EÄŸer online iÅŸinizi kurmaya çalışıyorsanız veya bir süredir bu iÅŸin içindeyseniz, muhtemelen hedef kitlenizin gözüne girmenin ne kadar önemli olduÄŸunu biliyorsunuzdur ve bunu yapmak için de tabiri caizse arama motorlarıyla arkadaÅŸ olmanız gerekir. BaÅŸka bir deyiÅŸle, SEO mutlak bir zorunluluktur ve “SEO öldü” gibi bomba gibi bir ÅŸeyin reklamını yapan içeriklerle karşılaÅŸtığımızda bunu oldukça gülünç buluyoruz.
SEO ile ilgili olan şey, sürekli değişiyor olması ve Google'ın RankBrain'i tanıtmasına rağmen, hala bizim girdimiz olmadan hangi web sitelerinin yüksek kalite sunduğuna karar verecek kadar akıllı değil. Aslında, yönlendirme için 200'den fazla ana ve 10.000'den fazla küçük sıralama sinyaline bakıyor. Bu, SEO'nun ölüp ölmediği sorunuzu bir nevi yanıtlıyor. SEO'nun çevrimiçi işletmeniz için gerekli bir araç olup olmadığından hala emin değilseniz, markanızı ve şirketinizi büyütmenin en uygun yolu olduğunu gösteren 7 nedenden oluşan listemize göz atın
.
1. SEO Yakın Zamanda Ortadan Kalkmayacak
RankBrain'in web sitenizi arama sonuçlarında nereye yerleştireceğine karar verirken 10.000'den fazla sinyale baktığından daha önce bahsetmiştik, bu da SEO'nun hala her zamanki kadar önemli olduğunun oldukça açık bir göstergesidir. Bu, en önemli üç sinyal için iki katına çıkar: yüksek kaliteli içerik, otorite web sitelerinden geri bağlantılar ve alakalı anahtar kelimeler.
Sesli arama gibi gelişmekte olan teknolojiler bile bir işletmeyi bulmak veya belirli bir terimi bulmak için kullanıcılardan gelen anahtar kelimelere dayanmaktadır. Arama motorları, ne kadar akıllı olsalar da, insan konuşmasını hala insanlar gibi yorumlayamamaktadır ve bu gerçekleşene kadar SEO her zaman makineler ve insanlar arasındaki köprü olacaktır.
2. SEO Nispeten Ucuzdur
Online işiniz halihazırda son derece başarılı değilse, muhtemelen bütçenizin çok yetersiz olduğunu düşünüyor ve şirketinize yatırım yapmakla pazarlamaya daha fazla para harcamak arasında kalıyorsunuzdur. Pazarlamayla ilgili olan şey, oldukça pahalı olmasıdır. Öte yandan SEO çok daha ucuzdur ve eğer kendiniz yapıyorsanız, size bir ton para kazandırabilir, aksi takdirde nasıl yapılacağı hakkında hiçbir fikriniz yoksa, her zaman bir SEO şirketi ile iletişime geçebilirsiniz.
Åžimdi, yatırım getirisi PPC’ye göre daha düşüktür, ancak yine de oldukça iyidir. Sosyal medya takipçilerinizin ilgisini çekmenize ve markanızın imajını güçlendirmenize yardımcı olur, ancak çevrimiçi varlığınızın temeli hala SEO'ya dayanmaktadır. Bu, pazarlamaya ayıracak çok parası olmayan iÅŸletmeler için iyi bir haber, en azından baÅŸlangıçta deÄŸil.
Logonuzu tasarlamaya başlayın
3. SEO Daha Fazla Müşteri Kazanmanıza Yardımcı Olur
Müşterilerin %80 ila %90'ının satın alma kararını vermeden önce, mağazanın içinde ürüne bakıyor olsalar bile, internete girip kullanıcı yorumlarına ve ürün özelliklerine baktıkları tahmin edilmektedir. Bu oran önümüzdeki yıllarda daha da artacak, bu da ürün veya hizmetinizin internette görünür olmasını sağlamak için elinizden gelen her şeyi yapmanız gerektiği anlamına geliyor. SEO süreci bunu başarmanın hala en iyi yoludur.
4. Yerel SEO ve Mobil Aramalar Yükselişte
Mobil aramalar dijital ortama hakim olmaya başladı ve Google da buna uygun olarak mobil öncelikli indekslemeyi devreye soktu. Bu durum, web sitelerinin duyarlı tasarıma sahip olduğundan emin olmaları gerektiğinden, çevrimiçi işletmeler için işleri bir bakıma daha karmaşık hale getirdi, ancak diğer yandan, yerel SEO gibi daha fazla müşteri elde etmelerine yardımcı olabilecek bazı yeni uygulamalara ve tekniklere kapı açtı.
5. SEO İyi Bir Kullanıcı Deneyimi İçin Şarttır
Google tamamen daha iyi kullanıcı deneyimi ile ilgilidir ve bu, duyarlı tasarım, yüksek kaliteli içerik, iyi tasarlanmış kullanıcı arayüzü ve benzeri özelliklere sahip web sitelerini ve çevrimiçi işletmeleri tercih etmesinin nedenlerinden biridir. Tüm bunlar SEO'nun bir parçasıdır. Elbette, müşterilerinize her zaman mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için çaba göstermelisiniz, ancak bu durumda buna ihtiyacınız var, çünkü ne kadar iyi olursa, Google sıralamanız o kadar yüksek olacaktır.
6. SEO'nun Uzun Süreli Etkileri Vardır
SEO'nuzu düzgün bir şekilde yaptıysanız, gerçek sonuçları görmeden önce beklemeye hazır olun. Ancak, ilk 12 ay içinde farkı görebileceksiniz. Yine de, bu kadar uzun sürecekse neden uğraşasınız ki? Çünkü SEO uzun vadeli bir stratejidir ve SEO ödevinizi bugün yaparsanız, işletmeniz SEO'nun olumlu etkilerini en az birkaç yıl boyunca yaşayacaktır. SEO için ne kadar çok zaman, çaba ve para harcarsanız o kadar iyi olur.
7. SEO Rakipleriniz Tarafından da Yapılıyor
Muhtemelen çevrimiçi işiniz için karlı bir alan seçtiniz ve bu akıllıca bir şey çünkü orada kazanılacak para var. Ancak, bu aynı zamanda aynı hedef kitle için sizinle mücadele eden çok sayıda rekabet olduğu anlamına da gelir. Bu gibi durumlarda, en ufak bir avantaj bile teraziyi sizin lehinize çevirebilir
.
Rakiplerinizin SEO'yu ikiye katladığından emin olabilirsiniz ve eğer siz yapmıyorsanız, zaten onların birkaç adım gerisindesiniz demektir. Ancak, işletmenizin çevrimiçi varlığını artırmak için SEO'ya güveniyor olsanız bile, bunu bir kerelik bir düzeltme değil, sürekli bir süreç olarak ele almanız gerektiğini unutmayın. Ancak o zaman rakiplerinizin önünde kalmayı bekleyebilirsiniz.
Sonuç
Çevrimiçi işiniz söz konusu olduğunda çevrimiçi varlık her şeydir ve ürünlerinizin hedef kitleniz tarafından görüldüğünden emin olmanın tek yolu SEO'dur. Sadece daha iyi bir sıralama elde etmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda potansiyel müşteriler tarafından kesinlikle takdir edilecek daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmanıza da olanak tanır.
Logonuzu tasarlamaya başlayın