Logonuzu tasarlamaya başlayın

En İyi 10 Güzellik Logosu, onları diğerlerinden ayıran şey

Yayınlandı: 19/02/2021

Çirkin görünen bir güzellik markasına kim güvenir? Güzellik logoları sadece marka bilinirliÄŸinden daha fazla ağırlık taşır — müşterileri iyi görünme vaadiyle ikna etmeleri gerekir. Bu, yavan veya yavan görünen bir logoyla neredeyse imkansızdır. 

EÄŸer bir güzellik logosu tasarlıyorsanız, aÅŸağıda en iyi 10 güzellik logosunu bir araya getirdik. Onları bu kadar baÅŸarılı kılanın ne olduÄŸunu açıklıyor ve kendi logonuzu tasarlarken alabileceÄŸiniz üç uzman ipucunu tartışıyoruz. Hatta kendi logonuzu sıfırdan nasıl tasarlayacağınızı da gösteriyoruz. 

 

1. The Body Shop logosu

 

Güzellik logo tasarımı

 

logo ÅŸekilleri rehberimizde açıklandığı gibi, daireler tamamlanmamış olsalar bile bütünlüğü — temsil eder. The Body Shop neredeyse tamamlanmış bir daire ile bunu iyi biliyor. AÅŸağıdaki ipuçlarında daha fazlasını açıklıyoruz, ancak güzellik markaları daireleri sever çünkü markanın müşterinin eksikliÄŸini tamamlamak için eksik olan ÅŸeyi sattığını gösterir. 

Ancak Body Shop’un güzellik logosu basit bir dairenin ötesine geçiyor. Öne çıkan bir ÅŸey olarak, üst kısımdaki kırılma akılda kalıcılık ve markanın akılda kalması için harika. Defne yaprağı dekoru sadece dairesel ÅŸekli vurgulamakla kalmıyor, aynı zamanda logoyu estetik açıdan daha hoÅŸ hale getiriyor. Tüm bu unsurlar bir araya gelerek odağı merkezde, yani en önemli kısımda tutuyor: markanın adı. 

Renkleri de akıllıca bir seçim. Pek çok güzellik markası doÄŸal ya da organik bir havayı tercih ediyor, dolayısıyla yeÅŸil mantıklı bir seçim. Ancak Body Shop tarafından kullanılan yeÅŸilin daha koyu tonu aynı zamanda ustalık ve etkinliÄŸi de ima ediyor ki bu da iÅŸe yaramayan pek çok ürünün bulunduÄŸu bir sektörde deÄŸerli özellikler.“don’” 

 

2. Herbal Essences logosu

 

Güzellik logo tasarımı

 

Herbal Essences, Body Shop ile aynı düşünce tarzını takip ediyor: daire, merkezdeki isim ve yeÅŸilin daha koyu tonları. En büyük fark, Herbal Essences'ın “doÄŸal” çaÄŸrışımlara daha sert vurmasıdır — sonuçta, “bitkisel” adlarında var. Bu da öne çıkan yaprak süslemelerini açıklıyor. 

DiÄŸer büyük fark ise tipografileri. Herbal Essences çok sayıda kıvrım içeren eÄŸlenceli bir yazı tipi kullanıyor. Yakından bakarsanız, harflerde doÄŸa çaÄŸrışımlarını daha da ileri götüren bazı yaprak ÅŸekilleri bile görebilirsiniz. Ayrıca siyah renkte olması da ÅŸirketin daha ciddi görünmesini saÄŸlıyor ve odak noktasının üzümlü çerçeveden çok marka ismi üzerinde kalmasını saÄŸlıyor. 

 


3. Gillette logosu

 

Güzellik logo tasarımı
 

Gillette tamamen farklı bir yaklaşım benimsiyor — minimal kıvrımlar ve çok sayıda bloklu düz çizgi. Bunlar güzellik logosu trendleri deÄŸil, tıraÅŸ bıçağı satan bir ÅŸirket için benzersiz tasarım trendleri. 

Gillette, kelime iÅŸareti logosu olarak adlandırılan bir logo kullanıyor: resim veya maskot yok, sadece marka adının stilize edilmiÅŸ bir versiyonu. Kalın, düz kenarlı yazı tipi onları sert ve dayanıklı gösterirken, dikdörtgen harfler tıraÅŸ makinelerini taklit ediyor. 

Bu logonun en ilginç yönleri çok ince. Ä°lk olarak, harflerin eÄŸimli olması logonun tamamının biraz daha heyecan verici görünmesini saÄŸlıyor (sadece düz harfler olsaydı biraz yavan olurdu) ve tıraşın ileriye doÄŸru hareketini ima ediyor. 

İkincisi, sanki bir ustura tarafından kesilmiş gibi I harfinin benzersiz noktasıdır. Harflerden birinde benzersiz bir bükülme kullanmak, öne çıkmak için yaygın bir logo tasarım tekniğidir.

 

4. Pantene logosu

 

Güzellik logo tasarımı
 
Pantene’in ana logosu adıdır; altın dalgalı çizgiler her zaman onunla birlikte görünmez, ancak markanın çoÄŸunlukla saç ürünleri sattığı düşünüldüğünde harika bir seçimdir. Birinci sınıf tipografileri serifleri klasik ama resmi olmayan bir ÅŸekilde kullanıyor. Bu, marka kimliklerine uyuyor çünkü Pantene bir süredir sektörde ve bu otoriter — ama yine de misafirperver — görünümü yakalayabiliyorlar. 

Siyah sofistike ve güçlü bir renk olduÄŸundan ( logo renkleri rehberimizde de belirtildiÄŸi gibi) renk ÅŸemaları da bunu destekliyor. Altın da antik ve asırlık bilgelik duygularını çaÄŸrıştırma eÄŸilimindedir. 


5. Garnier logosu

 

Güzellik logo tasarımı

Yukarıda bahsettiÄŸimiz trendlerin birçoÄŸunu kullanan Garnier’nin logosu kitaba göre oynuyor. Bütünlük için bir daire kullanıyorlar ve gerçek bir yeÅŸil yaprak görseliyle doÄŸal çaÄŸrışımları güçlendiriyorlar. Body Shop gibi, yetkinliklerini göstermek için koyu yeÅŸil kullanıyorlar ve bu da isimlerinin yaprak arka planı üzerinde okunmasını kolaylaÅŸtırıyor. 

Marka tanınırlığı için bir harfi hafifçe deÄŸiÅŸtirme trendini bile kullanıyorlar, bu durumda E. Sans-serif yazı tipleri de onları daha ulaşılabilir ve arkadaÅŸ canlısı gösteriyor. 

 

6. Sunsilk

 

Güzellik logo tasarımı

Sedal veya Seda olarak da bilinen Sunsilk, içinde adlarının yer aldığı bilindik daire formatını kullanıyor. Bunu farklı kılan ise renkler ve tipografidir. Parlak bir pembenin kullanılması, ürüne baÄŸlı olarak renk deÄŸiÅŸebilse de, hedef müşterileriyle eÅŸleÅŸerek ağırlıklı olarak kadınsı görünmesini saÄŸlar. 

Tipografi bu güzellik logosunun en iyi özelliklerinden biri, bu yüzden tüm Sunsilk ürünlerinde aynı kalıyor. Yuvarlak noktaların veya köşeli köşelerin deÄŸiÅŸen kenarları ile ilginç ve eÄŸlenceli — memnun müşteriler tarafından hatırlanacak türden bir özgünlük. 

 

7. La Roche-Posay

 

Güzellik logo tasarımı

Bir güzellik markası olmasına raÄŸmen La Roche-Posay'in logosu en iyi saÄŸlık logoları ile aynı tasarım tekniklerini takip ediyor. Bu bir tesadüf deÄŸil — marka kimliklerinin bir parçası güzellik ürünlerinin arkasındaki bilimi anlamak, dolayısıyla “laboratuvar.” SaÄŸlık markalarıyla aynı logo tasarım trendlerini kullanmak, bu bilim temelli yaklaşımı vurguluyor. 

Özellikle, La Roche-Posay yeÅŸil yerine mavi rengi (hem saÄŸlık hem de teknoloji logolarının favorisi) kullanıyor ve daireler yerine dikdörtgenleri tercih ediyor. Bunlar markanın diÄŸer güzellik markalarına göre daha az arkadaÅŸ canlısı görünmesine neden olsa da, güzellik ürünlerine bilim temelli bir yaklaşımı tercih eden benzer düşünen müşterilere daha fazla hitap ediyor. 

 

8. Head & Shoulders logosu

 

Güzellik logo tasarımı

 

Kepek konusunda uzmanlaÅŸmış bir marka olarak Head & Shoulders, tıpkı La Roche-Posay gibi güzellik trendleri ile medikal/saÄŸlık trendlerini birleÅŸtiriyor. Bu birleÅŸimi logolarında görebilirsiniz: güzellik logosu trendlerinden bütünlüğü göstermek için dairesel ÅŸekiller, ancak saÄŸlık logosu trendlerinden baskın bir mavi renk. 

Bu logoyu renklendiren çok ÅŸey var: yin-yang'ı anımsatan ana dairenin içindeki daireler, büyük harfleri görmezden gelen sıradan tipografi ve her ÅŸeydeki eÄŸim (daireler bile). Tüm bunlar Head & Shoulders'ın güzellik logosunu, çoÄŸunlukla kurallara göre oynasa bile daha dinamik ve maceracı hale getiriyor. 

 

9. L’Oréal logosu

 

Güzellik logo tasarımı

Pantene gibi L’Oréal da bir kelime iÅŸareti logosu seçiyor. Yüz yılı aÅŸkın bir süredir sektörde yer aldıklarından, markalarını beslemek için yalnızca isimlerinin bilinirliÄŸinden yararlanabilirler. Bunu akılda tutarak, bir wordmark logosu kullanmak, köklü bir marka olarak ana satış noktaları olan isimlerine daha fazla vurgu yapar. 

Kilit nokta, bir kelime iÅŸareti logosunun diÄŸer görseller olmadan da nasıl ilginç görüneceÄŸidir. L’Oréal için iÅŸin püf noktası O harfini diÄŸer harflerden daha büyük yapmaktı. Logoda bakılacak fazla bir ÅŸey olmadığı düşünüldüğünde bu küçük deÄŸiÅŸiklik fark edilmiyor ve müşterilerin daha görsel logolar arasında markayı tanımlamasına yardımcı oluyor. 


10. Dove logosu

Güzellik logo tasarımı

 

Son olarak, Dove'un zamansız güzellik logosu ile bitiriyoruz. Ä°lk olarak, alışveriÅŸ yaparken kolayca tanınmasını saÄŸlayan tipografi var. Sanatsal bir el yazısı stiline sahip, çok farklı ve orijinal bir yazı tipi. D'nin ne kadar dairesel olduÄŸuna dikkat edin ve üstteki kırılma ile “izleyicinin’gözünü logonun geri kalanına çekiyor. 

Ä°kinci olarak, güvercinin maskotu var. Yeni baÅŸlayanlar için, bu sadece soyut bir ÅŸekil — gözler veya tüyler gibi dikkat dağıtıcı detaylar yok. Tıpkı tipografide olduÄŸu gibi, ÅŸeklin kendisi de sakinleÅŸtirici ve dostane bir etkiye sahip olan cömert eÄŸriler kullanıyor. Ancak bu eÄŸriler birkaç keskin nokta ile noktalanıyor ve bu güzellik logosunun çok sıkıcı olmasını engelliyor. 

 

Güzellik Logosu Tasarlamak İçin 3 İpucu

 

Yukarıdaki en iyi güzellik logosu tasarımlarından ne öğrenebiliriz? Ä°ÅŸte size kendinize ait bir güzellik logosu tasarlamak için üç pratik ipucu. 

 

1. Bütünlüğü Sembolize Eden Daireler

 

Güzellik ürünleri genel olarak bir kiÅŸinin görünümüne yardımcı olmak, gerçek ya da imgesel eksiklikleri telafi etmek içindir. Bir bakıma ayakkabıların bir kıyafeti tamamladığı gibi onlar da görünüşünüzü tamamlar. Ä°ÅŸte bu yüzden pek çok güzellik markası bu bütünlük duygusuna yaslanmak için çemberler kullanıyor. 

Ama bundan daha fazlası da var. Daireler aynı zamanda çok davetkar bir ÅŸekildir — çünkü sonu yoktur, izleyiciyi istediÄŸi kadar içine çeker. Samimiyetten yararlanan her marka için kullanışlıdır, ancak insanları mutlu eden veya heyecanlandıran ürünler satan güzellik sektöründe özellikle iÅŸe yarar. 

 

Maviler ve YeÅŸiller

 

Güzellik sektörü için markalaÅŸmaya yönelik tüm yaklaşımlar arasında özellikle iki tanesi öne çıkmaktadır. Birincisi, doÄŸal veya organik görünmek isteyen markalardır; genellikle tamamen doÄŸal bileÅŸenler kullanırlar veya sadece doÄŸal temalı kokulara sahip olabilirler. Bu markalar için yeÅŸil net bir seçimdir: yeÅŸil doÄŸayla en çok iliÅŸkilendirilen renktir, bu nedenle doÄŸal ürünler arayan müşteriler için bariz bir ipucudur. 

Ä°kinci yaklaşım daha klinik, bilim temelli bir güzellik markasıdır. Bu markalar doÄŸal bileÅŸenler kullanmak yerine, bilim veya teknolojiden esinlenen (güvenli) kimyasal karışımları kullanmayı teÅŸvik etmektedir. Fikir ÅŸu ki, bu markalar için mavi en iyi sonucu verir; mavi hem huzurun hem de güvenin rengidir, bu da insanların yeni bilime olan şüphelerini giderir. Bu nedenle mavi, en iyi teknoloji logoları arasında da yaygın bir logo tasarım trendi. 

 

Tipografi Çok Önemlidir

 

Güzellik sektörü oldukça rekabetçidir ve marka sıkıntısı yoktur. Bu nedenle ÅŸirketinizin adı çok önemlidir — müşteriler adınızı hatırlamazsa, rakipler denizinde kaybolacaktır. 

Markanızın gerçek adı önemli olsa da, güzellik logonuzda dokunaklı tipografi kullanmak son derece yardımcı olabilir. Tipografi sadece insanların markanızı nasıl algıladığını etkilemekle kalmaz — Pantene’in klasik görünümü veya Herbal Essences’ın tuhaf görünümü gibi — aynı zamanda akılda kalıcılığı da artırabilir. Marka kimliÄŸinize en uygun yazı tipini ve stilini bulmaya çalışın: tipografiye aÅŸina deÄŸilseniz logo yazı tipleri rehberimize göz atabilirsiniz. 

 

Güzellik Logosu Nasıl Tasarlanır 

 

Åžimdi etkili bir güzellik logosunda nelerin olması gerektiÄŸi hakkında bir fikriniz olduÄŸuna göre, soru ÅŸu: Nasıl bir logo yaparsınız? Esasen iki seçeneÄŸiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları var, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim. 


Bir Tasarımcı İşe Almak

 

Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiÄŸimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuÄŸunuzda, zamanları kadar uzmanlıklarını da satın almış olursunuz. 

Sorun ÅŸu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar. 

Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız. 

Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doÄŸru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceÄŸiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduÄŸunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir. 

 

Kendiniz Bir Logo Tasarlayın

 

EÄŸer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluÄŸa kapılmayın. GeçmiÅŸte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceÄŸi ÅŸekilde geliÅŸti. 

Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.

Logogenie ve diÄŸer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için ÅŸablonlar kullanır. Ä°lk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz. 

 

Logogenie'nin logo üreticisi

 

Åžablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluÅŸturacaktır. 

 


BeÄŸendiÄŸinizi seçin ve düzenlemeye baÅŸlayın. Her ÅŸablonu istediÄŸiniz gibi özelleÅŸtirebilir, seçimlerinizi aÅŸağıdakiler için kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz: 

 

Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)

 

200'den fazla simgeden oluÅŸan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuÅŸağı yapraklı aÄŸaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiÄŸimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduÄŸunu gösteriyor. 

 

Daha geliÅŸmiÅŸ teknikler kullanmak istiyorsanız, quick beginner’s guide to using Logogenie yazdık. Bu, Logogenie arayüzünün tüm nüanslarını, temel görüntünün bireysel yönlerini nasıl düzenleyeceÄŸinizi, belirli renkleri deÄŸiÅŸtirip diÄŸerlerini deÄŸiÅŸtirmeyeceÄŸinizi ve tipografinizi mükemmelleÅŸtirmeyi açıklar. 

logogenie gibi bir DIY logo oluÅŸturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluÅŸturabilirsiniz. Ä°ÅŸiniz bittiÄŸinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz. 

Åžablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için iÅŸe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. DoÄŸrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin. 

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x