SaÄŸlık uzmanları insan vücudunun en ince ayrıntılarını ve inceliklerini öğrenmek için yıllarını harcıyor — keÅŸke logo tasarımı konusunda da böyle bir uzmanlıkları olsaydı! Özel muayenehanesi olan doktorlar, kalp veya göz doktorları gibi uzmanlar ve laboratuvarlar veya eczaneler gibi medikal ÅŸirketler, diÄŸer tüm iÅŸletmeler gibi logolara ihtiyaç duyar. Ve yeni baÅŸlayanlar için, bu logoyu kendilerinin tasarlaması gerekebilir.
Eğer kendiniz bir sağlık logosu tasarlamakla ilgileniyor ancak nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, bu kılavuzu tam da sizin için yazdık. İlk olarak, sağlık sektörünün en etkili tasarım tekniklerinin neye benzediğini görebilmeniz için alanlarına veya uzmanlıklarına göre ayrılmış en iyi 10 sağlık logosunu inceleyeceğiz. Ardından, daha önce hiç logo tasarlamamış olsanız bile, sizin de uygulayabileceğiniz belirli tekniklere değineceğiz!
1. En İyi Hekim ve Özel Muayenehane Doktoru Logosu
Başlangıç olarak, bu doktorlar grubunun sağlık logolarında birkaç yaygın eğilimi kullandığını görüyoruz; tıbbi haç imgesi ve mavimsi renklerin kullanımı.
SaÄŸlık logoları için imgeler çok önemlidir — logonuzda ne yaptığınızı belirtecek bir ÅŸeye ihtiyacınız vardır, bu durumda bu tıbbi haçtır. Mavi renk daha çok rahatlık için bir seçimdir; samimi ve davetkar bir renktir, bu da doktora gitme korkusunun bir kısmını hafifletir.
TotalCare doktor grubu ayrıca isimlerine paralel olarak bir daire kullanır (bitmeyen daire şekli bütünlüğü ifade eder). Eğrilerin, yuvarlatılmış köşelerin ve sans serif tipografinin kullanımı da amaçladıkları rahatlatıcı ve samimi tonlara katkıda bulunuyor.
2. En İyi Kardiyoloji ve Kalp Logoları
Kardiyologlar ve kalp doktorları saÄŸlık logoları için genellikle aynı trendleri kullanırlar. Kalp ÅŸeklini çok görürsünüz — gerçek bir kalp ÅŸekli deÄŸil, karikatürize edilmiÅŸ bir kalp ÅŸekli. Ayrıca, hem kalp organının kırmızı rengini simgeleyen hem de kalp saÄŸlığının aciliyetini ve önemini gösteren kırmızı rengi kullanmak da gelenekseldir.
Yukarıdaki logo aynı zamanda bir kalp monitörü (EKG) çizgisi de içermektedir. Keskin sivri uçlar diğer sakinleştirici görsellere aykırı olsa da kardiyoloji için nasıl bir şirket olduğunuza dair net bir sinyaldir.
3. En İyi Optik ve Göz Sağlığı Logosu
Optometristler, optisyenler ve göz doktorları, her sektör için popüler bir logo simgesi olan göz imgesini sıklıkla kullanır. Göz, daha önce de belirtildiği gibi daha sakinleştirici ve samimi tasarımlar yaratan daireler ve eğrilerin tekrarı nedeniyle logolara çok yakışıyor.
Özellikle McKeons göz logosunu çok iyi kullanıyor. Sakinleştirici kıvrımları ekstralar ekleyerek güçlendiriyorlar ve tüm görüntüyü tıp endüstrileri için tercih edilen bir renk olan mavi tonlarında boyuyorlar.
4. En İyi Kulak, Burun ve Boğaz Sağlığı Logosu
Kulak, burun ve boÄŸaz doktorlarının logo konusunda ekstra zorlukları vardır; vücudun bu bölümlerini hafifçe ele almak kolay deÄŸildir. Ancak Essential ENT firması harika bir yol bulmuÅŸ — ilgili bölgelerdeki elle çizilmiÅŸ ilmekler onlara daha hafif bir görünüm verirken aynı zamanda uzmanlıklarını da vurguluyor.
Ekstra bir etki için logolarındaki kesit yüzün ilgili bölgelerini gölgelendirmişler. Bu, tek başına döngülerin net olmaması durumunda ne tür bir tıp uyguladıklarını açıklığa kavuşturur.
5. En Ä°yi DiÅŸ Logosu
DiÅŸ hekimliÄŸi ve diÅŸ hekimliÄŸi firmaları logolarında neredeyse her zaman bir diÅŸ resmi kullanır; bu onların ne iÅŸ yaptıklarının açık bir iÅŸaretidir. O halde bir diÅŸ logosu tasarlamanın anahtarı, onu diÄŸer tüm diÅŸ logolarından farklı kılmaktır. Genellikle bu, diÅŸ ÅŸekliyle yaratıcı ve orijinal bir ÅŸey yapmak anlamına gelir — Gözlemevi'nin dinamik bir görsel desen ve alışılmadık renkler kullanması gibi.
Düz çizgilerin ve dikdörtgen desenlerin diğer sağlık logolarında tipik olmadığını belirtmek gerekir. Tasarımcı öne çıkmak için sağlık sektöründe yaygın olmayan sanatsal bir stil seçmiş ve işe de yaramış!
6. En Ä°yi Laboratuvar Logosu
Tıbbi laboratuvarlar, özellikle de DNA ile uğraşanlar, logolarında mikroskop veya DNA iplikçiklerinin görüntülerini kullanma eğilimindedir. Tıpkı dental firmalarda olduğu gibi, işin püf noktası yeni bir şey yaparak öne çıkmaktır. DNA sarmalı şeklini ismine dahil eden Trend'i ele alalım (E harfini oluşturmak için gölgelendirmenin ustaca kullanımına dikkat edin).
Bu özel laboratuvar, diğer sağlık şirketlerinin çoğundan daha keskin bir görünüme sahip. Siyah renk, keskin dikenli kenarlar ve tutarsız büyük harf kullanımı kendi markaları için işe yarıyor, ancak daha geleneksel sağlık logolarında yersiz olabilir.
7. En Ä°yi Fizyoterapi Logosu
Hareket ve mobilizasyonla yoğun olarak ilgilenen tıp alanı olarak fizyoterapi veya fizik tedavi, logolarında çok sayıda vücut imgesi kullanır. Bizim favorimiz, vücut imgelerini, sakinleştirici kıvrımları, havalı bir renk düzenini ve özgünlüğü bir araya getiren Equilibria logosu. Sonuç, sadece estetik açıdan hoş görünmekle kalmayan, aynı zamanda ne tür bir tıbbi uygulama yaptıklarını açıkça gösteren bir logodur.
8. En Ä°yi Psikoloji Logosu
Psikolojinin kendisi soyuttur, bu nedenle “psikoloji “yi hemen ileten bir logo tasarlamak neredeyse imkansızdır.Aksine, çoÄŸu psikolog soyut olanı benimser — logoları diÅŸ hekimliÄŸi gibi alanlardaki kalıplaÅŸmış logolardan daha sanatsal ve deneysel olma eÄŸilimindedir.
ÖrneÄŸin Dana Moriarty'nin logosu modern bir sanat eserinden farklı deÄŸildir. Özellikle asimetri ve renk kullanımı diÄŸer saÄŸlık logolarında yersiz olurdu, ancak psikoloji için mükemmel. Yine de, renk yelpazesine raÄŸmen, çoÄŸu diÄŸer saÄŸlık logolarının standartlarına uygun olarak “cool” spektrumunda kalıyor.
9. En İyi Tıbbi Kenevir Logoları
Tıbbi alana en yeni giriÅŸ, çoÄŸu ülkede yakın zamanda yasallaÅŸan (veya diÄŸer ülkelerde hiç yasallaÅŸmayan) esrardır. Tıbbi kenevir logoları genellikle diÄŸer saÄŸlık logolarının geleneksel tekniklerini takip eder — hala birçok müşterinin gözünde sektörlerini normalleÅŸtirmek zorundalar, bu yüzden tüyleri karıştırmamak için bunu kitaba göre yapma eÄŸilimindeler.
Ancak bazı önemli istisnalar var. Örneğin, uzun süredir marihuana ile ilişkilendirilen yeşil rengin tıbbi kenevir logolarında çok kullanıldığını görürsünüz (bariz nedenlerden dolayı). Ayrıca, yukarıdaki logodaki kenevir yaprağı/stetoskop melezi gibi tıbbi imgelerin marihuana imgeleriyle birleştiğini de sıklıkla görebilirsiniz.
10. En Ä°yi Eczane Logosu
Eczacılık, diğer tıp alanlarından farklı simge ve amblemlere sahip olmasına rağmen, büyük ölçüde diğer sağlık logolarının en iyi uygulamalarını takip eder. En yaygın olanı, kökleri uzak insanlık tarihine dayanan klasik bir ilaç yapım sembolü olan havan ve tokmaktır. (Haplar da normaldir, ancak o kadar popüler değildir; haplar bazı müşteriler için olumsuz çağrışımlar taşıyabilir).
Yine, havan ve tokmak gibi popüler simgeleri kullanacaksanız, anahtar kendinizi farklılaştırmaktır. Canadian Valley eczanesi, logoları için benzersiz bir minimalist tarz kullanıyor; bu tarz, ne yaptıklarını anlamak için yeterince basit, ancak akılda kalıcı olacak kadar da ilginç.
Sağlık Logonuzu Tasarlamak İçin 3 Uzman İpucu
Kendi sağlık logonuzu nasıl tasarlayacağınızı öğrenmek ister misiniz? İşte özellikle tıbbi alanlarla ilgili logolar için üç uzman tasarım ipucu.
1. Uzmanlığınızı göstermek için görseller kullanın
Ä°yi bir logonun avantajlarından biri (herhangi bir sektörde) kolay iletiÅŸimdir. Yeni bir ÅŸirket veya marka olduÄŸunuzda, herkesin kim olduÄŸunuzu ve ne yaptığınızı bilmesini istersiniz — ve insanlar görsel yaratıklar olduÄŸu için, göstermek her zaman anlatmaktan daha etkilidir. Logolar bunun için harikadır çünkü kelimelere veya açıklamaya ihtiyaç duymadan, uzaktan bile olsa bir saniyede ne tür bir ÅŸirket olduÄŸunuzu gösterebilirler.
Bu tıp meslekleri için iki katına çıkar — onlar için heceleseniz bile, bazı insanlar bir ayak hastalıkları uzmanı ile çocuk doktoru arasındaki farkı bilmeyecektir. Bu nedenle, uzmanlığınızı iletmenin en etkili yolu baÄŸlantılı görseller kullanmaktır: ayak hastalıkları uzmanı için bir ayak, çocuk doktoru için bir çocuk vb.
Yukarıdaki en iyi sağlık logolarına bakarsanız, çoğunun alanlarıyla ilgili görseller kullandığını görürsünüz. Pratisyen hekimler bile genel sembolojiyi kullanabilir: tıbbi haç, stetoskop gibi popüler bir semboldür. Logonuz için, tek kelime etmeden insanlara tam olarak ne yaptığınızı anlatan bir görsel kullanmaya çalışın.
2. SakinleÅŸtirici ÅŸekiller
Gerçekte kimse doktora gitmekten hoşlanmaz. Genellikle ağrı ve hastalıkla ilişkilendirilir ve sadece hasta olan başka birini ziyaret ediyor olsanız bile, yine de olumsuz bir çağrışım vardır. En iyi tıbbi markalar bunun farkındadır ve hizmetleriyle ilgili stresi azaltmak için mümkün olduğunca çok önlem alırlar.
Bu durum logoya kadar uzanır ve tıbbi markalar insanların onları nasıl algıladıklarını etkilemek için doğru grafik tasarım seçeneklerini kullanır. Farklı şekillerin farklı duygusal çağrışımları vardır; örneğin, kıvrımlar arkadaş canlısı ve eğlenceli iken, düz, köşeli dikdörtgenler daha resmi ve karşıttır.
Health logo design, hastaların rahatlamasına yardımcı olmanın bir yolu olarak nazik ve sakinleştirici şekilleri tercih eder. Hangi şekillerin ne ifade ettiğini bilmek için profesyonel bir tasarımcı olmanıza gerek yok; sadece logo tasarımında şekilleri kullanma kılavuzunu okuyun ve hangi görsellerin marka kişiliğinize en uygun olduğunu görün.
3. Standart renklere sadık kalın
Nasıl şekillerin kendine has ince duygusal çağrışımları varsa, renklerin de öyledir. Çoğu grafik tasarımcı renk teorisi üzerine çalışmıştır, böylece doğru ruh halini oluşturmak için hangi renkleri kullanacaklarını bilirler. İşte bu yüzden marka renkleri çok önemlidir, insanların sizi nasıl algıladığını etkilerler.
Sağlık logoları söz konusu olduğunda, marka kişiliğinden daha fazlasını göz önünde bulundurmak gerekir. Bir kere, hastalarınızı rahatlatmaya çalışmak istersiniz, sakinleştirici şekiller kullanmanızın ardındaki mantık da aynıdır. Bu yüzden çok fazla mavi görürsünüz; en dost canlısı renk olan mavi, insanların güvenini kazanmaya yardımcı olur ve daha sakin olma eğilimindedir.
Ancak tıp endüstrisinde, etkili ve profesyonel olarak da görünmek istersiniz — sonuçta, bazen insanlardan hayatlarını ellerinize bırakmalarını istersiniz. Ä°ÅŸte bu yüzden beyaz rengi tıbbi markalarla birlikte sık sık görürsünüz — beyaz sterilite ve temizliÄŸin yanı sıra erdem ve ahlaki iyiliÄŸin rengidir. Şöyle düşünün: tamamen siyaha boyanmış bir hastaneye girdiÄŸinizde ne hissedersiniz?
Ara sıra sağlık logolarında kırmızıyı da görürsünüz. Kırmızı aciliyet ve canlılığın rengidir; tıp endüstrisine yakışır, ancak insanların sakinleşmesine tam olarak yardımcı olmaz. Bu nedenle sağlık logolarında kırmızı yalnızca kardiyoloji gibi yüksek riskli alanlar gibi belirli koşullar altında kullanılmalıdır.
Mavi, beyaz ve kırmızı gibi yaygın renklerden uzaklaşmak istiyorsanız, soğuk renklere bağlı kalmanızı öneririz: maviler, morlar ve bazı yeşiller. Soğuk renkler kırmızı, sarı ve turuncu gibi sıcak renklerden daha rahatlatıcıdır, bu nedenle hastalarınızın sizi daha sakinleştirici bir marka olarak görmelerine yardımcı olacak ve yine doktora gitmenin gerginliğini ortadan kaldıracaktır.
Sağlık Logosu Nasıl Tasarlanır
Şimdi etkili bir sağlık logosunda nelerin olması gerektiğine dair bir fikriniz olduğuna göre, asıl soru nasıl bir logo yapacağınızdır? Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu nedenle her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Bir Tasarımcı Tutmak
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, onların uzmanlıklarını olduğu kadar zamanlarını da satın almış olursunuz.
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı ücretsiz çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili vardır ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı vardır. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse, şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi çevrimiçi bir logo tasarım aracını kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. Önce açılır menüden sektörünüzü seçiyorsunuz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Sadece beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı karakteri ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görselleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Eğer daha gelişmiş teknikler kullanmak istiyorsanız, Logogenie'yi kullanmak için hızlı bir başlangıç rehberi yazdık. Bu kılavuzda Logogenie arayüzünün tüm nüansları açıklanıyor; temel görüntünün ayrı ayrı yönlerinin nasıl düzenleneceği, belirli renklerin değiştirilip diğerlerinin değiştirilmeyeceği ve tipografinizin mükemmelleştirilmesi gibi.
Logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak sadece birkaç dakika içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tarzı tasarım ilk kez kullananlar için iyi olsa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.