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 
 
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan gelen özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. Ama biz konumuza geri dönelim!
 

Basılı mı dijital mi?

 

Kartvizitlerin kısa bir tarihçesini ve en iyi tasarım uygulamalarının ana hatlarını verdiÄŸimize göre, ÅŸimdi bir karar verme zamanı: basılı mı dijital mi yoksa ikisi birden mi? Gerçek olanın dijital dünya ile sık sık karıştığı bir çaÄŸda, hangi alanın baÄŸlantı kurmanız için daha güçlü olduÄŸunu ayırt etmek önemlidir. Sektörünüzde iÅŸbirlikçiler, müşteriler ve ortaklar nasıl aÄŸ kuruyor? Tanışmaları çevrimiçi mi yoksa bir akÅŸam yemeÄŸi partisinde mi yapmayı tercih edersiniz? EÄŸer birini ya da diÄŸerini seçmek sizin için zorsa, hem basılı kartvizitler hem de paylaÅŸmak için dijital bir versiyon hazırlamak iyi bir fikir olabilir. 

 

Baskının artıları

 

Baskılı kartvizitler, aÄŸ oluÅŸturmada geleneksel bir yaklaşım sunarak gelecekte yeniden baÄŸlantı kurmak istediÄŸiniz kiÅŸilerle markanız hakkında iletiÅŸim kurma fırsatı saÄŸlar. BaÅŸka bir kiÅŸiye fiziksel bir nesne vermek, çok daha akılda kalıcı bir ilk izlenim yaratır. Basılı kartlar özellikle konferanslarda, ticari fuarlarda, profesyonel öğle yemeklerinde ve diÄŸer yüz yüze aÄŸ oluÅŸturma etkinliklerinde kullanışlıdır. 

 

Baskının eksileri

 

AraÅŸtırmalar, dağıtılan kartvizitlerin %88'inin bir haftadan kısa bir süre içinde çöpe atıldığını gösteriyor. Åžeffaflık iÅŸletmeler için giderek daha fazla norm haline geldikçe, müşteriler çevreye duyarlı iÅŸletmelerin kendilerini nasıl yönettiÄŸine bakıyor. Kartvizit basmak savurganlıktır ve potansiyel olarak çöpe atılabilecek deÄŸerli malzemeler kullanır. Bugünlerde iÅŸletmeler dijital kartlar gibi daha sürdürülebilir sanal çözümlere bakıyor. Ä°ÅŸletmeniz bilgileri her güncellediÄŸinde, yeni kartların basılması gerekecektir. Alternatifleri düşünelim. 

 

Gelecek dijital kartvizitlerde 

 

Instagram logosu

 

Kartvizitinizin elektronik bir formu, iÅŸinizi tanıtmak için çevreye duyarlı, kolayca taranabilir, rahatça aktarılabilir ve ilerici bir yol olacaktır. Dijital kartvizitler, iletiÅŸim bilgilerini kaydetme, takvimleri entegre etme, tanıtımları sorunsuz bir ÅŸekilde takip etme, hatırlatıcıları planlama, çevrimiçi varlığınızı en üst düzeye çıkarma ve çok daha fazlasını yapma kolaylığı saÄŸlar. Dijital kartlar uygun maliyetlidir. Baskı maliyetlerine para harcamak yerine, bu kaynakları iÅŸinizin diÄŸer pazarlama yönlerini geliÅŸtirmek için kullanabilirsiniz. Dünya giderek daha dijital hale gelirken ve fiziksel teması sınırlayan ve hijyen konusundaki hassasiyetleri artıran bir pandemiden geçerken, dijital kartvizitler gitmenin yoludur. 

Bu alternatifin eski nesli izole edebileceÄŸi doÄŸru olsa da, herkes için eriÅŸilebilir olan basit ve kapsayıcı sürümler oluÅŸturmak kolaydır. Dijital kartvizitinizdeki bilgileri paylaÅŸma, kaydetme ve aktarma kolaylığını artırabileceÄŸiniz adımları düşünün. Çevrimdışı kullanım için bir ekran görüntüsü kaydedin. Okunaklı ve daha büyük yazı tipleri kullanın. KiÅŸisel reklam panonuzun ideal dijital versiyonunu oluÅŸturmak için müşterilerinizi, iÅŸbirlikçilerinizi ve potansiyel yatırımcılarınızı gerçekten düşünün. 

Kartvizitler, işletmenizin ne kadar ilerici, çevreye duyarlı ve düşünceli olduğunu göstermenin ilk adımını atmanın etkili bir yoludur. Yapmak istediğiniz tanıtım bu değil mi?

 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x