Bir ÅŸirket’in görsel kimliÄŸi, onu zirveye taşıyabilir, zirvede tutabilir veya zirveye çıkmasına yardımcı olabilir. Bir ÅŸirket veya markanın logo tasarımı aslında görsel kimliÄŸinin en önemli unsurlarından biridir. Sadece bir markayı diÄŸerinden ayırmakla kalmaz, aynı zamanda ÅŸirketin performansını artırma, müşteri seçimini etkileme, sadakat yaratma ve marka deÄŸeri oluÅŸturma potansiyeline sahiptir. Bunların hepsi markaların yapabilme potansiyeline sahip olduÄŸu güçlü hamlelerdir. Kendi marka isminize karar veriyorsanız, hedef kitlenizin aÅŸağıdaki logolarla olduÄŸu kadar marka isminizle de rezonansa girdiÄŸinden emin olmak için ‘marka ismi testi’ adı verilen bir süreci göz önünde bulundurmalısınız!
1947 yılında kurulan ve çeşitli ulusal standart organizasyonlarının temsilcilerinden oluşan uluslararası bir kuruluş olan Uluslararası Standardizasyon Örgütü, dünya çapında tescilli, endüstriyel ve ticari standartları teşvik etmektedir. Kuruluşun marka değerini tahmin etme protokolü altı temel gereklilik üzerine kuruludur: şeffaflık, geçerlilik, güvenilirlik, yeterlilik, nesnellik ve finansal, davranışsal ve yasal parametreler. Marka değeri, başarıyı belirlemeye de yardımcı olan itibar ile el ele gider. Olumlu bir marka itibarını korumak, bir işletmenin genel başarısı için kritik öneme sahiptir.
Daha önce, bir logonun özelliklerini açıklarken, özgünlüğün tasarım süreci için neden bu kadar önemli olduÄŸunu ana hatlarıyla belirtmiÅŸtik. Åžimdi de dünyanın en tanınmış on markasını seçtik’
Onları bu kadar başarılı yapan şeyin ne olduğuna cevap aramak için logo tasarım evrimini ve tarihini inceledik. ISO gurur duyardı.
Coca-cola
1886 baharında Atlanta'lı eczacı John Stith Pemberton dünyayı deÄŸiÅŸtirecek bir ÅŸurup üretti. Yerel halkın övgüler yaÄŸdırmasıyla iÅŸler hızla geliÅŸti. Pemberton’ın muhasebecisi Frank M Robinson, iki C’nin reklamlarda iyi görüneceÄŸini öne sürerek Coca-Cola adını buldu. Robinson, yeni verdiÄŸi isme dramatik bir görünüm katmak için ayrıntılı bir Spencerian yazısı deneyerek ÅŸirket yazısını tasarladı.
Bildiğimiz ve kültürel ortamımıza yerleşmiş olan kırmızı ve beyaz renk paleti, geleneksel niteliklerden daha fazlasına sahiptir. Kırmızı gücü, heyecanı ve enerjiyi temsil eder. Rengin kendisi satın alma dürtüsünü tetikler, daha önce yapılan araştırmalar kırmızı fişi olan poker oyuncularının mavi fişi olanlara göre daha fazla bahis oynadığını kanıtlamıştır. Tutkulu beyaz ve geniş el yazısı metin, geçmiş bir zamana, yakıcı bir nostaljiye işaret ediyor. Palet tesadüfen, o zamandan beri bir Coca-cola maskotu haline gelen Noel Baba'nın kıyafetiyle eşleşiyor ve ikonik markayla daha fazla geleneği birbirine bağlıyor.
Coca-cola'nın en büyük içecek üreticisi ve dağıtıcısı ve hatta dünyanın en büyük şirketlerinden biri olduğu günümüze doğru hızla ilerliyoruz. İlk yılında sadece 25 şişe olan Coca-Cola ürünleri dünya çapında her gün 1,9 milyar porsiyon satılmaktadır. Resmi olarak 1887 yılında tescil edilen ticari markası ile sadece küçük değişiklikler olmuştur, bu da Coca-cola'yı istikrar ve gelenekle örtüşen dünyanın hak ettiği bir marka haline getirmiştir.
Pepsi
Pepsi'den önce Brad’s Drink vardı. Kuzey Carolina'da bir eczacı tarafından yaratılan Caleb Bradham, 1893 yılında, Coca-Cola'dan sadece birkaç yıl sonra ve Dr. Pepper ortaya çıkmadan birkaç yıl önce bu tıbbi yardımı hayata geçirdi. BeÅŸ yıl sonra, Brad’s Drink, hazımsızlık için kullanılan baÅŸka bir kelimeden, yani “dispepsi” den türetilen bir isim olan Pepsi-Cola oldu.
Pepsi, zamansız ve tanınabilir bir markayı marka yapan denkleme meydan okuyan bir marka olmuÅŸtur: tutarlılık. Pepsi'nin var olduÄŸu yüzyıl boyunca, daha küçük ürünleri ve lezzet çeÅŸitlerini saymazsak, on iki önemli logo yeniden tasarlandı. Devam eden bu deÄŸiÅŸikliklere raÄŸmen, Pepsi tek bir ÅŸey vaat etti: memnuniyet. Kırmızı, beyaz ve mavi tonları, kasıtlı kıvrımlar ve daireler aracılığıyla temiz ve estetik açıdan hoÅŸ bir logo yarattı. Twitter’ın kreatif direktörü, üst üste binen dairelerin, akranlar ve arkadaÅŸlar arasında kurulacak, baÄŸlanacak ve kesiÅŸecek potansiyel aÄŸları, ilgi alanlarını ve fikirleri çaÄŸrıştırdığını belirtti. Günümüzün altın oran onaylı logosu, ÅŸirketin devam eden sürekli evrimine raÄŸmen hala tanınabilir durumda.
McDonald’s
McDonald’s, 1940 yılında tek bir restoran olarak kurulan Amerika’nın bir numaralı fast food ÅŸirketidir. Zaman içinde McDonald’s “M”yi oluÅŸturan altın kemerler, kolektif rahat yemek fikrimizle eÅŸanlamlı hale geldi. Bu kemerler, fast food kültürünü ve Amerika'yı belirli bir ÅŸekilde sembolize ederek çok daha fazlası haline geldi.
Marka, kuruluÅŸundan bu yana birkaç kez yeniden tasarlandı, ancak onlarca yıldır aynı konsepte baÄŸlı kaldı. Bu ikonik kemerler, binanın üzerinde bir “M”, gibi görünen ayrı altın kemerler içeren orijinal restoran tasarımlarından birine dayanıyordu.
Nike
Nike, dünyanın en deÄŸerli moda markasıdır ve swoosh'u bugün var olan en ikonik marka kimliklerinden biridir. Logo ilk olarak 1971 yılında Nike'ın kurucularından Phil Knight'ın bir öğrencisi tarafından tasarlanmıştır. Tasarımcı Carolyn Davidson'a 35 dolar ödenmiÅŸ ve Knight'ın ÅŸu sözleri aktarılmıştı: “Sevmedim ama zamanla alışacağım.”
Davidson, Yunan zafer tanrıçası Nike'den ilham alarak logosunu onun kanadından esinlenerek tasarlamıştır. Yunan folkloru, Tanrıça Nike'nin birçok cesur savaşçıyı vatanlarını korumak için savaş kazanmaları konusunda etkilediğini anlatır. Tanrıça Nike'nin kanatlarının savaş alanına giden savaşçılara motivasyon ve cesaret getirdiği söylenir. Tasarımcı için hem hareket mesajını iletmek hem de rakip firma Adidas'tan farklılaşmak önemliydi.
Nike’ın logosu, tasarımını neredeyse duyabileceÄŸiniz ve hissedebileceÄŸiniz hareketi harekete geçiren eÄŸrinin kendisi kadar etrafındaki beyaz alanı da kullanıyor. SadeliÄŸi hız ve çeviklik anlamına geliyor ve aynı zamanda ÅŸirketin tüm ürünlerinde iyi görünmesini saÄŸlayarak simgeyi mümkün olan her ÅŸekilde aşılıyor.
Adidas
.Herzogenaurach, Almanya'da kurulan ve merkezi burada bulunan Adidas, zarafet ve dayanıklılığı temsil eder hale geldi. Marka, minimalist, kurumsal logo tasarımına tek başına öncülük etmiştir. Üç şeritli işaret, Adidas'ın özlü sembolü haline gelmiştir.
Adidas üç ÅŸeritli ticari markasını 1950’lerde bir Fin markasından satın aldı ve ikonografi ÅŸirketin kurucusu Adi Dassler tarafından yaratıldı. Dassler bu iÅŸaretleri ilk kez 1949 yılında, özellikle atletizm yarışmalarında hemen tanınabilecek bir sembol yaratmak istediÄŸinde markanın ayakkabılarında kullandı. Basit bir tasarım olmasına raÄŸmen, bu marka ile o kadar özdeÅŸleÅŸti ki, Dassler iÅŸine “üç ÅŸeritli ÅŸirket ” adını bile verdi.”
Tasarımın kendisi hakkında biraz bilgi vermek gerekirse, şeritlerin bir dağ şeklini aldığını fark etmek kolaydır. Bu, müşterilere tam potansiyellerine ulaşmaları için kendilerini zorlamaları konusunda ilham vermek ve meydan okumak anlamına geliyor.
Google, internet (!!!) de dahil olmak üzere dijital sorgulamalarımızın çoğuyla eş anlamlıdır. Listemize girmelerinin bir nedeni var. İnternetle ilgili hizmet ve ürünlerde uzmanlaşmış Amerikan çok uluslu teknoloji kuruluşu, ABD'deki herhangi bir şirketin en iyi itibarına sahiptir ve şu anda dünyanın en tanınmış markalarından biridir. Google'ın aslında başlangıçta iki logosu vardı.
1996 yılında Google logosunda bir el resmi ve kırmızı yazı tipinde şirketin orijinal adı (BackRub) yer alıyordu. Google olarak yeniden markalaştıklarında, 1998 yılında çok renkli bir tonda "Google!" yazan çok daha basit bir logo piyasaya sürdüler. Bu ünlü logonun arkasındaki grafik tasarımcı Ruth Kedar'dı.
"Ana renklerle sonuçlandırdık, ancak desenin sırayla gitmesi yerine L'ye ikincil bir renk koyduk, bu da Google'ın kurallara uymadığı fikrini geri getirdi."
Mevcut logonun kusurları hakkında çok fazla tartışma var ve İngiliz tasarımcı Will Patterson, Google logosunun matematiksel ve geometrik kusurlarına rağmen neden optik olarak mükemmel olduğunu zarif bir şekilde açıklıyor.
Facebook 2004 yılında kuruldu ve dünyayı yakınlaştırırken insanlara topluluk oluşturma gücü vermeye yardımcı oldu. Bir üniversite öğrencisinin yurt odasında küçük ve çok yerel bir web sitesi olarak başlayan şey, o zamandan beri bugün bildiğimiz sosyal medya devine dönüştü.
Facebook bir üniversite ağ sitesinden dünya çapında bir sosyal medya platformuna dönüşmeye başladığında, kurucular Mark Zuckerberg ve Sean Parker şirket için yeni bir logo yaratması için Cuban Council'den Mike Buzzard'ı işe aldı. Buzzard'ın tasarladığı logo, şirket yıllar içinde sadece küçük değişiklikler yaptığı için bugün Facebook ile ilişkilendirilen logonun neredeyse aynısıdır. Logonun mavi renk şeması, Zuckerberg'in bir tür renk körlüğü olan deuteranopia hastası olması nedeniyle seçildi. Döteranopiden muzdarip birinin kolayca ayırt edebildiği bir renk mavidir.
Facebook logosu, sakin, mavi bir arka plan üzerinde beyaz küçük harfli yazı tipiyle sade ve anlaşılır bir tasarıma sahip. Åžema Zuckerberg’in durumu nedeniyle seçilmiÅŸ olsa da, renk ÅŸemasının kendisi için hala bir önemi var. Mavi ve beyaz uzun zamandır saflığı ve iyimserliÄŸi temsil etmek üzere bir arada kullanılıyor ki Facebook da bir marka olarak bunun için çabalıyordu.
“Twitter kuÅŸtur, kuÅŸ Twitter'dır,” diyen sosyal aÄŸ ÅŸirketi’nin eski kreatif direktörü Doug Bowman,
.
Twitter, “twttr” olarak bilinen baÅŸlangıcından bu yana uzun bir yol kat ederek imza simgesini diÄŸer platformlardan uzun zamandır ayırıyor. Twitter’ın resmi lansmanı 15 Temmuz 2006 tarihinde, kurucuların Ä°sveçli grafik tasarımcı Linda Gavin ile bir gün içinde ilk resmi logoyu geliÅŸtirmeleriyle gerçekleÅŸti. Marka 2010 yılına kadar aynı kaldı ve Martin Grasser’in gözünden bugün bildiÄŸimiz haline dönüştü. Grasser'in tasarımı olan mevcut logo bir sinek kuÅŸunu temel alıyor ve illüstrasyonu on beÅŸ daire üzerine kurulu. Grasser, dairelerin Twitter'ın bilgiyi demokratikleÅŸtirdiÄŸi ve herkese bir ses verdiÄŸi fikrini sembolize ettiÄŸini ve tarafsız bir görsel sunduÄŸunu belirtti. Twitter’ın eski kreatif direktörü, görsel kimlik deÄŸiÅŸimini “özgürlüğün, umudun ve sınırsız olasılığın nihai temsili ”olarak nitelendirdi.” Platform, basitleÅŸtirmenin nasıl bir baÅŸarı iÅŸareti olabileceÄŸini iletti.
CEO ve kurucu ortak Kevin Systrom, fotoğraf paylaşım sosyal platformu Instagram'ın devasa bir uluslararası ağa dönüşeceğini bilmiyordu. Facebook'un 2012'de satın almasıyla Instagram bugün var olan en aktif sosyal medya platformlarından biri haline geldi.
Tüm logoları, ağın fotoğraf paylaşma konusundaki temel tanımına geri dönen bir şipşak fotoğraf makinesi şekline dayanıyor. Systrom tarafından tasarlanan 2010 tarihli orijinal Instagram logosu, gökkuşağı şeritli bir Polaroid fotoğraf makinesinin taklidiydi. Şimdi ise Instagram logosu, orijinal Polaroid kamera görüntüsünün gün batımı renginde minimalist bir taslağı. Belirgin bir analog kameradan minimalist dijital illüstrasyona geçiş, mevcut topluluklarında bir kargaşaya neden oldu, ancak hatırlanabilirlik ve tanınabilirlik hala devam ediyor.
Amazon
Dünyanın markaları listemizi bir banger ile sonlandıracağız: Amazon.com, Inc. Seattle, Washington merkezli Amerikan çok uluslu teknoloji firması, e-ticaret, bulut biliÅŸim, yapay zeka ve dijital akış teknoloji ÅŸirketidir ve ÅŸu anda Google, Apple ve Facebook ile birlikte “Big Four” ÅŸirketlerinden biri olarak kabul edilmektedir.
Amazon'un kurucusu Jeff Bezos, Amazon logosunu yaratması için Turner Duckworth'u iÅŸe aldı. BaÅŸlangıçta logo, içinde bir nehir ÅŸekli olan ‘‘A’’ harfinden oluÅŸuyordu. 1997 yılında daha ayrıntılı bir metinle deÄŸiÅŸtirildi (‘‘amazon.com'' ve ‘Dünyanın En Büyük Kitapçısı’ sloganı dahil). Bugün bildiÄŸimiz sarı çizgili logo 1998 yılında kabul edildi ve “A'dan Z'ye” her ÅŸeyi sattıkları mesajını veriyor.
Bir sonraki işiniz için markalaşmaya ihtiyacınız var
Logogenie’nin üçüncü nesil ücretsiz logo oluÅŸturucusu ÅŸirketinizin’sektörünü ve tercih ettiÄŸiniz yazı tipini belirlemenizi saÄŸlar. Üç adımda logonuzu ÅŸirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz. Ä°lk adım: ÅŸirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inÅŸaat, moda, teknoloji, saÄŸlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniÅŸ bir yelpazeye sahiptir. Ä°kinci adım: bir logo ÅŸablonu seçin. Yüzlerce ÅŸablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. ÖzelleÅŸtirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller deÄŸiÅŸtirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur.