Muhtemelen tanıdığınız herkes Instagram'daymış gibi hissediyorsunuz. Belki de öyledirler. Ve bu kadar çok insan günlerini Instagram akışlarında gezinerek geçirdiği için (2018 itibariyle aylık 1 milyar aktif kullanıcı), her sektörden şirketler de aynı şeyi yaptı ve hesaplar oluşturdu.
Basitçe söylemek gerekirse, potansiyel müşterileriniz Instagram'daysa siz de Instagram'da olmalısınız. Hala ikna olmadınız mı? İşte 2019'dan fikrinizi değiştirecek birkaç Instagram istatistiği daha:
• Instagram'da 25 milyondan fazla marka hesabı var
• Instagram kullanıcılarının yüzde 80'i en az bir markayı takip ediyor
• Instagram kullanıcılarının yüzde 60'ı yeni ürünleri platform aracılığıyla keÅŸfediyor
• Kullanıcıların markalarla etkileÅŸimi Instagram'da Facebook'a göre 10 kat, Twitter'a göre ise 80 kat daha fazla
.
Markanızı Instagram'a taşıdığınızda, göz alıcı bir logoya ihtiyacınız var. On milyonlarca marka hesabından oluşan bu denizde kaybolmak kolaydır, bu nedenle profilinizin öne çıkmasını ve hedef kitlenizle bağlantı kurmasını sağlamalısınız. Instagram'da hedef kitlenizden trafik çekmek için kullanabileceğiniz birçok strateji var ve bunlardan biri de marka olarak kim olduğunuzu mükemmel bir şekilde özetleyen harika görünümlü bir logoya sahip olmak.
Eğer markanız henüz Instagram'da değilse, bunu değiştirmeyi bir öncelik haline getirin. Bunu nasıl yapacağınızdan emin değil misiniz? İşte mükemmel bir Instagram logosu tasarlamak ve ürünlerinizi yepyeni bir kitlenin önüne çıkarmak için bilmeniz gereken her şey.
Instagram logoları diğer logolara karşı
Logonuzun Instagram'da nasıl göründüğü ile diÄŸer platformlarda nasıl göründüğü arasındaki temel fark ÅŸudur: Instagram'da logonuz çok küçüktür. Özellikle, profil resminiz Instagram'da yalnızca 110 x 110 pikseldir – bu nedenle çalışacak çok fazla alanınız yoktur ve kesinlikle küçük bir metin veya çok sayıda küçük parçadan oluÅŸan karmaşık bir tasarım için alanınız yoktur.
Ama iÅŸin iyi tarafı ÅŸu: Instagram telefonlar içindir. Bir tablette kullanabilirsiniz, ancak markanızın Instagram'ına bakan insanların ezici çoÄŸunluÄŸu telefonlarından bakıyor. Bu yüzden logonuzu farklı boyutlardaki ekranlara uygun hale getirme konusunda endiÅŸelenmenize gerek yok – Instagram’ın 110'a 100 boyutuna göre optimize edin.
Ä°ÅŸte’Instagram'da logonuzu kullanmak için birkaç kural:
• Profil resmi olarak animasyonlu bir görsele sahip olamazsınız. Logonuzun animasyonlu bir versiyonuna sahipseniz, bunu kesinlikle bir video olarak yayınlayabilir veya Instagram hikayenizin bir parçası haline getirebilirsiniz – ancak profil resminiz olamaz
• Bir görüntünün küçük bir ekranda kalabalık görünmesi çok kolaydır. Basit tutun
• Kontrast göz alıcıdır. Bir renk paleti seçerken, renklerinizin net bir kontrasta sahip olduÄŸundan emin olun
• Çok fazla metin kullanmayın. Metin 110x110'luk bir alanda olduÄŸunda okunması zordur. Metni sayfanızın biyografisi için saklayın
Instagram profil resminiz olarak bir JPEG veya PNG dosyası ayarlayabilirsiniz. Logonuzu oluşturduğunuzda, Instagram'da kullanabilmeniz için bu dosya türlerinden birinde kaydedin.
Adapte Etmek ve Yeni BaÅŸlamak
Eğer halihazırda bir logonuz yoksa, Instagram için bir logo oluşturmak, halihazırda çalıştıkları bir logoyu uyarlaması gereken birine göre muhtemelen daha kolay olacaktır. Yeni başlıyorsanız, boş bir tuvalle başlıyorsunuz ve markanızı temsil edecek herhangi bir şey yaratma özgürlüğüne sahipsiniz.
Instagram için logo tasarlarken, başka bir platformda kullanmak üzere bir logo tasarlıyor olsaydınız izleyeceğiniz tasarım ilkelerini izleyin. Bu, renk paleti, yazı tipi seçimi, şekil ve görsel seçimi yoluyla markanızı doğru bir şekilde ileten bir logo oluşturmak anlamına gelir. Bu gibi tasarım unsurları aracılığıyla markanızın kişiliğini tam olarak nasıl ifade edeceğinizden emin değil misiniz? Logonuzu markalaştırmaya ilişkin önceki blog yazılarımızdan birkaçına göz atın:
• Logo tasarlamak için ÅŸekilleri kullanmak: Daireler, Kareler ve Daha Fazlasının Ardındaki Duygular
• Renklerin Anlamı ve Marka Tasarımında Nasıl Kullanılacağı
• MüthiÅŸ bir logo tasarlamak için en iyi 30 yazı tipi
Logogenie’nin logo aracında sıfırdan bir logo oluÅŸturmak çok kolay. Aralarından seçim yapabileceÄŸiniz bir sürü farklı yazı tipi ve görsel var ve istediÄŸiniz kadar logoyu ücretsiz olarak oluÅŸturabilir ve markanız için mükemmel logoyu bulana kadar birbirleriyle karşılaÅŸtırabilirsiniz.
Ama benim zaten bir logom var
EÄŸer halihazırda bir logonuz varsa, bunu Instagram'da kullanmak profilinize yüklemek kadar basit olabilir. McDonald’s gibi basit logolara sahip markalar bunu kolayca yapabilir.
Ancak daha karmaşık bir logonuz varsa, Instagram'da çalışması için basitleştirmeniz gerekebilir. Mevcut logonuzu hemen şimdi profilinize yükleyerek ve ona bir göz atarak uyarlamanız gerekip gerekmediğini belirleyin. Telefon ekranınızda her şeyi net bir şekilde görebiliyor musunuz? Logodaki tüm şekilleri ve harfleri seçebiliyor musunuz? Ve belki de en önemlisi... göze çarpıyor mu?
Logonuzu Instagram boyutuna küçültmek zor olabilir ve bunu yapmanın en etkili yolu büyük ölçüde ne tür bir logoya sahip olduğunuza bağlıdır
.
Sadece markanızın adından oluşan bir kelime işareti logonuz varsa, bunu Instagram için daha küçük ve daha basit hale getirmenin bir yolu da harf işareti logosuna dönüştürmektir. Harf işareti logosu, bir markanın baş harflerinden oluşan bir logodur
.
Karmaşık bir logoyu Instagram dostu hale getirmenin bir baÅŸka yolu da logonun önemli bir unsurunu alıp bağımsız bir görsel olarak kullanmaktır. Walt Disney logosunun en dikkat çekici özelliÄŸi benzersiz yazı tipi, özellikle de Disney'deki “D” harfidir. Walt Disney ÅŸirketi, büyük bir logonun sığmadığı yerlerde kullanmak için logonun daha küçük bir versiyonuna ihtiyaç duyduÄŸunda, D harfini kendi bağımsız logosuna dönüştürdü. D, onu gören herkesin Disney olduÄŸunu hemen anlayacağı kadar tanınabilirdir. Chanel logosundaki ayna görüntüsü C amblemi de benzer ÅŸekilde tanınabilir olduÄŸundan, Chanel’in küçük versiyon logosu için akıllıca bir seçim oldu
.
Eğer bir rozet veya maskot logonuz varsa, bunu Instagram boyutuna küçültmek oldukça basit olmalıdır. Logonun daha küçük boyutta çalışmadığını fark ederseniz, doku ayrıntıları veya ince çizgiler gibi markanız için çok önemli olmayan ayrıntıları ortadan kaldırarak daha akıcı bir sürüm oluşturmayı deneyin.
Instagram için Tasarım Yaparken Yapmamanız Gerekenler
Instagram için bir logo tasarlarken, neleri yapmanız gerektiği kadar neleri yapmamanız gerektiği konusunda da bilgi sahibi olmanız önemlidir.
Çoğu Instagram tasarımında yapılması gerekenler, çok fazla renk kullanmamak, dikkat dağıtacak kadar ayrıntılı olmamak ve hepsinden önemlisi genel olmamak gibi genel tasarım kurallarıdır. Özellikle Instagram için tasarım söz konusu olduğunda, akılda tutulması gereken birkaç önemli nokta şunlardır:
Logoda slogana yer vermeyin
Markanızın bir sloganı olmaması gerektiğini söylemiyoruz, ancak sloganınızın Instagram'da kullandığınız logonuzun versiyonunda olmaması gerektiğini söylüyoruz. Neden?
Çünkü alan, metnin sığması ve okunaklı olması için çok küçük. Bunun yerine, sloganınızı profil biyografinizde listeleyin ve logonuzu sergileyen gönderiler veya hikayeler oluşturursanız, bunlara ekleyin.
Rekabetinizi kontrol etmeyi unutmayın
Logonuzu tasarlamadan önce, sizinkine benzer markaların Instagram'da kullandıkları logolara bakın. Platformdaki birçok rakibiniz arasında kaybolmak istemezsiniz ve daha da kötüsü, hedef kitlenizin sizi başka bir markanın çakması veya kopyası olarak görmesini istemezsiniz. Markanızı doğru bir şekilde ifade ederken size özgü bir logo oluşturun.
Birbirine çok benzeyen renkler kullanmayın
Logonuzun çok sayıda izleyicinin dikkatini çekmesi ve ilgilerini üzerinde tutması gerekir. Instagram logonuz için bir renk paleti seçerken, çok fazla kontrasta sahip renkler seçmeye özen gösterin. Siyah ve beyaz, turuncu ve mavi, yeşil ve altın veya pembe ve zeytinden oluşan bir palet, pembe ve bej veya kırmızı ve turuncudan oluşan bir paletten çok daha akılda kalıcıdır
.
Bu, aynı ailedeki renklerin logonuzda birlikte çalışamayacağı anlamına gelmez, ancak bu yolu seçerseniz, aralarında birbirlerini silmeyecek kadar görsel fark olduğundan emin olun.
Dikkatsiz bir yeniden boyutlandırıcı olmayın
İdeal olarak, logonuzu zaten Instagram için doğru boyutta olan bir tuval üzerinde oluşturacaksınız. Bu şekilde, profil resminize sığdırmak için boyutunu küçültmek zorunda kalmazsınız. Ancak bu her zaman mümkün olmayabilir.
Büyük bir resim dosyasını küçülttüğünüzde, eğer bu bir JPEG ise bozulabilir. Eğer dosyanız bir PNG ise, daha iyi görünecektir. Yine de, logonuzun küçük Instagram boyutunda hala iyi göründüğünden emin olun ve görünmüyorsa, görünene kadar yeniden çalışın. Bulanık veya pikselli bir logo gibi bariz dikkatsizlikler markanızı özensiz gösterecek ve potansiyel takipçileri uzaklaştıracaktır.
Kendiniz için mükemmel renklere sahip bir logo tasarlayın
Eğer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği kadar gelişti.
Dijital çağımızda tasarım yazılımı, ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir
.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz:
- Ana görseller
- Şirket adı ve sloganı
- Yazı tipi ve tipografi
- Renk şemaları
- Metin ve resim boyutları
- Metin ve resim yerleÅŸimi
- Yeni simgeler ekleme
- Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.