Logonuzu tasarlamaya başlayın

Doğru işletme adını bulmak: Mükemmel işletme adını bulmak için püf noktaları, araçlar ve stratejiler

Yayınlandı: 06/07/2020

Büyük bir ÅŸeyin peÅŸindesiniz. Fantastik. Gelecek vaat eden iÅŸ fikriniz çok büyük bir potansiyele sahip. Bir ÅŸey dışında her ÅŸey sonunda bir araya geliyor. Bir iÅŸletme adınız eksik. 

Bir iÅŸletmeye nasıl isim verileceÄŸini bulmak, bir daÄŸa tırmanmak gibi ezici bir görev gibi görünebilir. Sürece baÅŸlamadan önce birkaç ÅŸey yapmak iyi bir uygulamadır. Süreci adım adım parçalara ayırın. Ä°ÅŸinizle ilgili olarak neyin en önemli olduÄŸuna odaklanın. GeçmiÅŸi, bugünü ve ÅŸirketin geleceÄŸinin nasıl görünmesini istediÄŸinizi düşünün. Bunun marka tasarımınız ile nasıl örtüşeceÄŸini düşünün. Niyetiniz harekete geçtiÄŸine göre, sürecin ana hatlarını çizmek ve en iyi iÅŸletme adını nasıl bulacağınız konusunda baÅŸarı için ipuçları sunmak için buradayız. 


How to name your business
 

Süreç

 

Başlangıçta, beyin fırtınası ile başlamak en iyisidir. Beyin fırtınası dediğimizde sınırsız, serbest bir fikir ve ilham akışını kastediyoruz. Düşüncelerinizi kaydetme sürecinizde size en uygun olan neyse, onu uygulayın. Günlük tutun, yazın, çizin, sesli mesajlar kaydedin, fikirleri görselleştirmek ve yemek için yiyecek heykelleri inşa edin. Her şey olabilir, gerçekten. Ara vermeyi unutmayın - bu da sürecin bir parçasıdır.

 

Yol boyunca size yardımcı olacak mevcut kaynaklara ve araçlara danışın. 
Twinword, belirli bir konu etrafında hangi diÄŸer kelimelerin kullanıldığını görmenize yardımcı olacak ücretsiz bir LSI (Latent semantic indexing) anahtar kelime oluÅŸturucu ve görselleÅŸtiriciye sahiptir. 


Answer the Public, daha görsel olanlar için bir kelime haritası oluÅŸturur. 
Visual Thesaurus, bir anahtar kelime etrafında görseller saÄŸlar. 


Shopify, iÅŸletme adı oluÅŸturucu ile yardımcı olabilir ve aynı zamanda alan adının da kullanılabilir olup olmadığını gösterebilir. 
Name Mesh, oynamak için bir baÅŸka eÄŸlenceli ÅŸirket adı oluÅŸturucudur. 


Naminum bir temaya göre bir isim oluşturacaktır.
Namelix, markalı işletme adı oluşturucuları için yapay zeka kullanır.

Eat My Words, işletme adınızın ne kadar güçlü olduğunu öğrenmek için hızlı bir test sunuyor
. Hipster Business Name Generator sadece eÄŸlence için var, ancak masaya daha fazla fikir getirmeye yardımcı olabilir. 
Sahte Kelime Üreteci, aslında kelime olmayan kelimeler üretiyor! Tam da işinizin ihtiyacı olan şey olabilir.

Fiziksel kitaplar, dergiler ve gazeteler de sizin dostunuzdur. Mümkün olduÄŸunca çok ÅŸey alın ve ÅŸirketinizle hiçbir ilgisi olmasa bile sizde yankı uyandıran ifadeleri ve kelimeleri not ettiÄŸinizden emin olun. Daha sonra bir ÅŸeyler aklınıza gelebilir. Bruce Lee bir keresinde şöyle demiÅŸti: “Yararlı olanı özümseyin, yararsız olanı reddedin, özellikle kendinize ait olanı ekleyin.”

 

How to name your business

 

Fikir toplarken, işte bunu yaparken kendinize sormanız gereken birkaç soru:


Åžirketinizi nasıl tanımlarsınız? 
Åžirketinizin itici misyonu nedir?
Ne baÅŸarmaya çalışıyorsunuz? 
Bir şirket olarak hangi değerlere inanıyor ve bunları dünyaya iletmeye çalışıyorsunuz? Hedef kitleniz kim?
Hedef kitleniz hangi kelimelere ilgi duyuyor?
Müşterilerinizde hangi duyguları uyandırmak istersiniz?
Ä°ÅŸletmenizi nasıl adlandıracağınızı düşündüğünüzde aklınıza hangi sıfatlar geliyor? 
İsmi yüksek sesle söylediğimde kulağa nasıl geliyor?

 

Sektörünüzle iletiÅŸim halinde olun. Ortaya çıkan trendleri, uzmanların ve müşterilerin sektörünüzü Google'da aratırken sıklıkla kullandıkları anahtar kelimeleri ve kendi rolünüzü bunun içinde nerede gördüğünüzü daha fazla araÅŸtırın. SevdiÄŸiniz ve nefret ettiÄŸiniz iÅŸletme adlarını kaydedin. Bunların her birinden öğreneceÄŸiniz bir ÅŸeyler var. Rakipler ve ötesi için bu isimleri neden sevdiÄŸinizi veya nefret ettiÄŸinizi öğrenmek için dalın. Bu alıştırma kendi başına ÅŸirket isimlendirme süreciniz için güvenli niyetler belirleyecektir. 

Gelecekteki ÅŸirket adınızın anlamında derinlik yaratmak için bir seçenek olarak kelime oyunlarına açık olun. Åžirketiniz hizmet temelli ise, “Sunny Day Designs” gibi hizmetinizi isme eklemeyi düşünebilirsiniz. Sektörünüzdeki ve geniÅŸ bir yelpazedeki adlandırma trendlerini anlayın. Ä°ÅŸte birkaçı:


- Tek kelimelik güven (Uber, Apple, Sonos)
- BileÅŸik kelimeler (Evernote, Facebook)
- Özellikle solo giriÅŸimciler için kullanılan insan isimleri (Beyoncé, Oprah, Warby Parker)
- Mash-ups (Instagram)
- Son ekler sonuna eklendi (Spotify)
- Sesli harfi atlayın (Flickr)
- Kasıtlı yazım hataları (Lyft)
- Bitki ve hayvanlar birlikte (İncir ve Serçe)

 

Görsel olarak deneyin. Nasıl görüneceÄŸini ve kulaÄŸa nasıl geleceÄŸini anlamak için potansiyel ÅŸirket adlarını yer tutucu bir logo tasarımında uygulayın. Geri bildirim istemekten korkmayın. Saygı duyduÄŸunuz ve güvendiÄŸiniz kiÅŸilerle test edin. Google, aklınızdaki isimler hakkında kısa ve tatlı bir anket göndermek için kullanabileceÄŸiniz düzenlenebilir bir form sunuyor. Tasarım ajansı Sagmeister & Walsh'un kurucu ortağı Jessica Walsh, “Kimse nefret etmiyorsa, kimse gerçekten sevmiyordur.”

 

How to name your business

 

İyi bir işletme adının nitelikleri

 

Artık filtrelenmemiş fikirlerinizi yazdığınıza ve haritalandırdığınıza, alanınızda iyi araştırma yaptığınıza ve potansiyel isimleri test etmek için beklediğiniz bir grup bağlantınız olduğuna göre, iyi bir işletme adını oluşturan tüm nitelikleri gözden geçirelim.

Dikkat çekicidir. Şirket adınızın farklı olması, rakiplerinizden kolayca ayırt edilebilmesi gerekir. Şirketinizin sunduğu ve rakiplerinizin sunmadığı nitelikleri düşünün. Bu, adınızda nasıl tasvir edilebilir?

Akılda kalıcıdır. Bariz nedenlerden dolayı - adın, onunla karşılaÅŸanlar için ön ve arka akılda kalmasını istersiniz. Sizin için neyin öne çıktığını ve neden öne çıktığını not edin. 

Geleceğe hazırlıklı olun. Beyin fırtınası yaparken şirketinizin hikayesini, değerlerini ve temel farklılaştırıcılarını düşünün. Ne kadar büyüyeceğinizi veya genişleyeceğinizi hayal ediyorsunuz? İsminizin her yönünün gelecekteki bu genişlemeyi sınırlamayacağından emin olun. Sizinle birlikte gelişebilecek ve gelişecek bir isim isteyeceksiniz.

Kapsayıcıdır. Ä°smin saldırgan olmadığından ve olabildiÄŸince kapsayıcı olduÄŸundan emin olmak için gerekli özeni gösterin. Ä°leriye dönük olarak, iÅŸletmenizin saygı, eÅŸitlik ve farklılıkların olumlu bir ÅŸekilde tanındığı bir iklime katkıda bulunmasını istersiniz. 

Kullanıcı dostudur. Åžirket adınızın söylenmesi, hecelenmesi ve Google'a yazılması kolay olmalıdır. Sadece birkaç hecede tutup tutamayacağınıza bakın. Zor kelimeler gibi engeller, adınızın konseptinizle ne kadar iyi çalıştığını etkileyecektir. Bu özellikle SEO söz konusu olduÄŸunda önemlidir. 

DerinliÄŸi var. Ä°ÅŸletmenize isim vermek gibi büyük bir görev için, arkasında bir niyet olduÄŸundan emin olun. Arkasında bir hikaye olmadan rastgele bir isim seçmek mantıklı deÄŸildir. 

Enerji dolu. Bu isim ne kadar hayati hissettiriyor? Vızıldıyor mu? Potansiyel işletme adı sizi heyecanlandırıyor mu?

Mevcuttur. Ticari markaları araÅŸtırın, GoDaddy alan adı aramasını kullanın, tutamaçların sosyal medyada mevcut olup olmadığını test edin. BaÅŸlamak için ABD ticari marka araması, Ä°ngiltere ticari marka araması ve AB ticari marka aramasına bakın. 

 

Logogenie hikayesi nedir?

 

The Logogenie aslında hem “logo” hem de “cin” ile oynayan bileÅŸik bir isimdir. Åžirketimizin isimlendirme sürecinin arkasındaki ilham kaynağı, her ÅŸeyin bir cinle sihir gibi gerçekleÅŸtiÄŸi fikriydi. “Cin” cinin Ä°ngilizceleÅŸtirildiÄŸi Arapça isimdir ve birincil anlamı "uyum saÄŸlamak” tır. Tıpkı logo tasarımı ve jeneratörümüzde olduÄŸu gibi, cinler de uyarlanabilir. Ayrıca, bu doÄŸaüstü yaratıklar kiÅŸilik sahibi, mutlu ve eÄŸlenceyi seven karakterler olarak popüler kültüre girmiÅŸlerdir. Cinleri düşündüğünüzde aklınıza farklı bir görsel geliyor. Tasarımla veya bizim durumumuzda “logo” ile eÅŸleÅŸtirildiÄŸinde de farklı bir görsel elde ederiz.

2014 yılının baÅŸlarında otomatik bir logo tasarım sitesi oluÅŸturmak istiyorduk. O zamanlar sadece bir avuç logo oluÅŸturucu vardı. Ãœst düzey özellikler ve logo ÅŸablonları ile fark yaratmak bizim fikrimizdi. Tasarımı herkes için daha eriÅŸilebilir hale getirmek istedik. 

MarkalaÅŸma ve logo tasarımı bir araya geldiÄŸinde sihir gibi hissettiriyor. Bunu daha da muhteÅŸem kılan ÅŸey, herkes için kullanımının kolay olmasıdır. Jeneratör bir cin gibi hareket eder: iÅŸinizi desteklemek için dostça bir yardım eli. Bir cin her ÅŸeyi bilir ve bizim durumumuzda cin logolar hakkında her ÅŸeyi bilir. 

Bu isim en başından beri deÄŸiÅŸmedi ve yakın zamanda da deÄŸiÅŸeceÄŸini düşünmüyoruz. Logogenie'mizi seviyoruz. 

 

İşletmeye isim vermenin esnek doğası

 

Kurumsal ve kiÅŸisel kimlik konusunda uzman bir yazar olan Larry Ackerman, ““Kimlik sebeptir; marka sonuçtur ve ilkinin gücü ikincisinin gücünü etkiler.”

sözlerinin arkasında duruyor.

Ä°ÅŸiniz için doÄŸru ve özgün bir isim bulmanın önemi yüksek olsa da, ÅŸirketiniz geliÅŸtikçe yeniden isimlendirme, yeniden markalama ve devrim yaratma konusunda esneklik olduÄŸunu bilin. Bir isim, uygulamayı, vizyonu, ürünleri, hizmetleri ve bunların arkasındaki ekibi güçlendirir. Ä°sim her ÅŸeyin sonu deÄŸildir. 

Platformları her zaman birleÅŸtirebilirsiniz. Her zaman yeniden markalaÅŸabilirsiniz, ancak bu önemli ölçüde zaman ve para alacaktır - bu yüzden bunu olabildiÄŸince uzun süre ve olabildiÄŸince önemli hale getirin. Åžimdi baÅŸlama ve dikkat çekici, akılda kalıcı, geleceÄŸe dönük, kapsayıcı, kullanıcı dostu, düşünceli, enerjik ve kullanılabilir bir iÅŸletme adı yaratma zamanı. 

 

Kendinize bir işletme adı bulduktan sonra, neden çevrimiçi bir logo tasarlamayı denemiyorsunuz
 

Logogenie’nin üçüncü nesil Ã¼cretsiz logo oluÅŸturucusu ÅŸirketinizin’sektörünü ve tercih ettiÄŸiniz yazı tipini belirlemenizi saÄŸlar. Üç adımda logonuzu ÅŸirket adınız, ana hatlarınız veya sloganınızla kiÅŸiselleÅŸtirebilirsiniz. Ä°lk adım: ÅŸirket bilgilerini girin. Sektör seçenekleri inÅŸaat, moda, teknoloji, saÄŸlık, gıda, ulaşım ve daha fazlası dahil olmak üzere geniÅŸ bir yelpazeye sahiptir. Ä°kinci adım: bir logo ÅŸablonu seçin. Yüzlerce ÅŸablon mevcut ve seçiminizi yaptıktan sonra önizleme yapabilir ve indirebilirsiniz. ÖzelleÅŸtirme sınırsız modifikasyonla yapılır. Düzen, renk paleti, yazı tipleri ve semboller deÄŸiÅŸtirilebilir. Üçüncü adım: Yüksek çözünürlüklü ve birçok formatta indirilebilir. Logo tasarımı Adobe Illustrator ve Photoshop gibi programlarla uyumludur. 

 

Logogenie'nin logo üreticisi

Başlık: Logogenie logo aracını kullanarak kendi logonuzu tasarlayın
 

Logo tasarımı, simgeler, ayrıntılar ve semboller, renk paletleri ve yerleÅŸtirme yoluyla daha fazla tasarım yapma seçenekleriyle soldaki açık sekmelerle kolaylaÅŸtırılmıştır. Logogenie’nin sol taraftaki kullanımı kolay “undo” ve “redo” seçenekleri geniÅŸ denemelere olanak tanıyor. Sosyal aÄŸ seçeneÄŸi, belirli sosyal platformlar için yeniden boyutlandırma ve daha kolay markalama gibi yeni seçeneklerin yanı sıra size telif hakkı hakları ve sözleÅŸme teklifleri veren münhasırlık seçeneÄŸi de vardır. 

SaÄŸ tarafta, yardımcı “recenter” aracı, bunu yapmayı seçerseniz her ÅŸeyi hizalı tutmak için var. Sonlandırma” aracının yanında, tasarım sürecinde ortaya çıkabilecek sorulara yardımcı olmak için tüm eÄŸitim videolarına kolayca eriÅŸilebilen “yardım” seçeneÄŸini bulabilirsiniz. Videolar arasında Logogenie’nin tasarım araçlarının nasıl kullanılacağına dair hızlı bir giriÅŸ bulunmaktadır. Videolarda ayrıca metinlerin nasıl deÄŸiÅŸtirileceÄŸi, renklerin ve gradyanların uygun ÅŸekilde nasıl kullanılacağı ve logo tasarımınıza özel detayların nasıl dahil edileceÄŸine dair ipuçları da anlatılıyor. 

Oyunun bu bölümü hakkında sorularınız olursa, çevrimiçi sohbet her zaman mevcuttur. Ä°yi eÄŸlenceler! 
 

Logonuzu tasarlamaya başlayın

 
 

Diğer makalelerimize göz atın

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

İnşaat İşiniz için 5 Etkili Pazarlama Stratejisi

Akıllı bir pazarlama stratejisi, bir inÅŸaat iÅŸi için bile çok önemlidir. Bir pazarlama stratejisi yalnızca müşteri bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz; iÅŸ sorunlarınızın çoÄŸunu çözebilir.   BaÅŸarılı bir pazarlama stratejisi hedefinize yönelik netlik kazanmanızı saÄŸlar; ekibin bu hedefe odaklanmasını ve koordinasyonu kolaylaÅŸtırır. Ayrıca, doymuÅŸ bir sektörde bir inÅŸaat ÅŸ...

Daha fazla bilgi edinin
Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Duyarlı logo nedir ve işletmeniz için neden önemlidir?

Bu inkar edilemez bir gerçek. Ekranlarımızın boyutları küçülüyor ve mobil cihazlar hızla küresel pazarı ele geçiriyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin yaygın kullanımı pazarlama için değerli yeni kanallar yarattı. Ancak mobil logo tasarımında herkese uyan tek bir yaklaşımın dijital reklamcılık alanında artık işe yaramayacağı her zamankinden daha açık. Responsive logolar b...

Daha fazla bilgi edinin
Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Vektör logonuzu dakikalar içinde düzenlemek için photoshop nasıl kullanılır!

Grafiklerle çalışırken, büyük olasılıkla kendinizi bir noktada Photoshop'ta çalışırken bulacaksınız. Adobe Photoshop belki de dünyanın en tanınmış, popüler grafik tasarım yazılımıdır ve bu nedenle onlarca yıldır endüstri lideri olmuÅŸtur. Bu, nasıl kullanılacağını öğrenmenin kolay olduÄŸu anlamına gelmez. Ya da kullanımının sezgisel olduÄŸu anlamına da gelmez. Birçok tasarÄ...

Daha fazla bilgi edinin
Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

Microsoft Word'de Logonuzu Nasıl Eklersiniz? Antetli Kağıtlardan Takvimlere

  Hiç kullanmayacaksanız harika bir logoya sahip olmanın ne anlamı var? Logonuzu web sitenize, sosyal medyaya ve reklamlara eklemek bir ÅŸeydir, ancak Microsoft Word belgeleriyle ne kadar çok iÅŸ yapıldığını düşünürsek, neden orada da olmasın? Logonuzu Microsoft Word'e nasıl eklersiniz?  Bu kılavuzda, logonuzu MS word'e nasıl ekleyeceÄŸinizi adım adım açıklıyoruz. Logonuzu antetli k...

Daha fazla bilgi edinin

Åžimdi yapay zeka ile oluÅŸturulmuÅŸ bir logo oluÅŸturun

Şirketinizin adını girmeniz gerekiyor
x