Seyahat etmenin eÄŸlenceli ve heyecan verici olması, insanların doÄŸal macera tutkusundan yararlanması gerekir… peki neden bu kadar çok seyahat logosu sıkıcı? EÄŸer bir seyahat markasıysanız, logonuz müşterileri cezbetmek ve yüksek ruhlarını teÅŸvik etmek için sektörün heyecanını ve coÅŸkusunu yansıtmalıdır. Asıl soru, logo tasarımında yeniyseniz böyle bir seyahat logosunu nasıl tasarlayacağınızdır.
Bu kılavuzda, kendi seyahat logonuzu nasıl tasarlayacağınızı, taklit edilebilecek en iyi 10 seyahat logosuna derinlemesine bir bakışla başlayarak açıklıyoruz. Bu büyük seyahat markalarının logolarında neleri doğru yaptıklarını açıklayacak ve ardından yeni ve küçük işletmelerin kendi seyahat logoları için kullanabilecekleri pratik tavsiyelere değineceğiz.
1. Lufthansa logo tasarımı
Alman havayolu ÅŸirketi Lufthansa baÅŸlangıç için harika bir seyahat logosu; seyahat logoları için geleneksel kuralların çoÄŸunu iyi bir ÅŸekilde sergiliyorlar. Yeni baÅŸlayanlar için, sembolleri için amblematik bir kuÅŸ kullanıyorlar — kuÅŸlar, uçaklar ve diÄŸer uçan nesneler seyahat logoları için yaygın seçimlerdir çünkü herhangi bir yere gitme özgürlüğünü temsil ederler (seyahatlerin çoÄŸunun uçmayı içerdiÄŸinden bahsetmiyorum bile).
Sadece kuş ikonografisi değil, aynı zamanda tasarlandığı stil. Lufthansa, logo tasarımında şekilleri kullanma kılavuzumuzda açıklandığı gibi, istikrar ve güvenilirliği ifade eden tekrarlanan paralel çizgileri iyi kullanıyor.
Seyahat markaları için, bu paralel çizgiler genellikle statik görüntülerde hareketi göstermek için kullanılır ve resmedilen kuşa ileriye doğru uçuyormuş hissi verir. Marka adının yazımında olduğu gibi çok fazla düz çizgi, bir logonun katı veya resmi görünmesine neden olabilir. Lufthansa, imajlarını yumuşatmak ve daha rahat görünmek için kuşu bir daire içine alarak buna karşı koyuyor.
2. Airbnb logo tasarımı
Her sektörde en çok tanınan logolardan biri olan Airbnb, çeşitli grafik tasarım ilkelerini bir araya getirerek her kutuyu işaretleyen basit ama anlamlı bir seyahat logosu oluşturuyor. Eğrilerin ve dairelerin kullanımı logonun rahat ve eğlenceli görünmesini sağlıyor; bu da insanları yabancıların evlerinde yaşamaya davet eden bir markanın korkularını azaltmak için iyi bir seçim.
Bu rahat stil, evrensel olarak tanınan bir barış ve güven sembolü olan baş aşağı kalp şekliyle daha da ileri götürülüyor. Bununla birlikte, Airbnb logosunun en ilham verici unsurlarından biri, dijital harita işaretçilerine (ortadaki şekil) ince bir selamdır. Her zaman belirgin olmasa da, bu noktalı oval, dijital haritalardaki işaretçilerle ilişkilendiriliyor ve izleyici Airbnb'yi daha önce hiç duymamış olsa bile markanın seyahat sektöründe olduğunu ima ediyor.
3. Tripadvisor logo tasarımı
.Tripadvisor, uzun mesafeli ulaşım veya konaklama hizmeti sunmasa bile dünyanın en popüler seyahat markalarından biridir. Gerçek seyahatten çok tavsiye ve planlama alanında oldukları için, diğer seyahat markalarının yapamayacağı daha çeşitli tasarım tekniklerini deneyebilirler.
Örneğin, baykuşlar zeka çağrışımları nedeniyle genellikle eğitim logoları için kullanılır. Bununla birlikte, Tripadvisor'ın bir ayağı seyahat endüstrisinde, diğeri eğitim endüstrisinde olduğu için baykuş mükemmel bir seçimdir; bir kuş olarak seyahat logoları için çok uygundur. Dairelerin aşırı kullanımı da onları daha cana yakın ve ilk kez gelen kullanıcılara hoş görünmesini sağlar.
4. Expedia logo tasarımı
Uçaklar seyahat logoları için fazla gösteriÅŸli görünebilir, ancak hava yolculuÄŸunu temsil etmek için daha iyi bir sembol yoktur — kimse Expedia'nın logosunu gördükten sonra hangi sektörde olduÄŸunu sorgulamayacaktır. Bu logoyu harika yapan ÅŸey, uçağın kuyruÄŸundan gelen uzun çizgidir: Lufthansa’nın tekrarlanan paralel çizgileri gibi, uçağın arkasından gelen uzun çizgi, görüntünün ilerliyormuÅŸ gibi görünmesini saÄŸlar ve logoya daha fazla hayat katar.
Ayrıca Lufthansa gibi, Expedia da markanın daha davetkar görünmesini saÄŸlamak için logolarını bir daire içine alır. Logo tasarımı için renk teorisine aÅŸinaysanız, Expedia’nın renk seçimini de takdir edebilirsiniz. Koyu mavi, seyahat korkularını hafifletmek için gerekli özellikler olan kabiliyet ve güveni öne çıkarırken, logo tasarımı için renk kombinasyonları kılavuzumuzda açıkladığımız gibi sarı vurgu için mükemmel bir eÅŸleÅŸmedir.
5. Azul Airlines logo tasarımı
Logo tasarım ipuçlarında kuralları öğrenmek çok önemlidir, ancak kuralları ne zaman çiğneyeceğinizi öğrenmek de öyle. Brezilya'nın Azul Havayolları, seyahat logoları için standart en iyi uygulamalardan sapıyor, ancak bunu yine de işe yarayacak bir şekilde yapıyor.
Özellikle, Azul Havayolu’nun logosu çok köşeli, dikdörtgenler, düz çizgiler ve keskin köşelerle dolu. Tüm bu tasarım teknikleri ciddi ve profesyonel markalar için ayrılmıştır — samimiyet pahasına otoriteyi ve istikrarı temsil ederler.
Ancak, Azul otoriterliÄŸi iki ÅŸekilde yumuÅŸatıyor. Ä°lk olarak, canlı ve pastel renkler kullanarak eÄŸlenceli ve tuhaf bir denge kuruyor. Ayrıca yaratıcı ve benzersiz görseller kullanıyor — Güney Amerika kıtası kübist bir hayalde yeniden canlandırılmış. Bu görsel, insanların markayı yalnızca hatırlamasına deÄŸil, aynı zamanda ana coÄŸrafi faaliyet alanıyla iliÅŸkilendirmesine de yardımcı oluyor.
6. Budget Yatra logo tasarımı
Tıpkı Budget Yatra nın seyahat hizmetlerini düşük bütçeli gezginler için eriÅŸilebilir hale getirmesi gibi, logoları da geleneksel seyahat logosu tekniklerini alıp onlara “ucuz” bir hava katıyor. Bu yürünmesi gereken hassas bir çizgi — herkes düşük maliyetli bir havayolu istiyor ama kimse “ucuz” bir havayolu istemiyor — ancak Budget Yatra bunu zarif bir ÅŸekilde yapıyor.
Birincisi, bir uçağın “daha ucuz” bir versiyonunu kağıt muadili ile kullanıyorlar. Kağıt uçaklar karmaşık olabilir, bu nedenle minimal çizgiler ve ayrıntılarla basit ve göz yormayan bir görsel stil tercih etmiÅŸler. Dahası, vurgu renkleri turuncu, ucuz ve ekonomik ürünlerle yakından iliÅŸkilidir; logo tasarımcılarının araÅŸtırmalarını yaptıkları açıktır.
7. Velvet Escape logo tasarımı
Bir seyahat blogu ve destinasyon inceleme sitesi olarak Velvet Escape'in logosu için bir havayolu şirketinden veya doğrudan seyahat hizmetinden farklı kriterleri var. Yeşil renkleri ve çevreci imgeleriyle özgürlüklerinden faydalanıyorlar; daha genç ve çevre dostu gezginlere hitap ediyorlar.
Ancak Velvet Escape yine de insanların hangi sektörde olduklarını bilmelerini istiyor, bu nedenle seyahat logolarının birkaç temel özelliÄŸini koruyorlar. Logoları, seyahat logoları için iyi kullanılan bir simge olan kuÅŸ görüntüsü etrafında dönüyor ve hareketi göstermek için arkaya uzun bir çizgi ekliyorlar (tıpkı Expedia gibi). Ä°yi yaptıkları ÅŸey, tüm bu unsurları bir araya getirmek — kuÅŸun uçuÅŸ çizgisi yaprağın damarı olarak ikiye katlanıyor ve okuyucuların kolayca tanıyabileceÄŸi unutulmaz bir logo yaratıyor.
8. Garuda Indonesia logo tasarımı
KuÅŸların ve tekrarlanan paralel çizgilerin seyahat logosu trendlerinden daha önce bahsetmiÅŸtik, ancak Garuda Indonesia’nın logosu her ikisini de mükemmel bir ÅŸekilde gösteriyor. Logonun tamamının bir araya geliÅŸ ÅŸekli görüntünün dinamik hareketini gerçekten vurguluyor ve çizgilerin saÄŸdan sola doÄŸru incelmesiyle daha da belirginleÅŸiyor.
Ayrıca eÄŸri kullanımından da bahsetmekte fayda var — en dikkat çekici unsurlar yuvarlak ve dairesel, bu da markanın daha eÄŸlenceli görünmesini saÄŸlıyor. KuÅŸ’un gagası ve “kızgın” gözleri bile logonun çok agresif görünmesini engellemek için köşelerde hafifçe yuvarlatılmış. Mavinin hem açık hem de koyu tonlarını içeren renk seçimi, markanın sırasıyla hem samimi hem de profesyonel görünmesine yardımcı oluyor.
9. Anywhere We Roam logo tasarımı
Bir baÅŸka seyahat blogu olan Anywhere We Roam, Airbnb’nin kitabından bir sayfa almış gibi görünüyor. Onlar da dijital haritalardaki ince iÅŸaretleri ana görsel olarak kullanıyorlar, bu da izleyenlere seyahat iÅŸinde olduklarına dair bir ipucu veriyor. Ancak Airbnb'den farklı olarak, ortadaki belirgin noktayı da ekleyerek, bunun aslında bir harita iÅŸareti olduÄŸuna dair hiçbir şüphe bırakmıyorlar.
Siyah ve beyaz logolar renkli olanlardan daha ciddi görünme eğiliminde olsa da, Anywhere We Roam sevimli ayak ve ayak parmakları yorumlarıyla işleri hafif tutuyor. Ayak izleri için kullandıkları benzersiz stil, seyahat endüstrisini ilk kez izleyenlere temsil etmekle kalmıyor, aynı zamanda okuyucularının zihninde kalıcı bir izlenim bırakıyor.
10. Cathay Pacific logo tasarımı
Son olarak, en baÅŸarılı seyahat logolarından birine ve sektör için en iyi logo tasarım tekniklerinden bazılarına sahibiz. Cathay, diÄŸer seyahat logoları gibi bir kuÅŸ ÅŸekli ve tekrarlanan paralel çizgiler kullanıyor, ancak bunu tamamen benzersiz ve orijinal bir ÅŸekilde yapıyorlar. Bu görüntünün bir kuÅŸ olup olmadığı bile tartışmalı — ancak bu tür bir gizem onu daha akılda kalıcı hale getiriyor.
Sadece seyahat logolarının deÄŸil, tüm logo tasarımlarının amacı budur — denenmiÅŸ ve doÄŸru tasarım tekniklerini kullanmak, ancak bunları daha önce hiç yapılmamış bir ÅŸekilde yapmak. Bunu baÅŸarabilirseniz, Cathay Pacific’inki kadar ikonik görünen bir seyahat logosuna sahip olursunuz.
Seyahat Logonuzu Tasarlamak İçin 3 Uzman İpucu
Yukarıdaki en iyi seyahat logolarından ne çıkarabilirsiniz? İşte seyahat logonuzu oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken en önemli 3 ipucu.
1. Uçuş görüntüleri
Logolar sadece eÄŸlenceli renkler ve hayvan maskotlarından ibaret deÄŸildir — logolar iletiÅŸim araçlarıdır, böylece onları gören herkes hangi iÅŸte olduÄŸunuzu bilir. Esasen logonuz, kim olduÄŸunuzu ve ne yaptığınızı açıklayan hızlı bir reklamdır.
Bu nedenle, seyahat logoları için, seyahat sektöründe olduğunuzu belirtmek için uçuş veya uçma görüntülerini dahil etmek istersiniz (yukarıdaki seyahat blogları gibi bir havayolu şirketi olmasanız bile). En belirgin ve en yaygın iki simge uçaklar ve kuşlardır, ancak neyse ki her ikisi de hala benzersiz ve orijinal olabileceğiniz kadar geniş bir yelpazeye sahiptir.
Tek bir görüntü veya stile karar vermeden önce her zaman ne tür bir marka olmak istediÄŸinizi düşünün. ÖrneÄŸin, Tripadvisor eÄŸitici ve bilge olarak görünmek istiyor, bu yüzden bir baykuÅŸ kullanıyorlar — hala bir kuÅŸ, ancak marka kimliklerine özgü bir kuÅŸ. Benzer ÅŸekilde, Budget Travel bir indirim markası olduÄŸu için kağıt uçak kullanıyor; yine bir uçak, ancak özel iÅŸ hedeflerine hitap eden bir tarzda.
2. Daireler ve eÄŸriler
Kime sorduÄŸunuza baÄŸlı olarak, seyahat etmek korkutucu ve sinir bozucu olabilir — özellikle de iÅŸin içinde hava yolculuÄŸu varsa. Bu korkuları hafifletmeye yardımcı olmak için, birçok seyahat logosu pastel renkler, sevimli görüntüler ve daireler/eÄŸriler gibi insanları rahatlatan görsel stilleri içerir.
Logo tasarımında şekiller kılavuzumuzda açıkladığımız gibi, daireler ve eğriler eğlenceli ve samimi bir görünüm yaratır. Göz doğal olarak gördüğü herhangi bir çizgiyi takip ettiğinden, dairesel ve dalgalı çizgiler, ciddi ve anlamsız görünen düz çizgiler ve keskin köşelerin aksine, tuhaf ve izlemesi eğlenceli görünür.
Seyahatle ilgili doÄŸal korkuları hafifletmek ve müşterileri rahatlatmak için daire ve eÄŸrilerin kullanıldığı pek çok seyahat logosu görüyoruz. Seyahatin özünde eÄŸlenceli ve kaygısız olması beklenir — bir eÄŸlence aktivitesi — bu nedenle birçok seyahat markası rahat logo tasarımıyla buna eÄŸilir.
3. Hareketi göstermek için çizgileri kullanın
Çizgi roman sayfalarından fırlamış bir teknik olan birçok seyahat logosunda çizgiler kullanılarak göz, duraÄŸan bir görüntünün hareketli olduÄŸuna inandırılır. Yukarıda da belirtildiÄŸi gibi, insan gözü gördüğü herhangi bir çizgiyi takip eder ve bu göz hareketi manipüle edilerek görüntünün gerçekte olduÄŸundan daha “canlı” görünmesi saÄŸlanabilir.
Seyahat logolarında bu tekniğin oldukça yaygın olan iki kullanımı vardır. Birincisi paralel çizgilerdir; hepsi aynı yönde ilerleyen birden fazla çizginin kullanılması, sanki hareketli bir nesnenin fotoğrafı gibi bir bulanıklık yaratıyormuş gibi nesnenin hareket ettiğini gösterir.
Ä°kincisi, tek bir çizginin kullanılmasıdır, ancak dikkatin çoÄŸunu çekecek ÅŸekilde yapılır. Hem Expedia logosunda hem de Velvet Escape logosunda “trail” çizgisi diÄŸer çizgilerden çok daha uzundur, bu da onları öne çıkarır. Bu tekniÄŸin güzelliÄŸi, çizgiyle istediÄŸiniz her ÅŸeyi yapabilmenizdir: düz ve uzun bir çizgi görüntünün daha hızlı ve daha uzaÄŸa gittiÄŸini gösterirken, dalgalı veya dolambaçlı bir çizgi o nesnenin dans ettiÄŸini veya eÄŸlendiÄŸini gösterebilir.
Hangi tekniği kullanırsanız kullanın, çizgiyi nesnenin arkasına koyduğunuzdan emin olun, böylece nesne ilerliyormuş gibi görünecektir. Kısacası, çizgileri nesnenin nereye gittiğini değil, nerede olduğunu gösterecek şekilde yerleştirin.
Moda Oluşturucu ile Seyahat Logosu Nasıl Tasarlanır
Şimdi etkili bir seyahat logosunda nelerin olması gerektiği hakkında bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru şu: Nasıl bir logo yaparsınız? Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Bir Tasarımcı Tutmak
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, zamanları kadar uzmanlıklarını da satın almış olursunuz.
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı ücretsiz çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili vardır ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı vardır. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse, şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Logo Oluşturucumuzla Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Bir logo için bütçenizde yedek paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji, logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracını kullanarak neredeyse herkesin kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgilidir. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. Önce açılır menüden sektörünüzü seçiyorsunuz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adım. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı karakteri ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görselleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel görüntülerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Daha gelişmiş teknikler kullanmak istiyorsanız, Logogenie'yi kullanmak için hızlı bir başlangıç kılavuzu yazdık. Bu kılavuzda Logogenie arayüzünün tüm nüansları açıklanıyor; temel görselin farklı yönlerinin nasıl düzenleneceği, belirli renklerin değiştirilip diğerlerinin değiştirilmeyeceği ve tipografinizin mükemmelleştirilmesi gibi.
Logogenie gibi bir kendin yap logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tarzı tasarım ilk kez kullananlar için iyi olsa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.