Oh, Facebook. Tüm sosyal medya platformları arasında en büyüğü, en köklüsü ve en beğenileni. İş çabalarınızın büyük bir kısmını yoğunlaştırdığınız platform. İyi ya da kötü, eğer bir işletmeniz varsa ve Facebook'ta yer almıyorsa, bir ton satış kaçırıyorsunuz demektir.
Bir iÅŸletme olmasanız bile aynı prensip geçerlidir. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluÅŸsanız, Facebook'ta olmamanız, amacınızın bilinirliÄŸini, “marka” tanınırlığını ve nihayetinde amacınız için desteÄŸi kaçırmanız anlamına gelir. Benzer ÅŸekilde, eÄŸer bir sanatçıysanız ya da baÅŸka türden bir içerik yaratıcısıysanız, Facebook profilinizin olmaması, dünyanın dört bir yanındaki pek çok insanın çalışmalarınızı asla göremeyeceÄŸi anlamına gelir
.
Günümüz dünyasında sosyal medyada olmamak markanıza zarar verecektir. Ve tüm sosyal medya platformları arasında en çok Facebook'ta olmamak zarar verecektir.
Facebook Logoları Diğer Logolara Karşı
Facebook'ta kullanılacak bir logo tasarlamak, diÄŸer platformlarda kullanılacak bir logo tasarlamak gibidir – Facebook'un saÄŸladığı alanlara esnetmeden veya çarpıtmadan sığacak bir ÅŸey tasarlamanız gerekir. Facebook profil resminiz markanızın Facebook'taki “yüzü”dür. Facebook'ta bir gönderiye yorum yapmak gibi bir eylem gerçekleÅŸtirdiÄŸinizde markanızın adının yanında gösterilen resimdir.
Bilgisayar ekranlarında Facebook profil resminiz 170 piksele 170 pikseldir. Bir akıllı telefonda ise 128 piksele 128 pikseldir.
Basitçe söylemek gerekirse, bir Facebook profil resmi küçüktür. Ve küçük olduğu için, çok sayıda metin ve gereksiz öğe içeren büyük, karmaşık bir logo için çok fazla alan lüksüne sahip değilsiniz. Facebook logonuzu tasarlarken bu küçük boyutu aklınızda bulundurun ve kompakt bir logo tercih edin. Logo tasarımınızda metin varsa, Facebook'ta kolayca görünmesi için büyük ve net olmasını sağlayın. Bu, küçük boyutlarda okunabilir bir yazı tipi bulmak için farklı yazı tipleriyle oynamak anlamına gelebilir, örneğin ince bir el yazısı yerine kalın bir baskı yazı tipi gibi. Bu aynı zamanda logonuzun metni ortadan kaldıran ve/veya sadece bir veya iki temel öğeye indirgeyen başka bir versiyonunu oluşturmak anlamına da gelebilir. Müthiş bir logo tasarlamak için en iyi 30 yazı tipi hakkında daha fazla bilgi edinin.
Logonuzun hem bilgisayar hem de akıllı telefon ekranlarında okunaklı olduğundan emin olmak da önemlidir. Her iki boyutta da logonuza bir göz atın ve eğer bilgisayarlarda okunabiliyor ancak akıllı telefonlarda seçilemeyecek kadar küçükse, her ikisinde de çalışacak şekilde revize edin. Logo tasarımınızda tembel davranmak markanıza kötü yansır ve potansiyel takipçileri uzaklaştırabilir, bu nedenle logonuzun insanların görüntüleyeceği her ekranda harika görünmesini sağladığınızdan emin olun.
Facebook'ta, net bir markalaÅŸma isteyeceÄŸiniz tek yer profil resminiz deÄŸildir. Kapak fotoÄŸrafınız da en az profil fotoÄŸrafınız kadar, hatta belki de daha fazla önemlidir, çünkü daha büyüktür ve ziyaretçiler sayfanıza baktıklarında ilk gördükleri ÅŸeydir. Logonuzu profil resminize sığdırmak için küçültmek zorunda kaldıysanız, kapak fotoÄŸrafınız tam sürümün yeridir. Logonuzun tüm öğelerini ve ihtiyacınız olan tüm metni burada kullanın – profil resminizde etkili olmanız gerekirken, kapak fotoÄŸrafınızda istediÄŸiniz kadar cesur ve maksimalist olabilirsiniz (ve marka kiÅŸiliÄŸinizin izin verdiÄŸi ölçüde).
Bir Facebook kapak fotoğrafı bilgisayar ekranlarında 820 piksel genişliğinde ve 312 piksel yüksekliğinde, akıllı telefonlarda ise 640 piksel genişliğinde ve 360 piksel yüksekliğindedir. Profil resmi logonuzu her iki ekranda da test ettiğiniz gibi, kapak fotoğrafınızı da her iki ekranda da test ederek her şeyin doğru göründüğünden, tuhaf bir eğrilme veya esneme olmadığından emin olun.
Bir logoyu uyarlamak ve yeni logo tasarımına başlamak
EÄŸer halihazırda bir logonuz varsa, bunu Facebook'a uyarlamak kolay olabilir. Kolay olduÄŸunu söylemek yerine kolay olabileceÄŸini söylüyoruz, çünkü baÅŸlangıçta düşündüğünüzden daha karmaşık olabilir. Bazen bir Facebook logosu oluÅŸturmak, mevcut logonuzu alıp Facebook profil resminizin boyutlarına uyacak ÅŸekilde küçültmek kadar kolay olabiliyor. Genel olarak, kapak fotoÄŸrafınız için çalışması için yukarı veya aÅŸağı ölçeklendirmeye gerek yoktur – logonuzu sığdırmak için uygun boyutta bir arka plan vermeniz gerekebilir, ancak genellikle bu basittir.
Bu’en iyi durum senaryosudur. Ä°deal olmayan bir durumda, logo tasarımınızı Facebook'a uygun hale getirmek için biraz deÄŸiÅŸtirmeniz gerekir. Bu, bir profil resminin boyutuna ve ölçeÄŸine uyacak ÅŸekilde yeniden tasarlamak anlamına gelebilir, ancak bazen bundan daha karmaşık deÄŸiÅŸiklikler içerir. Logonuzu daha minimalist bir görünüm verecek ÅŸekilde yeniden tasarlamak veya küçük boyutlarda okunması zor olan metinleri çıkarmak anlamına gelebilir. Ayrıca, mevcut logonuz baÅŸka bir markanın Facebook'ta kullandığı logoya çok benziyorsa, markanız için tamamen yeni bir logo tasarlamanız gerektiÄŸi anlamına da gelebilir.
Kendinizi yeni bir logo tasarlamak zorunda bulduysanız, bir zorlukla karşı karşıyasınız demektir: Sadece Facebook için deÄŸil, aynı zamanda markanızın bir parçasıymış gibi hissettiren bir tasarım yaratmak zorundasınız. Bu durumda, markanıza atadığınız tüm kiÅŸilik özelliklerini yeniden gözden geçirerek markanızla yeniden tanışın. Ä°deal olarak, Facebook logonuz, baÅŸka yerlerde kullandığınız logolar kadar marka kimliÄŸinizin bir parçasıymış gibi hissettirmelidir – aynı renk paleti, metin içeriyorsa aynı yazı tipi, benzer görüntüler ve aynı genel görünüm ve his. Aslında, yeni Facebook logonuzu tasarladıktan sonra, bunun markanızı daha iyi temsil ettiÄŸini fark edebilir ve markanızın yeni ana logosu olarak uyarlayabilirsiniz.
Facebook Logonuz için Marka Oluşturma
Bir Facebook logosuna hazır olmadan önce, markanız hakkında sağlam bir fikre sahip olmanız gerekir. Markanızı şirketinizin kişiliği olarak düşünün. Şirketinizin değerlerini, şirketinizin işe yaklaşımını, sattığınız ürün türlerini ve bunları sattığınız insan türlerini kapsar. Örneğin, öncelikle orta yaşlı ve yaşlı erkeklere otomobil parçaları satan bir şirket, çoğunlukla genç yetişkin kadınlara hizmet veren bir kahve dükkanından çok daha farklı bir markaya sahiptir.
Nasıl bir marka yaratırsınız? Şirketinizin sunduklarını ve hedef kitlelerini içten ve dıştan tanıyarak. Kendinize sorun:
• Ãœrünlerimizi kimler satın alıyor?
•
Ürünlerimizi neden satın alıyorlar?
• Hangi sektördeyiz?
• Sektörümüzde hangi niÅŸlerde yer alıyoruz? Rakiplerimize kıyasla düşük, orta veya yüksek fiyat? Özel mi yoksa yaygın olarak eriÅŸilebilir mi?
•
Alıcılarımız markamızdan ne bekliyor?
•
Markamızın’temel deÄŸerleri nelerdir?
•
Şirketimizin geleceğe yönelik hedefleri nelerdir?
• Alıcılar ürünlerimizi nerede bulabilir? Büyük zincir maÄŸazalar, daha küçük özel maÄŸazalar, sadece web sitemiz aracılığıyla?
• Ortalama alıcımız kim? YaÅŸ aralığı, cinsiyet, sosyoekonomik durum, coÄŸrafi konum, deÄŸerler?
•
Bizi sektörümüzdeki diğer markalardan farklı kılan nedir?
Markanızın kim olduğuna dair net bir imaja sahip olduğunuzda, bu kişiliği doğru bir şekilde yansıtan bir marka kimliği tasarlayabilirsiniz. Net bir marka kimliğine sahip olmak önemlidir çünkü tüketicilere şirketinizden ne bekleyebileceklerini ve sağladığınız benzersiz değeri işaret eder. Bu kimliği görsel olarak nasıl ifade edebilirsiniz? Logonuzda ve web siteniz ve sosyal medya profilleriniz gibi diğer varlıklarınızda dikkatli tasarım seçimleriyle.
Bu tasarım seçenekleri şunları içerir:
• Kullandığınız renk paleti
• Kullandığınız yazı tipleri
• Kullandığınız imge türü
• SeçtiÄŸiniz sanat tarzı: geleneksel, minimalist, modern, soyut, vb.
• Kopyanızın’sesi
• Grafiklerinizde kullandığınız ÅŸekiller
Şekiller hakkında daha fazla bilgiyi logo tasarlamak için şekilleri kullanma başlıklı makalemizde bulabilirsiniz.
Kim olduÄŸunuzu dünyaya anlatmak söz konusu olduÄŸunda hiçbir marka varlığı logonuzdan daha fazla iÅŸe yaramaz. Logonuz çoÄŸu potansiyel müşterinin gördüğü ilk ÅŸeydir ve ÅŸirketinizle iliÅŸkilendirecekleri en yaygın imajdır. Logonuz temelde markanızın yüzü – ve Facebook'ta çoÄŸu kullanıcının yüzlerinin fotoÄŸraflarını koyduÄŸu yerde – markanızın ’kiÅŸiliÄŸini kesinlikle netleÅŸtirmelidir.
Logonuzu bir logo oluÅŸturucu ile oluÅŸturduÄŸunuzda, ne kadar çok tasarım seçeneÄŸiniz olursa o kadar iyi olur. Nedeni çok açık: daha fazla tasarım seçeneÄŸiniz olduÄŸunda, markanızı ifade etmek için daha fazla yolunuz olur. Markanızı ifade etmek için ne kadar çok yolunuz olursa, o kadar benzersiz bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Ä°ÅŸte bu yüzden Logogenie’nin logo oluÅŸturucusuna çok sayıda yazı tipi ve görsel seçeneÄŸi ekledik – her sektörden iÅŸletme sahiplerine ve içerik oluÅŸturuculara kendileri için gerçekten iÅŸe yarayan logolar tasarlamaları için yaratıcı özgürlük vermek üzere tasarlandı.
Facebook için logo tasarlarken yapmamanız gerekenler
Facebook için bir logo tasarlarken, neleri yapmanız gerektiğini bilmek kadar neleri yapmamanız gerektiğini bilmek de önemlidir. Hangi platform için tasarım yapıyor olursanız olun, birbirini tamamlayan veya kontrast oluşturan renkler seçmek ve logonuzu garip veya kaotik değil dengeli hissettirecek şekilde oluşturmak gibi genel tasarım en iyi uygulamalarını takip etmek her zaman yararınıza olacaktır. mükemmel renk kombinasyonunu bulmak için renk çarkını kullanma hakkındaki makalemizi okumanızı öneririz.
Ancak Facebook'a özel birkaç logo tasarımında yapılması ve yapılmaması gerekenler de var. Facebook logonuzu oluştururken aşağıdakileri aklınızda bulundurun:
Facebook’un İçerik Kurallarını Ä°hlal Etmeyin
Facebook, platforma gönderebileceğiniz ve gönderemeyeceğiniz içerik türleriyle ilgili oldukça katı kurallara sahiptir. Buna Facebook logonuzda kullandığınız içerik de dahildir. Logonuz şunları içeremez:
• Çıplaklık
• Cinsel açıdan müstehcen içerik
• Nefret söylemi
• Aşırı ÅŸiddet veya kan
• Kendine zarar verme imgesi
• Belirli kiÅŸi ya da gruplara yönelik inandırıcı tehditler
• Spam
Temel olarak, açık şiddet veya grafik cinsel içerik Facebook logonuzun bir parçası olamaz. Benzer şekilde, spam içeren metinleri veya nefret dolu sloganları Facebook profil resminiz veya kapak fotoğrafınız yapamazsınız.
Don’t be a Careless Resizer
Tam logonuzu almak, küçültmek ve Facebook profil resmi yuvanıza yerleştirmek çok kolaydır. Ancak bunu yapmayın. Yukarıda tartıştığımız gibi, görüntüleri yukarı ve aşağı ölçeklendirmek onları esnetebilir, çarpıtabilir veya pikselli hale getirebilir.
[resim: logonun nasıl görünmesi gerektiği ile dikkatsizce yan yana yeniden boyutlandırıldığı için çarpıtılmış veya pikselleştirilmiş logo]
Bazen yeniden boyutlandırma işe yarar. Genellikle işe yarayıp yaramadığı, görüntünün başlangıçta ne kadar büyük olduğu ve ne tür bir dosya olduğuyla ilgilidir. Bir JPEG görüntü dosyasını küçülttüğünüzde, bozulabilir. Eğer dosyanız bir PNG ise, sorun olmayacaktır. Ancak dikkatlice kontrol edin ve logonuz Facebook profil boyutuna küçültüldüğünde çalışmazsa, çalışacağından emin olmak için daha küçük boyutta yeniden oluşturun.
Jenerik Olmayın
Herkesin ve annelerinin Facebook'ta olduğunu söylememize gerek yok. Platformdaki milyonlarca aktif Facebook profili ile milyonlarca profil resmi var. Bu yüzden genel bir Facebook logosu kullanmayı göze alamazsınız. Genel görünümlü bir Facebook logosuna sahip olmak, sayfanızın gözden kaçmasını ve göz ardı edilmesini garanti eder; bu da daha az beğeni, daha az abonelik ve genel olarak markanız için daha az iş anlamına gelir.
Peki ya henüz bir logo tasarımım yoksa?
EÄŸer halihazırda bir logo tasarımınız yoksa, olanlara göre bir avantajınız var demektir. Neden mi? Çünkü zaten var olan bir logoyu alıp Facebook’un piksel sınırları içinde çalışmasını saÄŸlamak yerine tamamen yeni bir logo oluÅŸturabilir ve bunu Facebook için özel olarak geliÅŸtirebilirsiniz.
Logogenie’nin ücretsiz logo oluÅŸturucusu ile sıfırdan yepyeni bir logo tasarlayabilirsiniz. Kullanımı çok kolay; tasarım veya kodlama becerisi gerektirmiyor. Tıpkı mevcut logonuzu yeniden boyutlandıramadığınızda bir Facebook logosu oluÅŸturmak için markanızı yeniden tanımaktan bahsettiÄŸimiz gibi, tamamen yeni bir logo tasarlarken de marka kiÅŸiliÄŸinizi tam olarak oluÅŸturmanız gerekir. Henüz net bir marka kimliÄŸiniz yoksa, ÅŸimdi bir tane oluÅŸturmanın tam zamanı.
Diğer makalelerimize göz atın
Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inşaat işi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iş sorunlarınızın çoğunu çözebilir.
Başarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı sağlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaştırır. Ayrıca, doymuş bir sektörde bir inşaat ş...
Daha fazla bilgi edinin
Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık.
Responsive logolar b...
Daha fazla bilgi edinin
Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuştur.
Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...
Daha fazla bilgi edinin
Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir şeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iş yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?
Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceğinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...
Daha fazla bilgi edinin