Çirkin görünen bir güzellik markasına kim güvenir? Güzellik logoları sadece marka bilinirliÄŸinden daha fazla ağırlık taşır — müşterileri iyi görünme vaadiyle ikna etmeleri gerekir. Bu, yavan veya yavan görünen bir logoyla neredeyse imkansızdır.
Eğer bir güzellik logosu tasarlıyorsanız, aşağıda en iyi 10 güzellik logosunu bir araya getirdik. Onları bu kadar başarılı kılanın ne olduğunu açıklıyor ve kendi logonuzu tasarlarken alabileceğiniz üç uzman ipucunu tartışıyoruz. Hatta kendi logonuzu sıfırdan nasıl tasarlayacağınızı da gösteriyoruz.
1. The Body Shop logosu
logo ÅŸekilleri rehberimizde açıklandığı gibi, daireler tamamlanmamış olsalar bile bütünlüğü — temsil eder. The Body Shop neredeyse tamamlanmış bir daire ile bunu iyi biliyor. AÅŸağıdaki ipuçlarında daha fazlasını açıklıyoruz, ancak güzellik markaları daireleri sever çünkü markanın müşterinin eksikliÄŸini tamamlamak için eksik olan ÅŸeyi sattığını gösterir.
Ancak Body Shop’un güzellik logosu basit bir dairenin ötesine geçiyor. Öne çıkan bir ÅŸey olarak, üst kısımdaki kırılma akılda kalıcılık ve markanın akılda kalması için harika. Defne yaprağı dekoru sadece dairesel ÅŸekli vurgulamakla kalmıyor, aynı zamanda logoyu estetik açıdan daha hoÅŸ hale getiriyor. Tüm bu unsurlar bir araya gelerek odağı merkezde, yani en önemli kısımda tutuyor: markanın adı.
Renkleri de akıllıca bir seçim. Pek çok güzellik markası doÄŸal ya da organik bir havayı tercih ediyor, dolayısıyla yeÅŸil mantıklı bir seçim. Ancak Body Shop tarafından kullanılan yeÅŸilin daha koyu tonu aynı zamanda ustalık ve etkinliÄŸi de ima ediyor ki bu da iÅŸe yaramayan pek çok ürünün bulunduÄŸu bir sektörde deÄŸerli özellikler.“don’”
2. Herbal Essences logosu
Herbal Essences, Body Shop ile aynı düşünce tarzını takip ediyor: daire, merkezdeki isim ve yeÅŸilin daha koyu tonları. En büyük fark, Herbal Essences'ın “doÄŸal” çaÄŸrışımlara daha sert vurmasıdır — sonuçta, “bitkisel” adlarında var. Bu da öne çıkan yaprak süslemelerini açıklıyor.
Diğer büyük fark ise tipografileri. Herbal Essences çok sayıda kıvrım içeren eğlenceli bir yazı tipi kullanıyor. Yakından bakarsanız, harflerde doğa çağrışımlarını daha da ileri götüren bazı yaprak şekilleri bile görebilirsiniz. Ayrıca siyah renkte olması da şirketin daha ciddi görünmesini sağlıyor ve odak noktasının üzümlü çerçeveden çok marka ismi üzerinde kalmasını sağlıyor.
3. Gillette logosu
Gillette tamamen farklı bir yaklaşım benimsiyor — minimal kıvrımlar ve çok sayıda bloklu düz çizgi. Bunlar güzellik logosu trendleri deÄŸil, tıraÅŸ bıçağı satan bir ÅŸirket için benzersiz tasarım trendleri.
Gillette, kelime işareti logosu olarak adlandırılan bir logo kullanıyor: resim veya maskot yok, sadece marka adının stilize edilmiş bir versiyonu. Kalın, düz kenarlı yazı tipi onları sert ve dayanıklı gösterirken, dikdörtgen harfler tıraş makinelerini taklit ediyor.
Bu logonun en ilginç yönleri çok ince. İlk olarak, harflerin eğimli olması logonun tamamının biraz daha heyecan verici görünmesini sağlıyor (sadece düz harfler olsaydı biraz yavan olurdu) ve tıraşın ileriye doğru hareketini ima ediyor.
İkincisi, sanki bir ustura tarafından kesilmiş gibi I harfinin benzersiz noktasıdır. Harflerden birinde benzersiz bir bükülme kullanmak, öne çıkmak için yaygın bir logo tasarım tekniğidir.
4. Pantene logosu
Pantene’in ana logosu adıdır; altın dalgalı çizgiler her zaman onunla birlikte görünmez, ancak markanın çoÄŸunlukla saç ürünleri sattığı düşünüldüğünde harika bir seçimdir. Birinci sınıf tipografileri serifleri klasik ama resmi olmayan bir ÅŸekilde kullanıyor. Bu, marka kimliklerine uyuyor çünkü Pantene bir süredir sektörde ve bu otoriter — ama yine de misafirperver — görünümü yakalayabiliyorlar.
Siyah sofistike ve güçlü bir renk olduğundan ( logo renkleri rehberimizde de belirtildiği gibi) renk şemaları da bunu destekliyor. Altın da antik ve asırlık bilgelik duygularını çağrıştırma eğilimindedir.
5. Garnier logosu
Yukarıda bahsettiÄŸimiz trendlerin birçoÄŸunu kullanan Garnier’nin logosu kitaba göre oynuyor. Bütünlük için bir daire kullanıyorlar ve gerçek bir yeÅŸil yaprak görseliyle doÄŸal çaÄŸrışımları güçlendiriyorlar. Body Shop gibi, yetkinliklerini göstermek için koyu yeÅŸil kullanıyorlar ve bu da isimlerinin yaprak arka planı üzerinde okunmasını kolaylaÅŸtırıyor.
Marka tanınırlığı için bir harfi hafifçe değiştirme trendini bile kullanıyorlar, bu durumda E. Sans-serif yazı tipleri de onları daha ulaşılabilir ve arkadaş canlısı gösteriyor.
6. Sunsilk
Sedal veya Seda olarak da bilinen Sunsilk, içinde adlarının yer aldığı bilindik daire formatını kullanıyor. Bunu farklı kılan ise renkler ve tipografidir. Parlak bir pembenin kullanılması, ürüne bağlı olarak renk değişebilse de, hedef müşterileriyle eşleşerek ağırlıklı olarak kadınsı görünmesini sağlar.
Tipografi bu güzellik logosunun en iyi özelliklerinden biri, bu yüzden tüm Sunsilk ürünlerinde aynı kalıyor. Yuvarlak noktaların veya köşeli köşelerin deÄŸiÅŸen kenarları ile ilginç ve eÄŸlenceli — memnun müşteriler tarafından hatırlanacak türden bir özgünlük.
7. La Roche-Posay
Bir güzellik markası olmasına raÄŸmen La Roche-Posay'in logosu en iyi saÄŸlık logoları ile aynı tasarım tekniklerini takip ediyor. Bu bir tesadüf deÄŸil — marka kimliklerinin bir parçası güzellik ürünlerinin arkasındaki bilimi anlamak, dolayısıyla “laboratuvar.” SaÄŸlık markalarıyla aynı logo tasarım trendlerini kullanmak, bu bilim temelli yaklaşımı vurguluyor.
Özellikle, La Roche-Posay yeşil yerine mavi rengi (hem sağlık hem de teknoloji logolarının favorisi) kullanıyor ve daireler yerine dikdörtgenleri tercih ediyor. Bunlar markanın diğer güzellik markalarına göre daha az arkadaş canlısı görünmesine neden olsa da, güzellik ürünlerine bilim temelli bir yaklaşımı tercih eden benzer düşünen müşterilere daha fazla hitap ediyor.
8. Head & Shoulders logosu
Kepek konusunda uzmanlaşmış bir marka olarak Head & Shoulders, tıpkı La Roche-Posay gibi güzellik trendleri ile medikal/sağlık trendlerini birleştiriyor. Bu birleşimi logolarında görebilirsiniz: güzellik logosu trendlerinden bütünlüğü göstermek için dairesel şekiller, ancak sağlık logosu trendlerinden baskın bir mavi renk.
Bu logoyu renklendiren çok şey var: yin-yang'ı anımsatan ana dairenin içindeki daireler, büyük harfleri görmezden gelen sıradan tipografi ve her şeydeki eğim (daireler bile). Tüm bunlar Head & Shoulders'ın güzellik logosunu, çoğunlukla kurallara göre oynasa bile daha dinamik ve maceracı hale getiriyor.
9. L’Oréal logosu
Pantene gibi L’Oréal da bir kelime iÅŸareti logosu seçiyor. Yüz yılı aÅŸkın bir süredir sektörde yer aldıklarından, markalarını beslemek için yalnızca isimlerinin bilinirliÄŸinden yararlanabilirler. Bunu akılda tutarak, bir wordmark logosu kullanmak, köklü bir marka olarak ana satış noktaları olan isimlerine daha fazla vurgu yapar.
Kilit nokta, bir kelime iÅŸareti logosunun diÄŸer görseller olmadan da nasıl ilginç görüneceÄŸidir. L’Oréal için iÅŸin püf noktası O harfini diÄŸer harflerden daha büyük yapmaktı. Logoda bakılacak fazla bir ÅŸey olmadığı düşünüldüğünde bu küçük deÄŸiÅŸiklik fark edilmiyor ve müşterilerin daha görsel logolar arasında markayı tanımlamasına yardımcı oluyor.
10. Dove logosu
Son olarak, Dove'un zamansız güzellik logosu ile bitiriyoruz. Ä°lk olarak, alışveriÅŸ yaparken kolayca tanınmasını saÄŸlayan tipografi var. Sanatsal bir el yazısı stiline sahip, çok farklı ve orijinal bir yazı tipi. D'nin ne kadar dairesel olduÄŸuna dikkat edin ve üstteki kırılma ile “izleyicinin’gözünü logonun geri kalanına çekiyor.
Ä°kinci olarak, güvercinin maskotu var. Yeni baÅŸlayanlar için, bu sadece soyut bir ÅŸekil — gözler veya tüyler gibi dikkat dağıtıcı detaylar yok. Tıpkı tipografide olduÄŸu gibi, ÅŸeklin kendisi de sakinleÅŸtirici ve dostane bir etkiye sahip olan cömert eÄŸriler kullanıyor. Ancak bu eÄŸriler birkaç keskin nokta ile noktalanıyor ve bu güzellik logosunun çok sıkıcı olmasını engelliyor.
Güzellik Logosu Tasarlamak İçin 3 İpucu
Yukarıdaki en iyi güzellik logosu tasarımlarından ne öğrenebiliriz? İşte size kendinize ait bir güzellik logosu tasarlamak için üç pratik ipucu.
1. Bütünlüğü Sembolize Eden Daireler
Güzellik ürünleri genel olarak bir kişinin görünümüne yardımcı olmak, gerçek ya da imgesel eksiklikleri telafi etmek içindir. Bir bakıma ayakkabıların bir kıyafeti tamamladığı gibi onlar da görünüşünüzü tamamlar. İşte bu yüzden pek çok güzellik markası bu bütünlük duygusuna yaslanmak için çemberler kullanıyor.
Ama bundan daha fazlası da var. Daireler aynı zamanda çok davetkar bir ÅŸekildir — çünkü sonu yoktur, izleyiciyi istediÄŸi kadar içine çeker. Samimiyetten yararlanan her marka için kullanışlıdır, ancak insanları mutlu eden veya heyecanlandıran ürünler satan güzellik sektöründe özellikle iÅŸe yarar.
Maviler ve YeÅŸiller
Güzellik sektörü için markalaşmaya yönelik tüm yaklaşımlar arasında özellikle iki tanesi öne çıkmaktadır. Birincisi, doğal veya organik görünmek isteyen markalardır; genellikle tamamen doğal bileşenler kullanırlar veya sadece doğal temalı kokulara sahip olabilirler. Bu markalar için yeşil net bir seçimdir: yeşil doğayla en çok ilişkilendirilen renktir, bu nedenle doğal ürünler arayan müşteriler için bariz bir ipucudur.
İkinci yaklaşım daha klinik, bilim temelli bir güzellik markasıdır. Bu markalar doğal bileşenler kullanmak yerine, bilim veya teknolojiden esinlenen (güvenli) kimyasal karışımları kullanmayı teşvik etmektedir. Fikir şu ki, bu markalar için mavi en iyi sonucu verir; mavi hem huzurun hem de güvenin rengidir, bu da insanların yeni bilime olan şüphelerini giderir. Bu nedenle mavi, en iyi teknoloji logoları arasında da yaygın bir logo tasarım trendi.
Tipografi Çok Önemlidir
Güzellik sektörü oldukça rekabetçidir ve marka sıkıntısı yoktur. Bu nedenle ÅŸirketinizin adı çok önemlidir — müşteriler adınızı hatırlamazsa, rakipler denizinde kaybolacaktır.
Markanızın gerçek adı önemli olsa da, güzellik logonuzda dokunaklı tipografi kullanmak son derece yardımcı olabilir. Tipografi sadece insanların markanızı nasıl algıladığını etkilemekle kalmaz — Pantene’in klasik görünümü veya Herbal Essences’ın tuhaf görünümü gibi — aynı zamanda akılda kalıcılığı da artırabilir. Marka kimliÄŸinize en uygun yazı tipini ve stilini bulmaya çalışın: tipografiye aÅŸina deÄŸilseniz logo yazı tipleri rehberimize göz atabilirsiniz.
Güzellik Logosu Nasıl Tasarlanır
Şimdi etkili bir güzellik logosunda nelerin olması gerektiği hakkında bir fikriniz olduğuna göre, soru şu: Nasıl bir logo yaparsınız? Esasen iki seçeneğiniz var: sizin için tasarlaması için birini tutmak veya kendiniz tasarlamak. Her ikisinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları var, bu yüzden her ikisini de ayrı ayrı inceleyelim.
Bir Tasarımcı İşe Almak
Profesyonel tasarımcılar yukarıda bahsettiğimiz tüm ipuçlarını, püf noktalarını ve teknikleri ve daha fazlasını ezbere bilirler. Serbest çalışan veya bir ajanstan bir tasarımcı tuttuğunuzda, zamanları kadar uzmanlıklarını da satın almış olursunuz.
Sorun şu ki, hiçbir yetenekli tasarımcı bedavaya çalışmaz. Bir tasarımcı tutmanın en göze çarpan dezavantajı maliyettir; yetenekli tasarımcılar logo tasarımı için yüzlerce hatta binlerce dolar ücret alırlar.
Bazen Fiverr gibi sitelerde daha ucuz alternatifler bulabilirsiniz, ancak bu sitelerin vaat ettiklerini yerine getirme konusunda kötü bir sicili var ve kazıklandıklarını düşünen tonlarca eski Fiverr kullanıcısı var. Bir logo tasarımı için endüstri standardı yaklaşık 200 $'dır, bu nedenle birisi 5 $ talep ederse şüphelenmekte haklısınız.
Ayrıca, ayıracak paranız olsa bile, sizin için doğru tasarımcıyı bulmak zor olabilir. Grafik tasarım yaratıcı bir alandır, bu nedenle aralarından seçim yapabileceğiniz sayısız sanatsal stil vardır. Hem vizyonunuzu anlayan hem de bunu hayata geçirebilecek bir tasarımcı bulduğunuzdan emin olmalısınız, ancak bu zaman alabilir.
Kendiniz Bir Logo Tasarlayın
Eğer bütçenizde logo için ayıracak paranız yoksa, umutsuzluğa kapılmayın. Geçmişte sınırlı seçeneklere sahip olsanız da, günümüzde teknoloji neredeyse herkesin logogenie gibi bir online logo tasarım aracı kullanarak kendi logosunu tasarlayabileceği şekilde gelişti.
Dijital çağımızda, tasarım yazılımı ellerinizin teknik becerisinden çok yaratıcı fikirlerinizle ilgili. Fırça darbelerinizde veya kalem gölgelendirmelerinizde ustalaÅŸmanıza gerek yok — sabit ellere bile ihtiyacınız yok. Dijital logo oluÅŸturucularla tek ihtiyacınız olan bir fikir.
Logogenie ve diğer çevrimiçi tasarım araçları, ilk kez kullananlar için bile tasarımı hızlı ve kolay hale getirmek için şablonlar kullanır. İlk olarak, açılır menüden sektörünüzü seçersiniz.
Şablonlarımızı en iyi sektörlerin ihtiyaç ve taleplerine göre kategorize ettik, bu nedenle sizinkini bulmak ilk adımdır. Algoritmamız daha sonra sektörünüz için en iyi seçenekleri oluşturacaktır.
Beğendiğinizi seçin ve düzenlemeye başlayın. Her şablonu istediğiniz gibi özelleştirebilir, seçimlerinizi aşağıdakiler için kişiselleştirebilirsiniz:
Ana görseller
Şirket adı ve sloganı
Yazı tipi ve tipografi
Renk şemaları
Metin ve resim boyutları
Metin ve resim yerleÅŸimi
Yeni simgeler ekleme
Katmanlama (bazı görüntüleri diğerlerinin arkasına veya önüne koyma)
200'den fazla simgeden oluşan dahili kütüphanemizden seçim yapabilirsiniz. Hızlı bir bakış, gökkuşağı yapraklı ağaçlar, kalkan armaları, kitaplar, mezuniyet kepleri ve daha fazlası dahil olmak üzere yukarıda bahsettiğimiz entelektüel imgelerden bol miktarda olduğunu gösteriyor.
Daha geliÅŸmiÅŸ teknikler kullanmak istiyorsanız, quick beginner’s guide to using Logogenie yazdık. Bu, Logogenie arayüzünün tüm nüanslarını, temel görüntünün bireysel yönlerini nasıl düzenleyeceÄŸinizi, belirli renkleri deÄŸiÅŸtirip diÄŸerlerini deÄŸiÅŸtirmeyeceÄŸinizi ve tipografinizi mükemmelleÅŸtirmeyi açıklar.
logogenie gibi bir DIY logo oluşturucu kullanarak dakikalar içinde profesyonel düzeyde bir logo oluşturabilirsiniz. İşiniz bittiğinde tüm izinleri ve ticari lisansları 24,90$'a satın alarak logonuzu sonsuza kadar kullanabilirsiniz.
Şablon tasarım tarzı ilk kez tasarım yapacaklar için işe yarasa da, önceden bazı grafik tasarım temellerini öğrenirseniz daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Doğrudan uzman tasarımcılardan özel tasarım ipuçları için blogumuzu okumaya devam edin.