Logonuzu tasarlamaya başlayın

Facebook markalaşması | Facebook kapak sayfanızı ve profil resminizi nasıl markalaştırırsınız?

Yayınlandı: 09/06/2020

Facebook banner'ı olarak da bilinen Facebook kapak fotoÄŸrafı, profilinizin üst kısmında, profil resminizin sağında ve üstünde yer alan daha büyük fotoÄŸraftır. Tıpkı profil resminizde olduÄŸu gibi kapak fotoÄŸrafları da herkese açıktır. Bu, profilinizi ziyaret eden herkesin her ikisini de görebileceÄŸi anlamına gelir. Facebook ana hatları - bunları nasıl ekleyebilir veya deÄŸiÅŸtirebilirsiniz burada. 


Facebook kapakları, ziyaretçileri web sitenizi ziyaret etmek, bir ürün veya hizmet satın almak, abone olmak, önemli bir duyuru veya etkinlik hakkında bilgi edinmek veya sayfanızın üst kısmında tanıtmayı seçtiÄŸiniz herhangi bir eylemi gerçekleÅŸtirmek de dahil olmak üzere pek çok ÅŸekilde etkileÅŸime geçmeye zorlama fırsatına sahiptir. Kapaklar neden bu kadar önemlidir? Kapaklar, reklam panolarını veya ÅŸirket sayfanızdaki önemli gayrimenkul alanını temsil eder. Bu Harekete Geçirici Mesaj görselleri ziyaretçileri potansiyel müşterilere dönüştürme potansiyeline sahiptir ve ziyaretçilerin gördüğü ilk ÅŸeydir. 

Facebook en büyük küresel sosyal medya platformlarından biri olduÄŸu için her gün Facebook'u ziyaret eden milyonlarca potansiyel hedef müşteri var. Ä°ÅŸletmeler bunu kendi yararlarına kullanabilirler ve kullanıyorlar da; Facebook kapakları marka bilinirliÄŸini artırıyor, ÅŸirketiniz hakkındaki haberleri yayıyor ve diÄŸerlerinin arasından sıyrılmanızı saÄŸlıyor. 

 

Teknik Özellikler

 

Facebook markalama gereksinimleri


Facebook kapak fotoÄŸrafları masaüstünde en iyi 851 piksel geniÅŸliÄŸinde ve 315 piksel yüksekliÄŸinde ve 100 kilobayttan az olarak görüntülenir. En hızlı sRGB JPG dosyası olarak yüklenirler. Akıllı telefonlarda Facebook kapak fotoÄŸrafları 640 piksel geniÅŸliÄŸinde ve 360 piksel yüksekliÄŸindedir. bu konuda daha fazla bilgi burada. 


Facebook video kapakları da fotoğraflara benzer şekilde görüntülendikleri bir seçenektir. Önerilen boyut 820 piksele 462 pikseldir. Videonun uzunluğu 20 ila 90 saniye arasında olmalıdır. Video otomatik olarak oynatılmaz veya videodaki sesler otomatik olarak çalınmaz, bu nedenle bunu aklınızda tutarak videonun hala ilgi çekici olduğundan emin olun. Bununla birlikte, Facebook kapak videoları markanızı tanıtmak için harika bir fırsat sunar ve genellikle fotoğraflardan daha ilgi çekici olabilir.

Sizi burada ağırlamışken profil resimleri hakkında kısa bir not: Boyutları bilgisayarlarda 180'e 180 piksel, akıllı telefonlarda ise 128'e 128 pikseldir. Profil fotoÄŸrafları her zaman kare ÅŸeklinde kırpılır. Kapak fotoÄŸraflarının veya videoların ve profil fotoÄŸraflarının birlikte nasıl göründüğünü akılda tutmak ve estetik olarak tutarlı kalmak önemlidir. 

 

Kapak fotoğrafı kuralları

 

Facebook, kapak fotoÄŸrafınızı oluÅŸtururken uymanız gereken önemli kuralları ana hatlarıyla belirtir. Bu kurallara uyulmaması durumunda, fotoÄŸrafınızın silinme ve sayfanızın yasaklanma olasılığı vardır. Kapak fotoÄŸrafınız veya videonuz kimsenin telif hakkını ihlal etmemeli veya yanıltıcı ve aldatıcı olmamalıdır. Üçüncü taraf markaları, ürünleri veya sponsorları dahil etmemek en iyisidir. Herkese açık olarak ayarlandığından, fotoÄŸraf veya videonun hem aile dostu hem de iÅŸ için güvenli olduÄŸundan emin olun. 

 

En iyi uygulamalar

 

Genel tasarım
 

Facebook markalaşma örneği

 

Hem profil resmi hem de kapak fotoÄŸrafı veya video eklerken ya da deÄŸiÅŸtirirken Facebook sayfanızın genel tasarımını aklınızda tuttuÄŸunuzdan emin olun. Bununla birlikte, temiz ve akılda kalıcı bir tasarım oluÅŸturmak için temel logo tasarım ilkelerini izleyin.  Metni, grafik öğelerin boyutunu, düzeni ve beyaz alanı göz önünde bulundurun. Kaos hedef kitlenizi uzaklaÅŸtırabileceÄŸinden, kapak fotoÄŸrafınızdaki genel tasarımı aşırı karmaşıklaÅŸtırmayın. EklediÄŸiniz görseller arasında denge kurun (buna ÅŸirket logonuz da dahildir), ancak saÄŸa doÄŸru nasıl hizalanabileceÄŸini düşünün. Facebook profil fotoÄŸrafınız sola hizalıdır, bu nedenle diÄŸer tarafa kelimeler, resimler, grafikler vb. ekleyerek iÅŸleri dengelemek mantıklıdır. 

 

Kitlenizi tanıyın

 

Facebook markalaşma örneği


Ãœrünlerinizi veya hizmetlerinizi satmak istediÄŸiniz potansiyel müşteri kitleniz kimlerden oluÅŸuyor? Onların dikkatini ne çeker? Facebook, insanları cinsiyet, konum ve ana dil gibi kategorilerde kolayca bulabileceÄŸiniz bir “insight” sekmesi sunar. Bu verileri elde ettikten sonra, hem kitlenizi çekecek hem de kalıcı bir izlenim bırakacak bir kapak fotoÄŸrafı oluÅŸturun.

 

Dürüst temsil

 

Facebook markalaşma örneği


Åžirketinizi dürüstçe temsil eden görseller seçin. Facebook kapakları, renkler ve temalar aracılığıyla marka stilini ve deÄŸerlerini iletme yeteneÄŸine sahiptir. Kendinize sorun, ÅŸirketiniz neyi temsil ediyor? Bu, kapak fotoÄŸrafınız aracılığıyla nasıl iletilebilir? SergileyeceÄŸiniz becerileriniz veya yeni hizmetleriniz var mı? Bunu, örneÄŸin yazı karakteri hiyerarÅŸisi yoluyla göstererek kapak fotoÄŸraflarını avantajınıza kullanın. 

 

Tutarlılık 

 

Facebook markalaşma örneği


Tutarlılık çok önemlidir. Hedef kitlenizin ÅŸirketinizin neyle ilgili olduÄŸunu anlamasını saÄŸlamak için kapak fotoÄŸrafınızı sık sık deÄŸiÅŸtirmekten kaçının. Tekrarlayan görseller aracılığıyla profil fotoÄŸrafınızın bir uzantısını oluÅŸturmak mümkündür. Bu, doÄŸru uygulandığında cesur ve görsel olarak çarpıcı görünebilir. 

 

Mobil optimizasyon

 

Facebook markalaşma örneği


Müşterilerinizin çoÄŸu iÅŸletmenizin Facebook sayfasını akıllı telefonlar üzerinden görüntüleyeceÄŸinden, sayfanızın mobil optimizasyon da göz önünde bulundurularak tasarlanması önemlidir. Hem profil fotoÄŸrafınızın hem de kapak fotoÄŸrafınızın veya videonuzun hem web hem de mobil cihazlarda en iyi ÅŸekilde görüntülendiÄŸinden emin olun. 

 

Taahhüt

 

Facebook markalaşma örneği

 

Neden etkileşimsiz bir Facebook sayfanız olsun? Bir ruh hali yaratmak, topluluğu geliştirmek ve bir sohbet başlatmak için Facebook kapak fotoğrafınıza ilgi çekici görseller ve metinler ekleyin. Yaratıcı olun! Hashtag'ler, kısa ve öz ifadeler içeren kalın yazı karakterleri veya sloganınızı kullanın. Kendi reklam panonuz olun.

 

Facebook kapak ihtiyaçlarınızı tasarlamak için Logogenie'yi kullanın

 

Sosyal aÄŸ platformları için özel olarak logonuzun hazır görüntülerini vermek üzere satın alabileceÄŸiniz bir sosyal aÄŸ seçeneÄŸimiz var. 

Daha genel sosyal medya ipuçları ve püf noktaları için “Sosyal aÄŸ sayfalarınızı markalaÅŸtırmak” baÅŸlıklı yazımızı bulabilirsiniz. Burada Twitter, LinkedIn, Instagram ve Youtube gibi diÄŸer sosyal medya platformları için logo oluÅŸturucumuzu kullanmanın baÅŸarılı yollarını özetliyoruz. 

 

Bir sonraki işiniz için markalaşmaya ihtiyacınız var
 

Logogenie'nin logo üreticisi



Logogenie’nin üçüncü nesil Ã¼cretsiz logo oluÅŸturucusu ÅŸirketinizin’sektörünü ve tercih ettiÄŸiniz yazı tipini belirlemenizi saÄŸlar. Üç adımda logonuzu ÅŸirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz. Ä°lk adım: ÅŸirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inÅŸaat, moda, teknoloji, saÄŸlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniÅŸ bir yelpazeye sahiptir. Ä°kinci adım: bir logo ÅŸablonu seçin. Yüzlerce ÅŸablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. ÖzelleÅŸtirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller deÄŸiÅŸtirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur. 

 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x