Logonuzu tasarlamaya başlayın

Dünya markaları | Dünyanın en tanınmış logoları

Yayınlandı: 07/05/2020

Dünya markaları

 

Bir ÅŸirket’in görsel kimliÄŸi, onu zirveye taşıyabilir, zirvede tutabilir veya zirveye çıkmasına yardımcı olabilir. Bir ÅŸirket veya markanın logo tasarımı aslında görsel kimliÄŸinin en önemli unsurlarından biridir. Sadece bir markayı diÄŸerinden ayırmakla kalmaz, aynı zamanda ÅŸirketin performansını artırma, müşteri seçimini etkileme, sadakat yaratma ve marka deÄŸeri oluÅŸturma potansiyeline sahiptir. Bunların hepsi markaların yapabilme potansiyeline sahip olduÄŸu güçlü hamlelerdir. Kendi marka isminize karar veriyorsanız, hedef kitlenizin aÅŸağıdaki logolarla olduÄŸu kadar marka isminizle de rezonansa girdiÄŸinden emin olmak için ‘marka ismi testi’ adı verilen bir süreci göz önünde bulundurmalısınız! 

1947 yılında kurulan ve çeÅŸitli ulusal standart organizasyonlarının temsilcilerinden oluÅŸan uluslararası bir kuruluÅŸ olan Uluslararası Standardizasyon Örgütü, dünya çapında tescilli, endüstriyel ve ticari standartları teÅŸvik etmektedir. KuruluÅŸun marka deÄŸerini tahmin etme protokolü altı temel gereklilik üzerine kuruludur: ÅŸeffaflık, geçerlilik, güvenilirlik, yeterlilik, nesnellik ve finansal, davranışsal ve yasal parametreler. Marka deÄŸeri, baÅŸarıyı belirlemeye de yardımcı olan itibar ile el ele gider. Olumlu bir marka itibarını korumak, bir iÅŸletmenin genel baÅŸarısı için kritik öneme sahiptir. 

Daha önce, bir logonun özelliklerini açıklarken, özgünlüğün tasarım süreci için neden bu kadar önemli olduÄŸunu ana hatlarıyla belirtmiÅŸtik. Åžimdi de dünyanın en tanınmış on markasını seçtik’

Onları bu kadar baÅŸarılı yapan ÅŸeyin ne olduÄŸuna cevap aramak için logo tasarım evrimini ve tarihini inceledik. ISO gurur duyardı. 

 

Coca-cola

 

Dünya markaları coca cola logosu


1886 baharında Atlanta'lı eczacı John Stith Pemberton dünyayı deÄŸiÅŸtirecek bir ÅŸurup üretti. Yerel halkın övgüler yaÄŸdırmasıyla iÅŸler hızla geliÅŸti. Pemberton’ın muhasebecisi Frank M Robinson, iki C’nin reklamlarda iyi görüneceÄŸini öne sürerek Coca-Cola adını buldu. Robinson, yeni verdiÄŸi isme dramatik bir görünüm katmak için ayrıntılı bir Spencerian yazısı deneyerek ÅŸirket yazısını tasarladı. 

BildiÄŸimiz ve kültürel ortamımıza yerleÅŸmiÅŸ olan kırmızı ve beyaz renk paleti, geleneksel niteliklerden daha fazlasına sahiptir. Kırmızı gücü, heyecanı ve enerjiyi temsil eder. Rengin kendisi satın alma dürtüsünü tetikler, daha önce yapılan araÅŸtırmalar kırmızı fiÅŸi olan poker oyuncularının mavi fiÅŸi olanlara göre daha fazla bahis oynadığını kanıtlamıştır. Tutkulu beyaz ve geniÅŸ el yazısı metin, geçmiÅŸ bir zamana, yakıcı bir nostaljiye iÅŸaret ediyor. Palet tesadüfen, o zamandan beri bir Coca-cola maskotu haline gelen Noel Baba'nın kıyafetiyle eÅŸleÅŸiyor ve ikonik markayla daha fazla geleneÄŸi birbirine baÄŸlıyor. 

Coca-cola'nın en büyük içecek üreticisi ve dağıtıcısı ve hatta dünyanın en büyük ÅŸirketlerinden biri olduÄŸu günümüze doÄŸru hızla ilerliyoruz. Ä°lk yılında sadece 25 ÅŸiÅŸe olan Coca-Cola ürünleri dünya çapında her gün 1,9 milyar porsiyon satılmaktadır. Resmi olarak 1887 yılında tescil edilen ticari markası ile sadece küçük deÄŸiÅŸiklikler olmuÅŸtur, bu da Coca-cola'yı istikrar ve gelenekle örtüşen dünyanın hak ettiÄŸi bir marka haline getirmiÅŸtir. 

 

Pepsi

 

Dünya markaları pepsi logosu

Pepsi'den önce Brad’s Drink vardı. Kuzey Carolina'da bir eczacı tarafından yaratılan Caleb Bradham, 1893 yılında, Coca-Cola'dan sadece birkaç yıl sonra ve Dr. Pepper ortaya çıkmadan birkaç yıl önce bu tıbbi yardımı hayata geçirdi. BeÅŸ yıl sonra, Brad’s Drink, hazımsızlık için kullanılan baÅŸka bir kelimeden, yani “dispepsi” den türetilen bir isim olan Pepsi-Cola oldu. 

Pepsi, zamansız ve tanınabilir bir markayı marka yapan denkleme meydan okuyan bir marka olmuÅŸtur: tutarlılık. Pepsi'nin var olduÄŸu yüzyıl boyunca, daha küçük ürünleri ve lezzet çeÅŸitlerini saymazsak, on iki önemli logo yeniden tasarlandı. Devam eden bu deÄŸiÅŸikliklere raÄŸmen, Pepsi tek bir ÅŸey vaat etti: memnuniyet. Kırmızı, beyaz ve mavi tonları, kasıtlı kıvrımlar ve daireler aracılığıyla temiz ve estetik açıdan hoÅŸ bir logo yarattı. Twitter’ın kreatif direktörü, üst üste binen dairelerin, akranlar ve arkadaÅŸlar arasında kurulacak, baÄŸlanacak ve kesiÅŸecek potansiyel aÄŸları, ilgi alanlarını ve fikirleri çaÄŸrıştırdığını belirtti. Günümüzün altın oran onaylı logosu, ÅŸirketin devam eden sürekli evrimine raÄŸmen hala tanınabilir durumda. 

 

McDonald’s

 

Dünya markaları Mcdonald's logosu

McDonald’s, 1940 yılında tek bir restoran olarak kurulan Amerika’nın bir numaralı fast food ÅŸirketidir. Zaman içinde McDonald’s “M”yi oluÅŸturan altın kemerler, kolektif rahat yemek fikrimizle eÅŸanlamlı hale geldi. Bu kemerler, fast food kültürünü ve Amerika'yı belirli bir ÅŸekilde sembolize ederek çok daha fazlası haline geldi. 

Marka, kuruluÅŸundan bu yana birkaç kez yeniden tasarlandı, ancak onlarca yıldır aynı konsepte baÄŸlı kaldı. Bu ikonik kemerler, binanın üzerinde bir “M”,  gibi görünen ayrı altın kemerler içeren orijinal restoran tasarımlarından birine dayanıyordu. 

 

Nike

 

Dünya markaları Nike logosu

 

Nike, dünyanın en deÄŸerli moda markasıdır ve swoosh'u bugün var olan en ikonik marka kimliklerinden biridir. Logo ilk olarak 1971 yılında Nike'ın kurucularından Phil Knight'ın bir öğrencisi tarafından tasarlanmıştır. Tasarımcı Carolyn Davidson'a 35 dolar ödenmiÅŸ ve Knight'ın ÅŸu sözleri aktarılmıştı: “Sevmedim ama zamanla alışacağım.” 

Davidson, Yunan zafer tanrıçası Nike'den ilham alarak logosunu onun kanadından esinlenerek tasarlamıştır. Yunan folkloru, Tanrıça Nike'nin birçok cesur savaşçıyı vatanlarını korumak için savaÅŸ kazanmaları konusunda etkilediÄŸini anlatır. Tanrıça Nike'nin kanatlarının savaÅŸ alanına giden savaşçılara motivasyon ve cesaret getirdiÄŸi söylenir. Tasarımcı için hem hareket mesajını iletmek hem de rakip firma Adidas'tan farklılaÅŸmak önemliydi. 

Nike’ın logosu, tasarımını neredeyse duyabileceÄŸiniz ve hissedebileceÄŸiniz hareketi harekete geçiren eÄŸrinin kendisi kadar etrafındaki beyaz alanı da kullanıyor. SadeliÄŸi hız ve çeviklik anlamına geliyor ve aynı zamanda ÅŸirketin tüm ürünlerinde iyi görünmesini saÄŸlayarak simgeyi mümkün olan her ÅŸekilde aşılıyor. 

 

Adidas

.
 

Dünya markaları Adidas logosu

Herzogenaurach, Almanya'da kurulan ve merkezi burada bulunan Adidas, zarafet ve dayanıklılığı temsil eder hale geldi. Marka, minimalist, kurumsal logo tasarımına tek başına öncülük etmiÅŸtir. Üç ÅŸeritli iÅŸaret, Adidas'ın özlü sembolü haline gelmiÅŸtir. 

Adidas üç ÅŸeritli ticari markasını 1950’lerde bir Fin markasından satın aldı ve ikonografi ÅŸirketin kurucusu Adi Dassler tarafından yaratıldı. Dassler bu iÅŸaretleri ilk kez 1949 yılında, özellikle atletizm yarışmalarında hemen tanınabilecek bir sembol yaratmak istediÄŸinde markanın ayakkabılarında kullandı. Basit bir tasarım olmasına raÄŸmen, bu marka ile o kadar özdeÅŸleÅŸti ki, Dassler iÅŸine “üç ÅŸeritli ÅŸirket ” adını bile verdi.” 

Tasarımın kendisi hakkında biraz bilgi vermek gerekirse, ÅŸeritlerin bir daÄŸ ÅŸeklini aldığını fark etmek kolaydır. Bu, müşterilere tam potansiyellerine ulaÅŸmaları için kendilerini zorlamaları konusunda ilham vermek ve meydan okumak anlamına geliyor. 

 

Google

 

Dünya markaları Google logosu

Google, internet (!!!) de dahil olmak üzere dijital sorgulamalarımızın çoÄŸuyla eÅŸ anlamlıdır. Listemize girmelerinin bir nedeni var. Ä°nternetle ilgili hizmet ve ürünlerde uzmanlaÅŸmış Amerikan çok uluslu teknoloji kuruluÅŸu, ABD'deki herhangi bir ÅŸirketin en iyi itibarına sahiptir ve ÅŸu anda dünyanın en tanınmış markalarından biridir.  Google'ın aslında baÅŸlangıçta iki logosu vardı.
1996 yılında Google logosunda bir el resmi ve kırmızı yazı tipinde şirketin orijinal adı (BackRub) yer alıyordu. Google olarak yeniden markalaştıklarında, 1998 yılında çok renkli bir tonda "Google!" yazan çok daha basit bir logo piyasaya sürdüler. Bu ünlü logonun arkasındaki grafik tasarımcı Ruth Kedar'dı.

"Ana renklerle sonuçlandırdık, ancak desenin sırayla gitmesi yerine L'ye ikincil bir renk koyduk, bu da Google'ın kurallara uymadığı fikrini geri getirdi."

Mevcut logonun kusurları hakkında çok fazla tartışma var ve İngiliz tasarımcı Will Patterson, Google logosunun matematiksel ve geometrik kusurlarına rağmen neden optik olarak mükemmel olduğunu zarif bir şekilde açıklıyor.

 

Facebook

 

Dünya markaları Facebook logosu

Facebook 2004 yılında kuruldu ve dünyayı yakınlaÅŸtırırken insanlara topluluk oluÅŸturma gücü vermeye yardımcı oldu. Bir üniversite öğrencisinin yurt odasında küçük ve çok yerel bir web sitesi olarak baÅŸlayan ÅŸey, o zamandan beri bugün bildiÄŸimiz sosyal medya devine dönüştü.  

Facebook bir üniversite ağ sitesinden dünya çapında bir sosyal medya platformuna dönüşmeye başladığında, kurucular Mark Zuckerberg ve Sean Parker şirket için yeni bir logo yaratması için Cuban Council'den Mike Buzzard'ı işe aldı. Buzzard'ın tasarladığı logo, şirket yıllar içinde sadece küçük değişiklikler yaptığı için bugün Facebook ile ilişkilendirilen logonun neredeyse aynısıdır. Logonun mavi renk şeması, Zuckerberg'in bir tür renk körlüğü olan deuteranopia hastası olması nedeniyle seçildi. Döteranopiden muzdarip birinin kolayca ayırt edebildiği bir renk mavidir.

Facebook logosu, sakin, mavi bir arka plan üzerinde beyaz küçük harfli yazı tipiyle sade ve anlaşılır bir tasarıma sahip. Åžema Zuckerberg’in durumu nedeniyle seçilmiÅŸ olsa da, renk ÅŸemasının kendisi için hala bir önemi var. Mavi ve beyaz uzun zamandır saflığı ve iyimserliÄŸi temsil etmek üzere bir arada kullanılıyor ki Facebook da bir marka olarak bunun için çabalıyordu. 

 

Twitter

 

Dünya markaları Twitter logosu

“Twitter kuÅŸtur, kuÅŸ Twitter'dır,” diyen sosyal aÄŸ ÅŸirketi’nin eski kreatif direktörü Doug Bowman,

.

Twitter, “twttr” olarak bilinen baÅŸlangıcından bu yana uzun bir yol kat ederek imza simgesini diÄŸer platformlardan uzun zamandır ayırıyor. Twitter’ın resmi lansmanı 15 Temmuz 2006 tarihinde, kurucuların Ä°sveçli grafik tasarımcı Linda Gavin ile bir gün içinde ilk resmi logoyu geliÅŸtirmeleriyle gerçekleÅŸti. Marka 2010 yılına kadar aynı kaldı ve Martin Grasser’in gözünden bugün bildiÄŸimiz haline dönüştü. Grasser'in tasarımı olan mevcut logo bir sinek kuÅŸunu temel alıyor ve illüstrasyonu on beÅŸ daire üzerine kurulu. Grasser, dairelerin Twitter'ın bilgiyi demokratikleÅŸtirdiÄŸi ve herkese bir ses verdiÄŸi fikrini sembolize ettiÄŸini ve tarafsız bir görsel sunduÄŸunu belirtti. Twitter’ın eski kreatif direktörü, görsel kimlik deÄŸiÅŸimini “özgürlüğün, umudun ve sınırsız olasılığın nihai temsili ”olarak nitelendirdi.” Platform, basitleÅŸtirmenin nasıl bir baÅŸarı iÅŸareti olabileceÄŸini iletti. 

 

Instagram

 

Dünya markaları Twitter logosu

CEO ve kurucu ortak Kevin Systrom, fotoÄŸraf paylaşım sosyal platformu Instagram'ın devasa bir uluslararası aÄŸa dönüşeceÄŸini bilmiyordu. Facebook'un 2012'de satın almasıyla Instagram bugün var olan en aktif sosyal medya platformlarından biri haline geldi. 

Tüm logoları, ağın fotoÄŸraf paylaÅŸma konusundaki temel tanımına geri dönen bir ÅŸipÅŸak fotoÄŸraf makinesi ÅŸekline dayanıyor. Systrom tarafından tasarlanan 2010 tarihli orijinal Instagram logosu, gökkuÅŸağı ÅŸeritli bir Polaroid fotoÄŸraf makinesinin taklidiydi. Åžimdi ise Instagram logosu, orijinal Polaroid kamera görüntüsünün gün batımı renginde minimalist bir taslağı. Belirgin bir analog kameradan minimalist dijital illüstrasyona geçiÅŸ, mevcut topluluklarında bir kargaÅŸaya neden oldu, ancak hatırlanabilirlik ve tanınabilirlik hala devam ediyor. 

 

Amazon

 

Dünya markaları Amazon logosu

Dünyanın markaları listemizi bir banger ile sonlandıracağız: Amazon.com, Inc. Seattle, Washington merkezli Amerikan çok uluslu teknoloji firması, e-ticaret, bulut biliÅŸim, yapay zeka ve dijital akış teknoloji ÅŸirketidir ve ÅŸu anda Google, Apple ve Facebook ile birlikte “Big Four” ÅŸirketlerinden biri olarak kabul edilmektedir. 

Amazon'un kurucusu Jeff Bezos, Amazon logosunu yaratması için Turner Duckworth'u iÅŸe aldı. BaÅŸlangıçta logo, içinde bir nehir ÅŸekli olan ‘‘A’’ harfinden oluÅŸuyordu. 1997 yılında daha ayrıntılı bir metinle deÄŸiÅŸtirildi (‘‘amazon.com'' ve ‘Dünyanın En Büyük Kitapçısı’ sloganı dahil). Bugün bildiÄŸimiz sarı çizgili logo 1998 yılında kabul edildi ve “A'dan Z'ye” her ÅŸeyi sattıkları mesajını veriyor. 

 

Bir sonraki işiniz için markalaşmaya ihtiyacınız var
 

Logogenie'nin logo üreticisi



Logogenie’nin üçüncü nesil Ã¼cretsiz logo oluÅŸturucusu ÅŸirketinizin’sektörünü ve tercih ettiÄŸiniz yazı tipini belirlemenizi saÄŸlar. Üç adımda logonuzu ÅŸirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz. Ä°lk adım: ÅŸirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inÅŸaat, moda, teknoloji, saÄŸlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniÅŸ bir yelpazeye sahiptir. Ä°kinci adım: bir logo ÅŸablonu seçin. Yüzlerce ÅŸablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. ÖzelleÅŸtirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller deÄŸiÅŸtirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur. 


Start designing your logo

 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x